سرمربی تیم ملی از عدم حضور قطعی هادی عقیلی و مهدی رحمتی در میان ملی‌پوشان خبر داد و دلایل این تصمیم را تشریح کرد.

به گزارش  تسنیم، کارلوس کی‌روش در پایان تمرین امروز تیم ملی گفت: فاز اول اردو را امروز به اتمام رساندیم و اردوی خوبی را سپری کردیم. خوشبختانه تمام بازیکنان آماده هستند و مصدوم نداریم. از این گروه بازیکنانی که هستند بسیار خوشحالم و به همین دلیل صحبت‌های اولیه من برای این بازیکنان است.

وی افزود: آنها با اشتیاق و تعهد بسیار خوبی تمرین کردند و نشان دادند که از صمیم قلب برای ایران می‌جنگند. این افتخار من است که این بازیکنان را دارم و از تمام هواداران و طرفداران هم می‌خواهم که از این گروه حمایت لازم را داشته باشند.

سرمربی تیم ملی ایران عنوان کرد: از گروه فعلی بازیکنان تنها کسی که ما را همراهی نمی‌کند محمدرضا خلعتبری است و تصمیم گرفتیم برای بازی با عمان به او استراحت بدهیم. امیدوارم در روز 25 می فاز انتهایی اردو را با گروهی کامل آغاز و به دبی سفر کنیم.

کی‌روش با تائید حرف یکی از خبرنگاران درباره حمایت آنها از این تیم عنوان کرد: از شما تشکر می‌کنم و مطمئنم که شما هم صاحب تعهد و نظم این بازیکنان هستید. بسیار مطمئنم با این گروه، سلاحی که برای مقابله با حریفانمان می‌خواهیم را در اختیار داریم و می‌توانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

وی درباره برنامه دیدار تدارکاتی تیم ملی در صورت لغو بازی با عراق گفت: تلاش می‌کنیم در لحظات آخر تیم دیگری را پیدا کنیم و یک بازی تدارکاتی برای تیم ملی داشته باشیم ولی اگر این بازی برگزار نشود بازی تدارکاتی ما صددرصد در دبی خواهد بود. این خواسته ما نبود ولی چاره‌ای نداریم. فدراسیون هم تمام تلاش خودش را انجام می‌دهد تا یک بازی تمرینی پشت درهای بسته در دبی برگزار شود.

کی‌روش درباره حضور منصوریان در کادر فنی این تیم گفت:‌ همانطور که می‌دانید منصوریان تیم زیر 22 سال را در اختیار دارد و کنار ما حاضر شده تا یاد بگیرد و همانطور به ما در فرآیند زیر نظر گرفتن تیم‌های دیگر کمک کند.

این مربی پرتغالی ادامه داد: وظیفه من این است که در فرآیند آموزش مربیگری به دیگر مربیان تیم ملی کمک کنم؛ پس منصوریان هم مانند مارکار آقاجانیان و سایر مربیان که اگر علاقه به یادگیری داشته باشند می‌توانند به تمرین تیم ملی بیایند و در کنار ما حضور داشته باشند.

وی درباره لباس مخصوص تیم ملی برای دیدارهای آینده گفت: فکر می‌کنم اگر آل‌اشپورت نتواند به تعهداتش عمل کند، راه‌حل دیگری داریم. البته فکر می‌کنم که مانند گذشته که این شرکت در تعهداتش شکست خورده این بار هم نتواند به تعهدش نسبت به فدراسیون عمل کند.

کی‌روش افزود: اگر اینگونه شود راه‌حل دیگری هم داریم و قول می‌دهم هر اتفاقی که بیفتد ما حتما با لباس‌های مناسب و سفید بازی می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه آیا از وضعیت قوچان‌نژاد بعد از مصدومیت در بازی دیشب تیمش اطلاع دارد یا خیر، گفت: پس از بازی با او صحبت کردیم و بنا بر چیزهایی که قوچان‌نژاد گفت، مشکلی خاصی ندارد و مصدومیتش تنها یک گرفتگی ساده است.

کی‌روش درباره اطلاعش از وضعیت تیموریان گفت: این بازیکن هم در حال بهبود است و تمرینات خودش را انجام می‌دهد. امیدوارم تیموریان نیز در 28 می بتواند به ما ملحق شود.

به گزارش تسنیم، در حالی که این بار بر خلاف گذشته خبرنگاری وضعیت حضور رحمتی و عقیلی را از کی‌روش جویا نشد او حرف آخر را درباره این بازیکنان زد و گفت: صحبت آخر من درباره رحمتی و عقیلی است. در چند روز گذشته و حتی قبل از شروع اردو من پیغام‌ها و شایعات زیادی را از طرق مستقیم و غیرمستقیم شنیدم که از جانب این 2 بازیکن انجام شده بود.

کی‌روش اظهار داشت: به عنوان سرمربی تیم ملی وظیفه من این است که با دید باز بتوانم بهترین تصمیم را برای حفظ منافع تیم ملی بگیرم. به دلیل اینکه فدراسیون نمی‌تواند بنا بر شایعات و پیغام‌های خصوصی تصمیم‌گیری کند خواستم با توجه به 2 فاکتور تصمیمان را بگیریم.

وی با اشاره به این 2 فاکتور گفت: اگر این بازیکنان تصمیم و عقیده صادقانه و راسخ دارند که بخواهند به تیم ملی برگردند باید درخواستی رسمی از طریق ایمیل یا کتبی از فدراسیون داشته باشند. شرط دیگر این است که اگر این بازیکنان خواسته‌شان از روی صداقت کامل است باید نامه عذرخواهی خود را ارائه دهند که از جانب 4 گروه فدراسیون فوتبال، هم‌تیمی‌هایشان در تیم ملی، کادرفنی و مخصوصا هواداران فوتبال ایران تایید شود. آنها باید از این گروه‌ها عذرخواهی کنند.

کی‌روش تصریح کرد: پس از اینجا کاملا شفاف است که فدراسیون و کی‌روش به خاطر اینکه این بازیکنان فرصت حضور دوباره و این افتخار نصیبشان شود می‌توانند عذرخواهی کنند و بدون قید و شرطی در خدمت تیم ملی باشند.

سرمربی تیم ملی گفت: تا ساعت 17 دیروز صبر کردیم اما این 2 بازیکن فرصت را قبول نکردند و از این به بعد قطعا درهای تیم ملی به روی رحمتی و عقیلی بسته خواهد بود. تا زمانی که کی‌روش سرمربی است آنها هیچ‌گاه پیراهن تیم ملی را بر تن نمی‌کنند و معتقدم تمام حمایتمان باید برای این باشد که سربازان واقعی تیم ملی را از نظر کلی ارتقا دهیم چون سربازان تیم ملی هیچ‌گاه به این تیم پشت نمی‌کنند و آن را رها نمی‌کنند و وقتی برای تیم ملی بازی می‌گذاریم هیچ‌گاه شرط و شروطی نمی‌گذارند.

کی‌روش با اشاره به بازیکنان فعلی تیم ملی عنوان کرد: بسیار افتخار می‌کنم و به خودم می‌بالم که مربیگری این بازیکنان را در اختیار دارم. من می‌خواهم در تیمم افراد شجاع داشته باشم و دوست دارم بازیکنانی در تیم حضور داشته باشند که تعهد کامل را دارند.

به گزارش تسنیم کارلوس کی‌روش بیانیه‌هایی را در اختیار خبرنگاران حاضر قرار داد که هادی عقیلی و مهدی رحمتی برای حضور در تیم ملی باید آنها را امضا می‌کردند اما این کار را انجام ندادند. این بیانیه‌ها تا دقایقی دیگر روی خروجی خبرگزاری تسنیم قرار خواهد گرفت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)