سرپرست تیم فوتبال مس کرمان گفت: بازیکن درجه ۲ که حتی ملی‌پوش هم نیست و قرارداد فصل گذشته‌اش ۱۵۰ میلیون تومان بود، اکنون دستمزد یک میلیارد تومانی می‌خواهد.

ایرج کهن‌دل با انتقاد از افزایش بی‌رویه دستمزد بازیکنان در فصل نقل و انتقالات اظهار داشت: متاسفانه هیچ معیاری برای تعیین دستمزد بازیکنان وجود ندارد. بازیکن درجه دوم که حتی به تیم ملی هم دعوت نشده و فصل گذشته 150 میلیون تومان قراردادش بوده در این فصل از ما یک میلیارد تومان دستمزد می‌خواهد.

وی ادامه داد: نمی‌دانم با این شرایط اقتصادی کشور باشگاه‌ها فصل آینده چگونه می‌خواهند با چنین دستمزدهای میلیاردی تا پایان فصل دوام بیاورند. قطعا در طول فصل باشگاه‌ها با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد، نمی‌دانم چرا قیمت‌ بازیکن اینگونه بی‌رویه بالا رفته است. فوتبال ما کشش این قیمت‌های میلیاردی را ندارد. شاید چند باشگاه بتوانند چنین دستمزدی بدهند. باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتورسازی و بعد از آنها مس کرمان و راه‌آهن شاید بتوانند دستمزدهای میلیاردی را پرداخت کنند اما سایر باشگاه قطعا به مشکل خواهند خورد.

سرپرست تیم مس کرمان با انتقاد از خانه‌نشینی چهره‌های شاخص فوتبال عنوان کرد: زمانی که استخوان خوردکرده‌های فوتبال و آنهایی که عمر خود را در این رشته ورزشی گذاشتند، خانه‌نشینند باید هم چنین اتفاقاتی بیفتد. ای‌کاش سقف قرارداد باقی می‌ماند اما اکنون بازیکن لیگ دسته یک دستمزد 200 میلیون تومانی می‌خواهد.

وی ادامه داد: متاسفم که برخی از مدیربرنامه‌های بدون مدرک و جوان که وارد این حرفه شده‌اند، دستمزدهای بازیکنان را بی رویه بالا می‌برند تا پول بیشتری را نصیب خود کنند البته برای مدیر برنامه‌های مجوز‌دار و دارای مدرک احترام زیادی قائلم اما این هزینه‌های کمرشکن از سوی مدیران برنامه برخی بازیکنان تعیین می‌شود و آنها دستمزد بازیکنان را با دلار 3500 تومان حساب می‌کنند درحالی که این بازیکنان در فوتبال ایران رشد کرده‌اند و نباید دستمزد خود را با افزایش قیمت دلار گران کنند. با این دستمزدها به راحتی می‌توانیم بازیکن خارجی خوب را با قیمت 700،800 میلیون تومان جذب کنیم. وقتی بخواهیم با بازیکن درجه دو، یک میلیارد تومان پول بدهیم در آن صورت به بازیکنان قدیمی و بومی کرمان چقدر باید پول بدهیم. مجبور می‌شویم دستمزد آنها را هم بالا ببریم زیرا توازن تیم به هم می‌خورد. این فاجعه در فوتبال است که بازیکن 22 ساله برای یک سال بازی 500 میلیون تومان دستمزد می‌خواهد باید به این مسئله چاره‌ای اندیشید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)