مرجع خبری پرسپولیس : انتخاب شماره پیراهن، یک مقاله جذاب و البته حساس در تیم های پرطرفدار است. اینکه چه ستاره ای چه شماره ای را می پوشد ،همیشه جزو مقوله های حساس و بحث برانگیز در میان هواداران بوده است.


به گزارش مرجع خبری از “پرسپولیس”؛  ویژه اینکه همیشه در تاریخ باشگاه های بزرگ و پرطرفدار ،برخی شماره ها به واسطه برخی از نام ها از ویژگی و اعتبار خاصی برخوردار هستند. به همین بهانه شماره سرخپوشان در فصل جاری را با هم مرور می کنیم:


1_ علیرضا حقیقی

پس از 11 سال بالاخره نوبت به او رسید تا پیراهن شماره یک پرسپولیس را بر تن کند. گلر جوان و با استعداد پرسپولیس که زیر سایه اعتماد دایی بدل به مرد شماره یک شد تا دایی سخاوتمندانه شماره یک را به او هدیه کند. هدیه ای که پاداش درخشش او در مقاطع پایانی فصل گذشته است.

 

2_ علیرضا محمد

شماره سنتی مدافعین راست مثل چند فصل اخیر بر تن علیرضا محمد است. آنچه نشان می دهد او در فصل جاری نیز یکی از عناصر اصلی و غیر قابل انکار پرسپولیس خواهد بود.


3_ سپهر حیدری

در چهارمین فصل حضورش در پرسپولیس ،مثل همیشه شماره سه را بر تن خواهد کرد. شماره ای که یادآور خاطرات طلایی فصل قهرمانی سرخ هاست.


4_ مجتبی شیری

شماره ای که از آن آرامش می آید. شماره ای که پیش از این بر تن مدافعان مطمئنی چون فنونی زاده و پیشترها بیژن ذولفقارنسب بوده و جالب اینکه ویژگی اصلی مجتبی شیری آرامش و خونسردی اوست.


5_ …؟

نبی الله باقری ها دو ،سه فصلی این پیراهن بزرگ را بر تن می کرد. پیراهنی که محمد پنجعلی  ،کاظم سیدعلی خانی و افشین پیروانی آن را بر تن کرده اند  ،ظاهرا در فصل جاری صاحبی نخواهد داشت. چه آنکه شماره 5 همیشه باید بر تن بزرگان باشد.


6_ کریم باقری

یک شماره 6 واقعی. کسی که به این پیراهن معنا و مفهوم تازه ای بخشید و بی تردید سالیان سال شماره 6 را با نام او خواهند شناخت. یک اسطوره بی جانشین و فرمانده تمام عیار که این پیراهن تنها برازنده اوست.


7_ محمد پروین

پس از کش و قوس های فراوان سرانجام در پرسپولیس ماند. هر چند تاریخ نشان داده شماره 7 بر تن تمام جانشینان پروین حتی پسرش محمد گشاد بوده است! حالا محمد تلاش خواهد کرد جانشین مناسبی برای پدر باشد.


8_ …؟

به نظر می رسد ناف این شماره را با حاشیه بریده اند! چه آنکه در سالیان اخیر هر کس این پیراهن را بر تن کرده با حاشیه پیوند خورده است. مهدی هاشمی نسب  ،علی انصاریان و علی کریمی مردان خبرسازی بوده اند که همگی در مقطعی شماره 8 را بر تن کرده اند. شماره ای که روزگاری ستاره تکرار نشدنی یعنی ناصر محمدخانی و سپس مجتبی محرمی آن را بر تن می کردند. 8 فصل گذشته آرفی بود که او هم به نوعی به حاشیه رفت. شماره ای که به نظر می رسد امسال مشتری نخواهد داشت.


9_ مازیار زارع

این شماره همه را به یاد محسن خلیلی می اندازد. آقای گل دوست داشتنی پرسپولیس که دروازه ها را به آتش می کشید  ،اما در فصل جاری خبری از شماره 9 در محوطه جریمه حریفان نخواهد بود. هواداران پرسپولیس باید عادت کنند که از این پس در میانه میدان به دنبال شماره 9 بگردند!

10_ غلامرضا رضایی

شماره 10 همیشه یک شماره خاص است و در پرسپولیس خاص تر! شماره ای که از دیرباز به بزرگام نعلق داشت  ،شماره ای که بر تن بزرگانی چون بهزادی  ،دایی  ، باوی و این اواخر علیرضا نیکبخت بوده و فصل گذشته بر تن میثم بائو زار می زد. این فصل غلامرضا رضایی می خواهد آن را احیا کند.


11_ حسین بادامکی

سرگشتگی هافبک مشهدی پرسپولیس سرانجام او را به این شماره رساند. مردی که ابتدا 8 می پوشید  ،سپس در مقطعی 7 را بر تن کرد و حالا با شماره 11 به آرامش رسیده است. شماره که البته بیشتر مختص مهاجمان است  ، اما بر تن یک هافبک می رود.


12_ …؟

حسین عبدی مربی فعلی پرسپولیس حتما آرزو می کرد که ای کاش می توانست بازی کند تا دوباره شماره دوست داشتنی 12 پرسپولیس را بر تن کند. با کوچ علیرضا حقیقی به شماره 1  ، فعلا 12 هم بلاتکلیف است.


13_ شیث رضایی

مدافعی که از بدو ورودش به پرسپولیس این شماره را بر تن کرد و به آن معنا و مفهوم تازه ای بخشید. در حقیقت شماره 13 با نام شیث در فوتبال ایران مطرح شد. کاپیتان دوم پرسپولیس ثابت کرد که 13 هرگز نحس نیست.


14_ محمد نوری

هر جا رفته  ،پیراهن شماره 14 را بر تن کرده و با همین شماره درخشیده  ، گویی 14 را برای او دوخته اند. به نظر می رسد که او به غیر از این شماره  ،نمی تواند با پیراهن دیگری بازی کند!


15_ سامان آقا زمانی

هافبک جوان پرسپولیس  ،فصل گذشته 14 را می پوشید  ، اما در فصل جاری با یک نمره ارفاق 15 می پوشد!


16_ محمد منصوری

یک شماره نوستالژیک که نام های جذابی چون محمد حسن انصاری فرد و رضا شاهرودی  را برای هواداران تداعی می کند. آیا منصوری بعد از سه فصل بالاخره نام این بزرگان را زنده می کند؟


17_ جلال اکبری

کجایی فرشاد پیوس که یادت بخیر! روزگاری این شماره برای خودش ابهتی داشت و همه ساله بر تن آقای گل تهران می رفت  ، اما حالا به یک مدافع رسیده، که البته هیچ سنخیتی با گل زدن ندارد!


18_ ابراهیم شکوری

او رقیب جلال اکبری در دفاع چپ است و احتمالا به همین دلیل یک شماره بالاتر از 17 اکبری را انتخاب کرده!


19_ …؟

این شماره هم مشتری ندارد. شماره ای که سال ها بر تن محمد مایلی کهن بوده است.


20_ رضا نورمحمدی

دو مدافع بزرگ و نامدار پرسپولیس هر دو 20 می پوشیدند. مهدی هاشمی نسب و بهروز رهبری فرد! نورمحمدی هم از قضا یک دفاع وسط است. البته امیدواریم سرنوشتی همچون اولی پیدا نکند!


22_ مهدی الحایی

مهاجم جوان و چپ پای پرسپولیس یک شماره قرینه را برای خود انتخاب کرده اما امیدواریم فصل جاری برای او قرینه فصل گذشته نباشد!


23_ امیر حسین فشنگچی

فصل گذشته با این شماره در صبا غوغا کرد و حتما این شماره را در پرسپولیس انتخاب کرده تا مثل فصل گذشته بدرخشد.


25_ مهدی شیری

او عاشق شماره 7 است  ،اما پوشیدن 7 پرسپولیس دل شیر می خواهد که مهدی شیری ندارد. بنابراین ترجیح داده به سبک ستاره های اروپایی از 25 استفاده کند که جمع یکان و دهگانش می شود 7!


26_ حمیدرضا علی عسکری

هافبک جوان سرخ ها می خواهد در فصل جاری کند که همه شماره 26 را با او بشناسند.


27_ تیاگو فراگا

برزیلی ها به شماره های عجیب و غریب علاقه خاصی دارند.  تیاگو برزیلی است و بنابراین پوشیدن این شماره از سوی او اصلا عجیب نیست!


28_ سعید حلافی

می خواهد کاری کند تا سرانجام این شماره را در زمین رویت کنیم.


30_ مجتبی زارعی

یک بازیکن نامتعارف و دوست داشتنی که شماره اش هم مثل خودش نامتعارف است!


33_ هروه اوسال

مهاجم بورکینافاسویی یک شماره نامتعارف را انتخاب کرده  ، شاید به این دلیل که می خواهد همانطور که وعده داده 33 گل برای پرسپولیس بزند!


36_ رحمان احمدی

دروازه بان ها معمولا شماره های بالا را انتخاب می کنند. رحمان احمدی شماره 36 را انتخاب کرد تا بالاترین شماره پیراهن را در پرسپولیس داشته باشد.


انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری – استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)