سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: در حال حاضر بازیکنانی مانند احمدی، حقیقی، مکانی و داوری را داریم که در صعود به ما کمک کرده‌اند و اولویت دارند. شاید موضوع بازگشت رحمتی در آینده تغییر کند.

به گزارش تسنیم، کارلوس کی‌روش در خصوص اردوی چند روزه تیم ملی در تهران پس از برگزاری اردوی آفریقای‌جنوبی اظهار داشت: خیلی ساده بگویم که قرار است در این چند روز سخت کار کنیم. ما برنامه‌ریزی کرده و خوشحالیم که می‌توانیم از زمین ورزشگاه آزادی که استانداردهای جهانی را دارد استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اردوهای تیم ملی برای جام‌جهانی هدف‌گذاری شده، ادامه داد: پس از اردوی آفریقای‌جنوبی 4،5 روز استراحت داشتیم اما اکنون پس از چند روز تمرین در تهران خودمان را برای اردوی اتریش آماده می‌کنیم. ما تمرینات‌مان را با 18 بازیکن در تهران آغاز می‌کنیم و امیدواریم که همه بازیکنان بتوانند به اردوی ما اضافه شوند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که آیا سایر لژیونرهای تیم ملی از جمله جواد نکونام، مسعود شجاعی، رضا قوچان‌نژاد و اشکان دژاگه در اردوی تیم ملی در اتریش حضور خواهند داشت؟ گفت: نهایتا 18 می تیم کاملی را در اختیار خواهیم داشت البته چند بازیکن پس از اتمام بازی‌های تیم‌های باشگاهی خود نیاز دارند که یک‌سری از کارهای خود را انجام دهند.

کی‌روش در مورد شایعه دعوت وی از الکس فرگوسن برای تماشای بازی ایران و آرژانتین عنوان کرد: اطلاعی از منشأ این خبر ندارم و شما می‌توانید از کسانی که این موضوع را مطرح کردند، بپرسید.

وی همچنین در مورد اینکه ادو چه کمکی به تیم ملی ایران می‌تواند انجام دهد، اظهار داشت: او مدیر ورزشی کورینتیاس است و از افرادی است که در گذشته بازیکن خوبی بود و دوست خوب من است. وی قرار است در مسائل اداری در برزیل به ما کمک کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد اینکه آیا افراد خط‌خورده شانس حضور دوباره در تیم ملی را دارند، گفت: مهلت پایانی فیفا برای فرستادن لیست 30 نفره 13 می است و تا آن موقع درهای تیم ملی باز است. ما در اردوی قبلی تعدادی بازیکن داشتیم و آنها در این اردو تعدادشان به 28 نفر می‌رسد. مسلما بازیکنانی که در اختیار تیم ملی بودند اولویت دارند.

کی‌روش در مورد علی کریمی نیز گفت: او بازیکن فوق‌العاده‌ای است و فکر می‌کنم سال گذشته از بهترین بازیکنان ایران بود. کریمی تصمیمی گرفت و از تیم ملی خداحافظی کرد و پس از اینکه دوباره درخواست کرد برگردد ما عملکرد او را از نزدیک دنبال کردیم اما واقعیت این است که من دوست دارم بازیکنان بیشتری را با خودم به برزیل ببرم. علی کریمی بازیکن فوق‌العاده‌ای است و من عاشق بازی او هستم و نباید فراموش کنیم در صعود تیم ملی او به ما کمک زیادی کرد اما باید منطقی باشیم و فرایندی منطقی را دنبال کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار رادیو آلمان مبنی بر اینکه حضور بازیکنان لژیونر ایران که در آلمان و انگلیس بازی می‌کنند، چقدر تأثیرگذار خواهد بود، اظهار داشت: در حال حاضر به صورت میانگین 60 درصد از بازیکنان تیم ملی در داخل هستند و 40 درصد از تیم ملی ایران را نیز بازیکنانی تشکیل می‌دهند که در خارج از کشور بازی می‌کنند.

کی‌روش خاطرنشان کرد: همان طور که می‌دانید ما در جام‌جهانی با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین همگروه هستیم که هر کدام از آنها بازیکنان زیادی دارند که تجربه بازی‌های بین‌المللی دارند. بیشتر بازیکنان این 3 تیم سابقه بازی در لیگ قهرمانان اروپا را دارند اما در تیم ملی ایران معدود بازیکنانی داریم که چنین تجربه‌ای داشته باشند.

وی افزود: ما با تلاش و ذهنیت خودمان به جام‌جهانی صعود کردیم و تنها کاری که من می‌توانم انجام دهم این است که سخت کار کنیم و بازیکنان را آماده بازی‌های جام‌جهانی کنیم تا بتوانیم به دور دوم این رقابت‌ها صعود کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد مهدی رحمتی عنوان کرد: بیایید دوباره شفاف موضوع را از لحاظ حرفه‌ای و شخصی بررسی کنیم از این نظر من چیزی علیه او ندارم، بلکه برعکس قدردان عملکرد رحمتی هم هستم و احترام خاصی برای او قائلم. رسما اعلام می‌کنم اگر کسی بخواهد جلوی من علیه رحمتی صحبت کند با کسی مواجه است که برابر این موضوع می‌جنگد و اجازه نمی‌دهم لطمه‌ای به شخصیت رحمتی وارد شود ولی در حال حاضر به نگرش اخلاقی که در تیم باید باشد اشاره می‌کنم .

کی‌روش ادامه داد: ما بازیکنانی داریم که عملکرد خوبی تا صعود به جام‌جهانی داشتند و اولویت اول من آنها هستند. من مطلبی را به رحمتی گفته بودم و اینجا هم می‌خواهم آن را بیان کنم. اگر من به عنوان سرمربی در تیم ملی بمانم هیچ شکی ندارم که از رحمتی استفاده خواهم کرد البته اگر خودش هم بخواهد. هنوز روی نقطه‌نظر روز اول پایبندم و شکی ندارم که او یکی از بهترین دروازه‌بان‌های ایران است ولی در حال حاضر بازیکنانی مانند احمدی، حقیقی، مکانی و داوری را داریم که در صعود به ما کمک کردند و در حال حاضر آنها اولویت دارند و شاید این موضوع در آینده تغییر کند.

وی در خصوص اینکه آیا قراردادش را با تیم ملی ایران تمدید خواهد کرد یا نه، گفت: پیش از این گفته بودم و اکنون بار دیگر تأکید می‌کنم ما خوب کار کردیم و با برنامه‌ریزی مناسب کاری کردیم که منتهی به صعود ما به جام‌جهانی برزیل و جام ملت‌های استرالیا شد. اگر مشکلات گذشته وجود نداشته باشد می‌توانیم به استرالیا برویم و با یک مدال بازگردیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: در مورد شرایط خودم باید بگویم زیاد مهم نیست و تنها تمرکز من روی کارم است چرا که اکنون اولویت تیم ملی است. شما اگر در جایگاه من قرار داشتید و در 10 ماه گذشته هر روز شایعات  مختلفی می‌شنیدید به این معنای شفاف است که من را نمی‌خواهند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)