اکنون این سوال پیش می آید که چرا کی روش بیانیه مدنظر خود را سه چهار روز پیش منتشر نکرد یا چرا اجازه نداد بعد از بازی باپیکان فکر سرمربی پرسپولیس درگیر این ماجرا و دعوای قدیمی شود؟

گل؛ بیانیه ای که کارلوس کی روش علیه مانوئل ژوزه داد ازجهات بسیاری  عجیب وشگفت انگیز بود  تا جایی که سرمربی تیم ملی  را به چالشی بزرگتر بکشاند؛چالشی که بعد از محبوبیت بازگشته  او نزد رسانه ها و مردم ،اهالی فوتبال را با این تردید مهم روبرو خواهد کرد که نامدارترین مربی حاضر در فوتبا ل ایران هم گاهی اوقات قواعد حرفه ای سطح اول فوتبال دنیا را زیر پا می گذارد و از بازی جوانمردانه طفره می رود!

امروز کی روش علیه  ژوزه مانوئل بیانیه داد و در نگاه اول  این پرسش دربین اهالی فوتبال مطرح شد که چطور مربیان خارجی فوتبال ما و البته برجسته ترین فرد در میان آنها اهل بیانیه نویسی وکارهای پیش پا افتاده اینچنینی شده است؟یادمان نرود در مقطعی این کار(بیانیه نویسی) که از سوی اطرافیان کی روش در تیم ملی باب شده بود مورد انتقاد رسانه ها قرار می گرفت اماهیچ گاه انتظار نمی رفت  روزی نه چندان دور سرمربی تیم ملی خود به این دام خطرناک بیافتد وتن به بازیهای اینچنینی دهد.

اما مهمتر از عمل نه چندان جالب بیانیه نویسی، مقطع زمانی رخ دادن ماجراست که کارلوس  کی روش را  به عنوان سرمربی با کلاس و با شعور   تیم ملی بیشتر زیر سوال می برد.کی روش در بیانیه خود از مانوئل ایراد می گیرد که چرا در آستانه بازی فوق العاده مهم تیم ملی مقابل کره جنوبی در مصاحبه ای به او انگ می زند یا متهمش می کند اما خودش دقیقا در روز بازی پرسپولیس با پیکان – که به اندازه دیدار تیم ملی مقابل کره برای مانوئل اهمیت دارد-  علیه هموطنش بیاینه می دهد و او را در آستانه این بازی بزرگ دچار چالشی جدید و جدی می کند.

بدون شک کی روش که تاکید کرده نخواسته قبل از رویارویی با کره جواب ژوزه رابدهد وملاحظه بازیکنانش راکرده  اینجا همان اشتباه ژوزه راتکرار کرده و حالا امروزوبعد از بازی با پیکان مانوئل هم  می تواند در نشست خبری پایان مسابقه روی این موضوع انگشت بگذارد که بیانیه کی روش هدفدار بوده و عمدا درآستانه بازی پرسپولیس – پیکان صادر شده است!

 اکنون این سوال پیش می آید که چرا کی روش بیانیه مدنظر خود را سه چهار روز پیش منتشر نکرد یا چرا اجازه نداد بعد از بازی باپیکان فکر سرمربی پرسپولیس درگیر این ماجرا  و دعوای قدیمی شود؟

بیانیه کی روش درست در حالی صادر می شود که بدانیم مانوئل جایگاه بسیار سستی روی نیمکت پرسپولیس دارد و انگار سرمربی تیم ملی با هوشمندی خاصی بهترین زمان را برای بیانیه نویسی و انتقام از هموطن خود انتخاب کرده است.

با این حال به غیرازاینکه عکس العمل کی روش مثل عمل مانوئل تقبیح می شود وکاراکتر این دو پرتغالی را نزد اهالی فوتبال دچار چالش می کند اتفاق اخیر می تواند باعث اعتبارزدایی از کی روش ومانوئل نزد شاگردان مشترک شان درتیم ملی و پرسپولیس شود واین اتفاق بدترین قسمت ماجراست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)