رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در نشست با بلاتر در خصوص راهکارهای مختلف برای انتقال پول ایران بحث و تبادل نظر و راه حل مناسبی پیدا شد.

 

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال،‌علی کفاشیان در خصوص کنگره 2 روزه فیفا گفت: نخستین روز کنگره فیفا با حضور رئیس جمهور و نخست وزیر موریس و سپ بلاتر رئیس فدراسیون جهانی فوتبال آغاز شد. در روز اصلی این نشست که روز دوم بود، به مدت 10 ساعت در جلسات حضور داشتیم. بلاتر صحبت‌های خود را با خوش‌آمدگویی به حضار آغاز کرد و پس از آن حضور و غیاب انجام شد.

وی افزود: از 209 عضو، تنها رئیس فدراسیون کشور بوتان حضور نداشت و کنگره فیفا با حضور اکثریت 208 نفری کشورهای عضو آغاز شد. در ابتدای این نشست، دستور جلسه قبلی کنگره فیفا که در مجارستان بود، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: در ادامه نشست گزارشی از فعالیت‌های فیفا در سال 2012 که در خصوص برگزاری مسابقات جهانی، آموزش و توسعه بود ارائه شد. همچنین گزارشی از روند آماده سازی کشور برزیل برای مسابقات جام جهانی 2014 ارائه شد.

کفاشیان به گزارش مالی فیفا اشاره کرد و گفت: در سال گذشته درآمد فیفا یک میلیارد و صد و شصت و شش میلیون دلار و میزان هزینه‌ها نیز یک میلیارد و هفتاد میلیون دلار بود که صرف برگزاری مسابقات، دوره های آموزشی، برنامه های توسعه‌ای، هزینه‌های اداری و مسائل پزشکی شد و این گزارش هم توسط کنگره مورد تایید قرار گرفت.

از دیگر برنامه هایی که رئیس فدراسیون به آن اشاره کرد بررسی موضوع تبعیض نژادی بود. کفاشیان در این خصوص عنوان کرد: تاکید بلاتر و اعضای کنگره بر مبازه علیه تبعیض نژادی در فوتبال بود و قرار شد فیفا مطابق با برنامه‌ای مدون، این موضوع را مورد بررسی قرار دهد و همه مسایل مربوط به آن را زیر نظر بگیرد.

وی افزود: در ادامه کنگره، کمیته‌های مختلف برنامه‌های خود را ارائه کردند که می‌توان به طرح کمیته داوران فیفا در خصوص توسعه مسایل داوری و کنترل الکترونیکی مسابقات، گزارش کمیته پزشکی در خصوص مسایل کنترل دوپینگ و پیشگیری از آسیب‌دیدگی بازیکنان و گزارش کمیته توسعه در خصوص فوتبال پایه در کشورهای مختلف و طرح و برنامه‌های آنها اشاره کرد.

رئیس فدراسیون در ادامه به انتخاب اعضای کمیته‌های حقوقی فیفا اشاره کرد و گفت: اعضای 3 کمیته اخلاق، استیناف و انضباطی با پیشنهاد هیات رئیسه و موافقت اعضا در این نشست انتخاب شدند. در این کنگره 20 نفر عضو کمیته انضباطی که ریاست آن بر عهده یک سوئیسی است و 14 عضو کمیته استیناف که رئیس آن از جزیره برموداست، انتخاب شدند.

کفاشیان اضافه کرد: در پایان این اعضای کمیته اخلاق بودند که در دو بخش جمع‌آوری اطلاعات و تصمیم‌گیری و صدور رای، معرفی و رای‌گیری برای آنها انجام شد. ریاست این کمیته بر عهده یک آمریکایی است.

وی ادامه داد: برای انتخاب عضو خانم هیات رئیسه فیفا هم در این نشست رای‌گیری شد که نامزدهای آن از کشورهای استرالیا و بروندی بودند و پس از رای‌گیری، رئیس فدراسیون فوتبال «بروندی» که یک خانم است انتخاب شد و در ادامه کنگره فیفا، پیشنهاد اعمال تغییرات اساسنامه داده شد که قرار است تا این تغییرات مشخص و در کنگره آتی برای تصویب ارائه شود.

رئیس فدراسیون در پایان از نشست مشترکش با بلاتر خبر داد و اظهار داشت: در این نشست در خصوص راهکارهای مختلف برای انتقال پول ایران بحث و تبادل نظر و در نهایت یک راه حل مناسب برای این کار در نظر گرفته شد. از سوی دیگر از بلاتر خواستیم به جای تیر ماه در آبان سال آینده و در زمان برگزار دومین همایش علم و فوتبال به ایران بیاید که وی نیز پذیرفت در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی در امارات به ایران بیاید.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)