حضور عابدزاده در تیم آمریکایی تایید شد

مرجع خبری پرسپولیس : سايت رسمي باشگاه لس‌آنجلس بلوز در گزارشي با عنوان “حضور اسطوره فوتبال ايران در آمريكا”، خبر قرار داد عابدزاده با اين باشگاه آمريكايي را تاييد كرد.

 

در گزارش سايت رسمي باشگاه لس‌آنجلس بلوز آمده است: زماني كه چارلي نايمو، سرمربي تيم لس‌آنجلس بلوز درباره مربي دروازه‌بان‌ها سوال كرد و چشم‌هايش را به علي منصوري مالك باشگاه دوخت با اين پاسخ روبرو شد كه «اگر به ” او ” بگويم حتما قبول مي‌كند كه به اينجا بيايد هيچ راهي براي ما وجود ندارد كه بتوانيم از مربي‌ مانند “او” استفاده كنيم.»

 

مردي كه نايمو به دنبال او بود كسي نبود جز احمدرضا عابدزاده، ستاره تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني 1998 فرانسه كه بيش از 80 بازي ملي براي ايران انجام داده است و در كشورش به عنوان يك اسطوره شناخته مي‌شود.

در ادامه گزارش آمده است: در روزهاي اخير دروازه‌بان پيشين ايران كه در كلاس جهاني دروازه‌باني شركن مي‌كرد و در سال 2002 ازيك بيماري مهلك نجات يافت، به آمريكا آمد تا وظيفه هدايت دروازه‌بان‌هاي‌ تيم لس‌آنجلس بلوز را بر عهده داشته باشد. دروازه‌بان 44 ساله ايراني سال‌هاي زيادي است كه با علي منصوري رابطه نزديكي دارد.

 

عابدزاده در اين گزارش مي‌گويد: زماني كه علي به من گفت كه كارم را در تيم مردان لس آنجلس بلوز آغاز كنم، بلافاصله به او گفتم كه دوست دارم اين كار را انجام بدهم و هر كمكي از دستم مي‌آيد، انجام خواهم داد.

عابدزاده كه با كمك مترجم صحبت مي‌كرد، ادامه داد: از تصميمم پشيمان نشده‌ام. سطح ليگ آمريكا با ليگ حرفه‌اي ايران تفاوت‌هاي زيادي دارد . من احساس خوبي درباره تيم بلوز دارم و رابطه خوبي با چارلي (سرمربي تيم)، شايون و علي منصوري دارم. معتقدم با كمك اين افراد مي‌توانيم يك مجموعه قوي و قدرتمند را تشكيل دهيم.

اسكاردات، دروازه‌بان 34 ساله بلوز مي‌تواند بيش از هر كس ديگري از عابدزاده استفاده كند، چرا كه چند ماهي است در بازي‌هاي رسمي حضور نداشته و اكنون شرايط جسماني مناسبي ندارد.


عابدزاده درباره اين دروازه‌بان گفت: زماني كه به اينجا آمدم، متوجه شدم كه اسكار وضعيت فيزيكي مطلوبي ندارد. بنابراين اولين برنامه‌اي كه براي او داشتم اين بود كه او را به سطح آمادگي مناسب برسانم و در عين حال كاري نكنم كه بدن او خالي شود. در اين مدت در انجام اين كار تا حد زيادي موفق بودم. ديگر كار من اين بود كه روي وضعيت رواني او كار كنم. گلرهاي آمريكايي معمولا شوت گير هستند، اما من در ايران، آلمان و انگليس ياد گرفتم كه علاوه بر دريافت شوت بايد مواظب باشم كه در ريباند گل نخورم. به همين دليل روي اين مساله هم با اسكار كار كرده‌ام و او هم واقعا پيشرفت داشته است.

سرمربي تيم لس‌آنجلس بلوز با ابراز رضايت از عملكرد عابدزاده در تيم مي‌گويد: همه اينجا ديده‌اند كه احمد رضا واقعا تا چه اندازه مفيد بوده و چقدر پر تلاش كار كرده است. اسكار در طول اين مدت چندين كيلو وزن كم كرده و به شرايط آرماني نزديك شده است. تمرين‌هاي سختي كه عابدزاده براي او گذاشته كم كم از او يك دروازه‌بان آماده مي‌سازد. پيشرفت او فوق العاده‌ بوده است.


علاوه بر اين، امير پسر عابدزاده هم يكي ديگر از دروازه‌باناني است كه زير نظر او كار مي‌كند. دروازه‌بان جديدي كه چهار سال در انگليس بوده و در آكادمي باشگاه تاتنهام هم حضور داشته و آموزش ديده است. زماني كه امير عابدزاده با مشكل صدور رواديد روبرو شد، تصميم گرفت كه با باشگاه بلوز قرار داد ببندد تا مشكلش حل شود.

دروازه‌بان 18 ساله درباره حضور در آمريكا مي‌گويد: همه اين فرصت را ندارند كه مربي مانند احمدرضا عابدزاده آن‌ها را تمرين بدهد. كسي كه سابقه زيادي در بازي‌هاي ملي دارد و جام جهاني را تجربه كرده است. به همين دليل تلاش مي‌كنم تا بتوانم تا جايي كه مي‌توانم از پدرم چيز ياد بگيرم. سطح بازي فوتبال در آمريكا بالا است و من در اينجا شيوه متفاوتي از فوتبال را تجربه مي‌كنم كه مي‌تواند به من كمك كند.


سرمربي لس آنجلس بلوز با استقبال از حضور پسر عابدزاده مي‌گويد: امير يك جوان مستعد و فوق العاده‌ است، فكر مي‌كنم او همين فصل اين فرصت را پيدا كند كه در تيم بازي كند. فكر مي‌كنم در آينده با پيشرفتي كه دارد دروازه‌بان بزرگي خواهد شد. او تازه 18 ساله شده است اما به گونه‌اي درون دروازه مي‌ايستد كه انگار چندين سال است دروازه‌باني مي‌كند.

عابدزاده درباره حضور پسرش مي‌گويد: از امير انتظار دارم همانند دروازه‌بان‌هاي جوان ديگر به تمريناتش ادامه دهد تا بتواند به موفقيت برسد. او تحصيلاتش را از ايران آغاز كرده و در ادامه به انگليس رفته است. حضور در آمريكا هم يك قدم ديگر براي اوست، شايد بعد از آمريكا بتواند در يك تيم قدرتمند اروپايي بازي كند.


عابدزاده در باره وضعيت فوتبال ايران هم مي‌گويد: من از وضعيت فوتبال در ايران راضي‌ هستم و از فدراسيون حمايت مي‌كنم، در حال حاضر تمركز من فقط بر روي باشگاه بلوز است اما در آينده در صورتي كه فدراسيون فوتبال به من نياز داشته باشد به ايران بر مي‌گردم و هر كاري بتوانم انجام مي دهم. من در حال حاضر در ايران سمت رسمي ندارم، اما هميشه صحبت‌هايي بوده كه به عنوان مشاور كمك كنم.

دروازه‌بان پيشين تيم فوتبال ايران درباره حضور در جام جهاني 1998 فرانسه و بازي مقابل تيم ملي آمريكا مي‌گويد : هيچ وقت به مسايل سياسي علاقمند نبودم. فيفا هميشه تلاش مي‌كند تا شرايطي را ايجاد كند كه دو تيم فقط به بازي كردن فكر كنند. براي ما هم مهم بود كه به زمين برويم و نتيجه‌ بگيريم. اين موضوع نه فقط به من بلكه درباره تمام ورزشكاران صدق مي‌كند چه ايراني باشند و چه آمريكايي و چه از هر كشور ديگر. وقتي كسي در آن سطح از فوتبال بازي مي‌كند، تمام تمركزش بر روي اتفاقات داخل زمين است. براي من فقط مهم بود كه سه امتياز بازي را بگيريم و مردم ايران را خوشحال كنيم.


عابدزاده در پايان اين گزارش از عملكرد تيم در چهار بازي اول ابراز رضايت مي‌كند: از همان اول گفته بودم كه مهم است در بازي‌هاي اول تا جايي كه امكان دارد امتياز جمع كنيم. فكر مي‌كنم بازيكنان در اين هفته‌هاي آغازين بسيار خوب كار كرده‌اند. اگر بتوانيم در بازي‌هاي خانگي موفق باشيم و امتياز از دست ندهيم، در اين صورت اختلافمان با تيم‌هاي ديگر آنقدر زياد خواهد شد كه ديگر نمي‌توانند به ما برسند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)