سرمربی تیم ملی فوتبال ایران معتقد است در اردوی آفریقای جنوبی از نظر اهداف با شکست بزرگی مواجه شده است. وی همچنین با تمجید از عملکرد بازیکنان تیم ملی در این اردو تاکید کرد که اگر ملی پوشان را تا ماه دسامبر در اختیار داشت می‌توانست به عنوان قهرمانی در آسیا دست یابد.

به گزارش مهر، کارلوس کی‌روش که از نحوه آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران در اردوی آفریقای جنوبی ناراحت به نظر می‌رسید، در این خصوص اظهار کرد: تعهد بازیکنان ما در اردو خوب بوده است ولی از نظر عمومی با توجه به اهدافی که مد نظر داشتیم، با شکست بزرگی مواجه شدیم. تاثیر این شکست را قطعا در جام جهانی خواهیم دید. شما می‌توانید اردویی را بدون یک هتل برگزار کنید ولی به هیچ وجه نمی‌توانید بدون بازیکن به اردو بروید. این در حالی است که ما از یکسال پیش برنامه آفریقا را طراحی کرده بودیم.

وی در خصوص اینکه آیا بهتر نبود اردوی تیم ملی بعد از مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شد، گفت: تمام مطالب مربوط به اردوی آفریقا از یکسال پیش تدارک دیده شده بود. این تنها یکی از گزینه‌های پیش روی ما بود. ضمن اینکه من این تصمیم را شخصا نگرفتم. در واقع سئوال اصلی این نیست که اردو را با چهار یا پنج روز دیرتر برگزار می‌کردیم یا خیر. سئوال اصلی این است که ما این اردو را از مدت‌ها پیش مد نظر داشتیم. اگر صحبت از چهار، پنج روز می‌کنید این نشان از عدم آگاهی شما دارد چرا که همین هم در مسیر جام جهانی اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا، تاکید کرد: شما نمی‌توانید دو طرف جهان را داشته باشید. ما هم فصل را برای حضور تیم‌ها در آسیا متوقف کردیم و هم بعد از فصل این اتفاق افتاد. باز هم تاکید می‌کنم که این تصمیم برای برگزاری اردوی آفریقا از سوی رئیس فدراسیون و اعضای هیات رئیسه گرفته شد و حتی وزیر ورزش و ستاد جام جهانی هم از آن حمایت کردند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: مسئولیت اتفاق افتاده در اردوی آفریقا با من نیست. این تصمیمی است که فدراسیون و وزارت ورزش گرفتند و افرادی که تصمیم گرفتند به تیم ملی بازیکن ندهند، به فدراسیون و وزارت ورزش بی احترامی کردند و باعث شرم فدراسیون شدند.

کی‌روش در پاسخ به این سئوال که "آیا باشگاه‌ها به شما قول قطعی برای در اختیار قرار دادن بازیکنانشان داده بودند یا یک صحبت ضمنی مطرح شده بود"؟ گفت: بار دیگر تکرار می‌کنم. من یکسال است که می‌گویم اگر می‌خواهیم در جام جهانی رقابت خوبی داشته باشیم، باید اردوی آماده سازی آفریقا را کامل برگزار می‌کردیم. با توجه به سطح لیگ فوتبال ایران هیچ شانسی برای صعود به مرحله بعدی جام جهانی نداریم. برای همین این اردو را برگزار کردیم. جالب است روز آخر که می‌خواستیم ایران را ترک کنیم، نمی‌دانستیم که بازیکنانمان را در اختیار خواهیم داشت یا خیر. این بی احترامی به افرادی بود که تصمیم گرفتند به آفریقای جنوبی بیاییم.

وی که ارتباط زنده‌ای با برنامه نود برقرار کرده بود، درباره چهره خسته و ناراحتش هم تصریح کرد: علت خسته بودن چهره من این است که به خاطر منافع تیم ملی صبح، ظهر و شب کار می‌کنم. شما می‌توانید مشاهده کنید که برای تعطیلات به آفریقای جنوبی نیامده‌ایم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سئوال که "آیا اردوی آفریقا عایدی هم برای تیم ملی داشته و چهره جدیدی در تیم ملی خواهیم داشت یا خیر"؟ تاکید کرد: اگر این فرصت را داشته باشیم در یک سطح حرفه‌ای بازیکنان را آماده کنیم، شانس داریم. سه سال است که مرا می‌شناسید. من نیامدم که اینجا قول صعود بدهم. تنها قولی که می‌دهم این است که سخت کار کنم. نکته جالب اینکه بازیکنان در اردوی آفریقا فوق العاده بودند. احترام و قلب من برای این بازیکنان خواهد بود. واقعا اگر فرصت داشتم با این بازیکنان بیشتر کار کنم و چند ماه زمان بیشتری داشتم، تاثیر در رشد بازیکنان زیاد می‌شد. اگر فرصت داشتم تا ماه دسامبر با این بازیکنان کار کنم می‌توانستیم به قهرمانی در آسیا برسیم.

کی روش در ادامه درباره اینکه بهتر است با نگاه مثبت به اردوی تیم ملی نگاه کند، گفت: من همیشه نگاهم مثبت است. ایمان دارم بهترین تلاش را در جام جهانی داریم. مسلما  دوست ندارم افراد با ما بازی کنند و به ما دروغ بگویند. ما وظیفه داریم آرزوی بیش از 70 میلیون ایرانی را حمل کنیم. این جام جهانی بسیار جدی است و ما مقابل بیش از 3 میلیارد نفر حضور خواهیم داشت. ولی متاسفانه در طول سه سال گذشته با افرادی که تیم ملی را رها کرده و مورد آزار و اذیت قرار دادند، برخوردی نشده است.

"آیا بازیکن جدیدی از لیگ برتر به تیم ملی دعوت خواهد شد"؟ سرمربی تیم ملی در این خصوص گفت: نه، ما از بازیکنان داخلی به اندازه کافی در اردو داریم. ما این بازیکنان را با بازیکنانی که در لیگ های اروپایی بازی می‌کنند تلفیق کرده و در اردوی اتریش حاضر خواهیم شد.

وی با بیان اینکه آریا هاسه گاوا دیگر در فهرست بازیکنان مد نظرش حضور ندارد، درباره اینکه آیا احتمال دعوت از بازیکن جدیدی در تیم ملی وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: بله. فکر می‌کنم این شانس باشد ولی در حال حاضر نمی‌توانم توضیح بیشتری بدهم.

در ادامه برنامه نود، آمار سئوال این برنامه که به توقع مردم از تیم ملی در جام جهانی مربوط می‌شد پخش شد که 63 درصد توقع صعود داشتند. کی‌روش در این خصوص گفت: مسئله این نیست که آیا این توقعات واقع گرایانه هست یا خیر. مسئله این است که ما می‌خواهیم چه چیزی به دست بیاوریم. مسئله مهم، پاسخگویی به خواسته هواداران است. با توجه به تجربه‌ام سعی کردم آماده سازی خوبی برای تیم ملی داشته باشم. حالا اینکه انتظارات مردم برآورده می‌شود یا نه، باید تا جام جهانی صبر کنیم.

وی افزود: اگر این اتفاقات رخ ندهد، باید از مدیران استقلال و پرسپولیس بپرسید. من برای این دو باشگاه بزرگ احترام زیادی قائلم. صحبت من این دو باشگاه نیستند بلکه راجع به افرادی صحبت می‌کنم که پشت پرده تصمیم گرفتند اردوی تیم ملی را بر هم بزنند و به رئیس فدراسیون و وزیر ورزش بی  احترامی کنند.

بخش جنجالی صحبت‌های کی‌روش اما از جایی شروع شد که وی نسبت به گرمکن‌ها و امکانات تیم ملی انتقاد کرد. سرمربی تیم ملی در این خصوص گفت: ما الان به یکسری گرمکن برای تمرین نیاز داریم. در آفریقا چنوبی سه هفته باید با یک گرم کن تمرین کنیم که این فضای مناسبی نیست.

وی درباره اینکه چرا مهدی محمد نبی سرپرست تیم ملی در آفریقا نیست تا به این مسئله رسیدگی کند، یادآور شد: باید از خود نبی بپرسید ولی مطمئنم نبی هم سخت کار می‌کند. رئیس فدراسیون فوتبال هم همینطور. بدون تلاش آنها، این مسائل امکان پذیر نبود. افرادی که قصد دارند بین ما تفرقه اندازند اشتباه می‌کنند چون ما با همین گروه به جام جهانی صعود کردیم. نمی‌خواهم کسی در این مورد شک و شبهه داشته باشد ولی واقعیت این است که حمایت از تیم ملی آنطور که توقع داشتیم، نبود.

کی‌روش تاکید کرد: اسپانسر تیم ملی برای سه هفته، یکدست گرمکن به ما داده است. افرادی که در این زمینه تاثیرگذار هستند از اینکه در این مورد صحبت کنم خوشحال نمی‌شوند ولی اگر من حرف نزنم، حمایتی دریافت نمی‌کنیم. شاید هم من اشتباه کنم ولی نمی‌خواهم بازیکنانم را با یک دست گرمکن برای سه هفته ببینم بدون اینکه این گرمکن‌ها شسته شود!

 
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)