پرسپولیس نیوز : بی‌بی‌سی اسپورت در گزارشی پنج شهرآورد مهیج فوتبال را که برای علاقمندان فوتبال ناشناخته است، معرفی کرد که داربی تهران هم یکی از آنهاست.

دو تیم لیورپول و اورتون فردا (شنبه) داربی مرسی‌ساید را برگزار می‌کنند که از اهمیت زیادی برخوردار است. بی‌بی‌سی اسپورت در گزارشی 5 داربی ناشناخته ولی جذاب دنیای فوتبال را به مناسبت داربی بندر لیورپول معرفی کرده که یکی از این داربی‌ها بازی استقلال و پرسپولیس است.

 

در این مطلب آمده است:«

 

داربی استقلال و پرسپولیس

اولین دیدار: 1968

تعداد بازی: 78 بازی

برد استقلال: 24

برد پرسپولیس: 17

بیشترین تعداد تماشاگر: 128 هزار تماشاگر (تخمینی)

بازی استقلال و پرسپولیس به قدری در ایران حساس است که در روز این بازی شهر تهران خلوت می‌شود. محمد تقوی که 9 بار سابقه بازی در داربی را برای دو تیم استقلال و پرسپولیس دارد، درباره این بازی می‌گوید: همه ایرانی‌ها هر کجا که باشند، منتظر هستند تا این دیدار را ببینند. تمام مردم تهران این بازی را می‌بینند و این بازی اهمیت زیادی برایشان دارد. البته این داربی با داربی‌های انگلیس کمی تفاوت دارد. تفاوت آن نیز این است که مردم در انگلیس نتایج داربی را هر چه باشد، می‌پذیرند ولی در ایران این طور نیست و نتیجه خیلی چیزها را تغییر می‌دهد.

 

تقوی ادامه داد: کل فصل یک تیم در ایران به داربی بستگی دارد. ممکن است شما در یک فصل پنجم یا ششم شوید ولی اگر بتوانید این داربی را ببرید، انگار قهرمان فصل شدید. حتی خیلی‌ها پیروزی در داربی را از قهرمانی تیمشان در لیگ مهم‌تر می‌دانند.

 

داربی تهران قطعا بزرگ‌ترین داربی فوتبال در آسیاست. 100 هزار تن برای تماشای این بازی به ورزشگاه آزادی می‌روند و نزدیک به 20 میلیون نفر نیز از تلویزیون این بازی را تماشا می‌کنند.

 

فشار این بازی روی بازیکنان و مربیان دو تیم به قدری است که ترجیح می‌دهند شکست نخورند تا پیروز شوند. به همین خاطر چهار داربی گذشته این دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسیده است.

 

در واقع آخرین بازیکنی که در این داربی گلزنی کرده است به سال 2012 بر‌می‌گردد که یک ایرلندی آن را به ثمر رساند. ایمون زاید، مهاجم ایرلندی تبار موفق شد در سال 2012 در عرض یازده دقیقه هت‌تریک کند تا تیمش شکست دو بر صفر در آن دیدار را با برتری 3 بر 2 عوض کند. این بازیکن به اولین بازیکن خارجی تبدیل شد که در داربی تهران هت تریک کرده است. زاید پس از این سه گل به چهره‌ای محبوب برای هوادارانش در ایران تبدیل شد.

ایمون زاید نیز درباره این دیدار گفت: این بازی دومین بازی من برای پرسپولیس بود. این بازی اهمیت زیادی برای ایرانی‌ها داشت و فردای آن روز عکس من در صفحه نخست تمام روزنامه ها قرار گرفت.»

 

دیگر داربی‌های مهم و ناشناخته از نگاه این نوشته عبارتند از:

 

جنوا – سامپدوریا

الاهلی – الزمالک

موهان – بنگال شرقی

فلامینگو – واسکودوگاما

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)