مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: زیر انتقاد و هجمه‌های همه جانبه تنهای تنها بودم اما به کاری که می‌کردم اعتقاد داشتم.

به گزارش فارس، تراکتورسازی با خرید لوسیانو ادینهو به کار خود در فصل نقل و انتقالات پایان داد و بازیکنان این تیم کم کم برای شروع لیگ برتر آماده می‌شوند.

با وجود انتقاداتی که قبل از شروع فصل از جمشید نظمی مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی مبنی بر عملکرد این باشگاه در نقل و انتقالات می‌شد شاگردان رسول خطیبی با عملکرد خوبی که در جام شهدا ارائه دادند توانستند اقبال هواداران را به دست بیاورند و در جوی آرام‌تر خود را برای شروع لیگ برتر آماده کنند.

جمشید نظمی در  مورد وضعیت تراکتورسازی و حواشی اخیر این تیم صحبت‌های زیر را انجام داد.

  در مورد قهرمانی در جام شهدا صحبت می‌کنید.

ابتدا باید بگویم با خرید ادینهو تیم را کامل کردیم و تقریبا کار ما در فصل نقل و انتقالات به پایان رسید. در روز فینال جام شهدا به این خاطر به تبریز بازگشتم که قرار بود با ادینهو جلسه برگزار کنیم. دیروز در مراسم استقبال بازیکنان به همین علت غایب بودم و می‌خواستم حضور این بازیکن برزیلی را قطعی کنم.

 کمتر کسی انتظار این عملکرد خوب را از تراکتورسازی در مسابقات جام شهدا داشت.

برخی منتقدین بی‌منطق انتقاد می‌کردند و علیه تیم صحبت‌هایی را مطرح می‌کردند شاید دیگر گفتن این حرف‌ها درست نباشد برخی از تیم ایراد می‌گرفتند اما برخی انتقادها از روی دغدغه و علاقه بود. عده‌ای می‌گفتند ستاره‌ها از تیم جدا شدند اما من از کارم اطمینان داشتم و با استراتژی خودم جلو می‌رفتم حتی در مقطعی رسول خطیبی هم ترسید و می‌آمد که جا بزند با هیچ کسی تعارف ندارم او مربی جوانی است. در فضایی که انتقادات شدیدی علیه من می‌شد تلاش می‌کردم کارم را به بهترین نحو جلو ببرم. مقاومت من مقابل این انتقادات و هجمه‌های همه جانبه به همین دلیل بود.  ما در فینال جام شهدا توانستیم خودمان را اثبات کنیم نمایش خوبی که بازیکنان از خود ارائه دادند نشان داد که چرا به کارم اصرار داشتم. در بازی مقابل استقلال و در تهران بازیکنان ما آنقدر خوب کار کردند که نشان دادیم تفکراتمان به حق بوده است به تیمم ایمان و اعتقاد دارم شما در نظر بگیرید که ما در جام شهدا بازیکنانی مثل ادینهو و عبدالزهرا را نداشتیم و سامان نریمان‌جهان هم در دیدار مقابل استقلال هم محروم بود طبق گفته کادر فنی احمد آل نعمه و دیتمار بیکای هم تنها سه جلسه با تیم تمرین کرده بودند.

اسامی و ستاره‌‌ها در استقلال حضور داشتند و بازیکنان بی‌نام و نشان اما با انگیزه در تیم ما بودند نام‌های بزرگ در تیم استقلال حضور داشتند اما ما بازی را بردیم این قهرمانی مسئولیت بازیکنان را بیشتر کرد. خیلی‌ها از ما انتقاد می‌کردند و تیم را بسیار ضعیف می‌دانستند اما بازیکنان با مظلومیت خود اثبات کردند که می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند امیدوارم هواداران در ادامه مسابقات باز هم سنگ تمام بگذارند و از دیدار اول لیگ برتر مقابل فولاد خوزستان تیم را حمایت کنند.

 در دو ماه گذشته انتقادات بسیار شدیدی علیه شما انجام شد از این مسئله دلسرد نشدید؟

در این مدت خیلی مظلوم واقع شدم و بسیار تنها بودم خیلی احساس تنهایی می‌کردم و حتی کادر فنی ما هم تحت تاثیر قرار گرفت و برخی اوقات می‌دیدم که از گوشه و کنار صحبت‌هایی انجام می‌شود. آنها هم تحت تاثیر جو یک‌طرفه‌ای که علیه باشگاه شکل گرفته بود قرار گرفتند و کمی نگران شدند  اما خودشان هم می‌دانستند تیم قوی داریم. در این راستا من به عملکرد تیم اعتقاد داشتم و می‌دانستم تیم ما جواب اعتمادها را می‌دهد حمل برخوردستایی نیست اما باید بگویم حتی هیات مدیره هم کمی در این فضا قرار گرفت و کم‌کم داشتند عقب‌نشینی می‌کردند من تنهای تنها در این فضا مقاومت کردم و می‌دانستم که کارم درست است و با این روش می‌توانیم موفق شویم البته نباید روی این موفقیت زیاد مانور کرد و خیالمان راحت باشد اما این بازی‌ها نشان داد تیم ما توان موفقیت و رسیدن به پیروزی را دارد.

 این مسابقات در بهترین مقطع برای تراکتورسازی برگزار شد و به نظر می‌رسد دیگر در تبریز هواداران به یک اتحاد کامل برای حمایت از تیم رسیدند.

به اتحاد بسیار خوبی رسیدیم بعد از پیروزی مقابل پیکان سیل پیام‌ها و تماس‌ها به سوی ما برای گفتن تبریک روانه شد. آنهایی که دائم از باشگاه انتقاد می‌کردند به حرف ما رسیدند و معلوم شد این بنده خدا (نظمی) مظلوم واقع شده است. دائم با این صحبت که ستاره‌ها از تیم رفتند مبارزه می‌کردند و می‌گفتند نگویید در تیم ستاره حضور ندارد بعد از دیدار مقابل پیکان ثابت شد که بازیکنان ما توانایی انجام کارهای بزرگ را دارند و می‌توانند فصل پرشور و موفقی را برای تراکتورسازی رقم بزنند.

 کار شما در فصل نقل و انتقالات به صورت کامل به پایان رسیده است؟

تقریبا مهره‌های اصلی که به آنها نیاز داشتیم را جذب تیم کردیم و  شاید در این میان یک نفر دیگر را هم جذب کردیم. فکر نمی‌کنم دیگر به حضور بازیکنان جدیدی نیاز باشد البته لیست ما هنوز جا دارد و اگر بازیکنی به تور ما افتاد او را جذب می‌کنیم و عجله‌ای در این راستا نداریم.

 گفته می‌شود علی حمودی و بختیار رحمانی سرباز هستند و نمی‌توانند برای تیم‌های خود بازی کنند. آیا قصد جذب این بازیکنان را دارید؟

آن مسئله‌ای که گفتم شاید یک بازیکن به تور ما بیفتد همین است اگر این موضوع درست بود شاید یکی از این دو بازیکن را جذب تیم کنیم.

 در پایان نقل و انتقالات فکر می‌کنید تیم را سنگین نبستید و توان حل مشکلات مالی وجود دارد؟

خدا را شکر وضعیت ما از لحاظ شرایط مالی خوب است با همین وجود که برخی باشگاه‌ها لیست قراردادهای خود را به صورت ناقص منتشر کردند می‌بینید که هزینه برخی باشگاه‌ها برای بازیکنان حدود 13 میلیارد تومان شده است و اگر هزینه‌های کادر فنی و هزینه‌های جاری طی فصل را به آن اضافه کنیم از 20 میلیارد تومان بیشتر می‌شود.چیزی که ما اعلام کردیم بسیار دقیق است و کل قرارداد کادر فنی ما هم به یک میلیارد و 200 میلیون تومان نمی‌رسد از ابتدا دنبال بستن قراردادهای نجومی نبودیم و سعی کردیم تیم را با رقم معقول و در حد توان ببندیم.در کل برخی رقم‌ها در لیست قراردادی که تیم‌ها منتشر کردند درست نیست و قراردادسازی کردند بدین ترتیب از الان که این کار اتفاق افتاده است طرح انتشار قراردادها و شفاف سازی شکست خورده است.

 در جام شهدا روی پیراهن شما نام اسپانسر قرار نداشت. آیا در این مورد به توافق نرسیدید؟

قبل از این تورنمنت پیشنهاداتی به ما دادند که اسپانسری روی پیراهن بزنیم و در عوض پولی را دریافت کنیم ام این تورنمنت را که به نام شهدا بود با نام شهدا شروع کردیم و نام شهید باکری را روی پیراهن زدیم میلیاردها تومان برایمان ارزش دارد. به همین خاطر به احترام شهدا اسپانسری را روی پیراهنمان نزدیم.

 با شرکت همراه اول برای اسپانسر تیم در لیگ برتر به توافق رسیدید؟

برای لیگ برتر صحبت‌هایی با همراه اول کردیم و باید توافقات نهایی صورت بگیرد به شخصه دنبال اسپانسر نمی‌دوم و اعتماد دارم یک اسپانسر باید به قرار گرفتن نامش روی پیراهن تراکتورسازی افتخار کند. البته پیگیری‌ های لازم را برای جذب اسپانسر انجام می‌دهیم اما خیلی دنبال این مسئله نمی‌گردیم.

 در کل حضور در تورنمنت شهدا برای تراکتورسازی بسیار خوش یمن بود.

هرچه ما داریم از عنایت خدا و لطف پروردگار است همانطور که گفتم هدف ما از حضور در جام شهدا پاسداشت نام کسانی است که برای این مملکت زحمت کشیدند حتی به ما اسپانسر هم پیشنهاد داد اما نپذیرفتیم شاید عده‌ای به همین خاطر از ما انتقاد کنند اما اعتقاد داشتیم این تورنمنت فرهنگی و معنوی بوده و اقتصادی و مالی نبوده است. در این برهه از زمان مردم مظلوم غزه نیاز به کمک و یاری دارند. در دیدار مقابل پیکان به همراه پسرم به ورزشگاه رفتم و به او گفتم باید ما هم مثل هواداران بلیت تهیه کنیم چراکه قرار است هزینه‌های بلیت‌فروشی این بازی‌ها به مردم غزه اختصاص پیدا کند. روز فینال به پسرم هم که قرار بود به ورزشگاه برود گفتم بلیت بازی را بخرد و در این امر خیر شرکت کند.

 این روزها بحث قرارداد با صدا و سیما برای دریافت حق پخش تلویزیونی مطرح شده است و حتی گفته می‌شود که ممکن است در صورت پایین بودن مبلغ پیشنهادی اجازه پخش زنده بازی‌ها داده نشود در این مورد چه نظری دارید؟

باشگاه‌ها در فوتبال ایران دچار مشکل مالی هستند و چشم ما در این راستا به سازمان لیگ و رسیدن این حق پخش تلویزیونی است امیدوارم توافق خوبی در این مورد صورت بگیرد. در صحبتی که ما مهدی تاج و غلامرضا بهروان داشتم از او خواستم تقویم مشخصی را برای این امر در نظر بگیرند تا باشگاه‌ها بدانند که چه زمانی پول حق پخش تلویزیونی در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌گیرد. گاهی اوقات ما مشکلات مالی زیادی پیدا می‌کنیم و نمی‌دانیم که این پول چه زمانی به دستمان می‌رسد اگر تقویم مشخصی وجود داشته باشد این امر می‌تواند به باشگاه‌ها کمک کند تا برنامه‌ریزی بهتری انجام دهند.

 و صحبت‌ پایانی.

خیلی از تیم‌ها دنبال ادینهو بودند اما او در صحبت به من ‌گفت آرزو داشته که یک روز در تراکتورسازی بازی کند ادینهو بازیکن کوچکی نیست به او گفتم تو بازیکن بزرگی هستی اما تراکتورسازی هم باشگاه بسیار بزرگی است و این قرارداد برای هر دو طرف بسیار افتخار آمیز است. بازی مقابل فولاد خوزستان شروع کار ما در لیگ برتر است. منتظر هواداران هستیم و با یک اتحاد 70 هزار نفری در ورزشگاه بزرگ یادگار امام تبریز به مصاف حریفمان می‌رویم. حضور هواداران قوت قلب تیم است و می‌تواند به بازیکنان و کادرفنی کمک کند. از هواداران خواهش می‌کنم با کارت هواداری و حضور در سایت بلیت را خریداری کنند که این مسئله کمک بزرگی برای ما می‌شود. حضور هواداران باعث قوت قلب ما می‌شود و می‌توانیم با حضورشان استارت خوبی در لیگ برتر بزنیم.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)