مرجع خبری پرسپولیس : حضور هواداران پرسپولیس در اولین روز کاری هیئت مدیره جدید همه چیز را در خیابان پانزدهم شیخ بهایی تحت تاثیر خود قرار داده بود و حاشیه های فروانی را به همراه داشت.

 

نزدیک به 100 هوادار ناراضی پرسپولیس در اعتراض به نتایج ضعیف تیم محبوب خود از ساعت 12 چهارشنبه در مقابل باشگاه پرسپولیس حضور یافته و با در دست گرفتن پارچه نوشته ها و سر دادن شعارهایی خواستار تقویت هیئت مدیره باشگاه و تعویض سرمربی این تیم شدند.

 

هواداران پرسپوليس با در درست داشتن يک پارچه بزرگ که روي آن نوشته بود «ما هواداران پرسپوليس خواستار بازگشت پيشکسوتان(به هيات مديره) و مصطفي دنيزلي به اين تيم هستيم» با حالتي اعتراض گونه به استقبال هيات مديره جديد باشگاه پرسپوليس رفتند. اوج اعتراض ها زماني بود که رویانیان مدیرعامل جدید همراه سایر اعضای هیئت مدیره از ماشين هاي خود پياده شدند و در حال رفتن به سوي ساختمان باشگاه بودند.

هواداران بلافاصله دور رویانیان را گرفته  و مانع وارد شدن وی به ساختمان باشگاه شدند. رویانیان نیز در مقابل ساختمان ماند و حدود 15 دقیقه با هواداران به گفتگو پرداخته و خواسته های آنان را گوش کرد.

 

عمده اعتراض هواداراني که مقابل ساختمان باشگاه تجمع کرده بودند به ادامه سرمربيگري استيلي در پرسپوليس بود. آنها عقيده داشتند مردي که دقيقه يک مسابقه دربي از شدت استرس رنگ چهره​اش تغيير مي​کند و يا خيلي زود اشک مي​ريزد تحمل فشار رواني براي سرمربيگري پرسپوليس را ندارد.

 

یکی از هوادارانی که در جمع حاضر بود خطاب ربه رویانیان گفت«آقای کاشانی که سیاسی به پرسپولیس آمد و شما هم سیاسی تر از او به پرسپولیس آمدید. حداقل این سرمربی که کاملا سیاسی انتخاب شده است را کنار بگذارید. مگر نمی گوییم پرسپولیس تیم مردمی است؟ مگر این هواداران صاحب تیم نیستند و نباید تصمیم بگیرند؟ وقتی حمید استیلی از دقیقه یک شوکه می شود استرس را به تمام بازیکنان و تماشاگران منتقل می کند نشان می دهد توانایی اداره پرسولیس را ندارد. ما فقط از شما مصطفی دنیزلی را می خواهیم.»

 

هوادار دیگری در اعتراض به اعضای هیئت مدیره گفت:« سه نفر عضو سیاسی و دو عضو ورزشی برای هئیت مدیره انتخاب کرده اند. الان عضو اقتصادی هیئت مدیره ما کیست؟ چه کسی قرار است در این باشگاه خرج کند؟ باز باید کاسه چه کنم دست بگیریم؟ چشم به هم بگذاریم فصل نقل و انتقالات بعدی آغاز می شود و دوباره باید مثل امسال شاهد پیوستن ستاره ها به تیم های دیگر باشیم و بگوییم پرسپولیس پول ندارد؟»

 

پس از شنیدن صحبت های هواداران رویانیان در مصاحبه های کوتاه پاسخی کلی به سوالات آنان داد و گفت « من تازه آمده ام و انشاالله باید یا علی بگوییم و کار را آغاز کنیم.»

 

در آخرین لحظات حضور رویانیان استیلی نیز از میان جمعیت رد شده و مقابل درب باشگاه رسید. هواداران همگی به سمت او رفته و خواستار کناره گیری وی شدند.

 

مهمترين تأکيد هواداران پرسپوليس به روش سياسي براي حضور استيلي روي نيمکت پرسپوليس بود. البته در اين ميان استيلي هم حضور داشت و فقط اين حرف​ها را مي​شنيد و سکوت کرده بود. تنها حرفي که استيلي مي​زد «چَشم» بود. هواداری خطاب به او گفت «آقای استیلی ما همه غیرت شما را قبول داریم اما بحث فنی جداست و قبول کنید از پس اداره پرسپولیس بر نمی آیید پس برای اینکه خودتان خراب نشوی برو. توروخدا برو.» . استیلی تنها در پاسخ می گفت«حق دارید».

 

علي پروين نیز پس از ورود به باشگاه مورد اعتراض قرار گرفت. هواداران به محض دیدن او دورش حلقه زده و از او پرسیدند چرا از ماندن استیلی حمایت کرده؟ پروین در پاسخ گفت «الان استیلی را برداریم چه کسی را بیاوریم؟» هواداران یکصدا  از او خواستند که دنيزلي سرمربي پرسپوليس بشود و  در جواب گفت : « آمدن دنيزلي به ايران دو ماه طول مي کشد و الان اوضاع تيم خطرناک است و اگر 4 تا باخت بیاوریم ته جدول هستيم و خيلي ريسک است که دنيزلي را بياوريم! »

 

محمد پنجعلي بیش از تمامی اعضای هیئت مدیره مورد اعتراض هواداران قرار گرفت و تندترین انتقادات را تحمل کرد. هواداران مدام به پنجعلي يادآور مي​شدند«شما در کميته فني با علي دايي بد کرديد و او را مجبور به رفتن از پرسپوليس کرديد.» پيشکسوت پرسپوليس  با خونسردي همیشگی خود تنها می گفت «انتخاب ما از اول علی دایی بود .»

 

پنجعلی نزدیک به 20 دقیقه در میان هواداران باقی مانده و تذکرات اطرافیان مبنی بر دیر شدن زمان آغاز جلسه هیئت مدیره هم باعث نشد هواداران دست از سر وی بردارند. یکی از هواداران خطاب به پنجعلی گفت : «آقای پنجعلی شما بازیکن متعصب پرسپولیس و یکی از بهترین مدافعان تاریخ این تیم بودید اما با نمایشی که اولی فصل برپا کردید بزرگترین خیانت را به هواداران این تیم کردید و منفور هواداران شدید به طوری که تا آخر عمر از یاد ما خواهند رفت. تنها امری که باعث می شود بخشی از این احساس کاسته شود و این ذهنیت بد را عوض کند تعویض مربی و انتخاب مربی بزرگ خارجی است». پنجعلی که از سوالات مسلسل وار هواداران مستاصل شده بود در نهایت در پاسخ گفت «و من هم قبول دارم که استيلي ديگر چندان کارايي ندارد اما نظر هيئت مديره اين بود که حميد ابقا شود و حتما مساله مربی خارجی را مطرح می کنیم.»

 

یکی دیگر از هواداران به پنجعبی گفت :«ما پس از شنیدن اسامی هیئت مدیره شوکه شده ایم و تنها امیدمان به شماست.»

 

پنجعلی با قول به هواداران توانست از جمع خارج شود اما در نهایت نتیجه جلسه هیئت مدیره چیز دیگری بود.

 

هواداران پرسپولیس تا این لحظه تنها به تجمع پرداخته بودند اما پس از توضيحات اعضاي هيئت مديره  و ترک محل توسط آنان برای رفتن به طبقه پنجم باشگاه شعار «استيلي حيا کن پرسپولیس رو رها کن و سرمربي محبوب ما مصطفی دنيزلي» به شدت توسط هواداران سر داده شد. در نهایت شعارهای بلند هواداران باعث شد نیروی انتظامی جهت حفظ آرامش اهالی محل وارد شده و مانع ادامه شود.

اعضاي هيئت مديره و رويانيان مديرعامل جديد باشگاه پرسپوليس براي تشکيل اولين جلسه به دفتر رياست باشگاه رفتند و برای پایان دادن به تجمع هواداران درخواست کردند که هواداران سه نفر را به نمایندگی از خود انتخاب کنند تا در باشگاه بمانند و هماهنگی با آنان برای جلسه رو در روی پرسش و پاسخ با رویانیان در روز آینده انجام شود.

 

نژادفلاح یکی از اعضای هیئت مدیره نیز گفت قرار است دو عضو جدید به هیئت مدیره اضافه شود.

 

پس از آن گزارشگر صداوسیما با چند تن از هواداران پرسپولیس به گفتگو پرداخت و گفت خواسته های خود را مطرح کنید تا وقتی به باشگاه رفتم آن را مسئولان تیم منتقل کنم و هواداران بار دیگر خواسته های خود در گفتگو با رویانیان را تکرار کردند.

 

هواداران در نهایت پلاکارد درخواست برای بازگشت پیشکسوتان و مصطفی دنیزلی به این تیم را به شکل طوماری نمادین امضا کرده و به دست مسئولان باشگاه رساندند.

 

اتفاقات حاشیه ای دیگری نیز در روز پرماجرای باشگاه پرسپولیس رخ داد. پدر علیرضا حقیقی دروزاه بان جوان پرسپولیس مطابق معمول در این باشگاه حاضر بود و این بار به دلیل اختلافات پیش آمده بین پسرش و حمید استیلی به شدت شاکی بود. او گفت که احتمال پیوستن حقیقی به تراکتورسازی وجود دارد ونکته جالب این جاست که از حرکت هواداران پرسپولیس در بازگرداندن دنیزلی نیز دفاع کرد.

 

رضا نوریمحمدی و مازیار زارع دو بازیکن پرسپولیس صبح چهارشنبه در این باشگاه حاضر شده و با بهت و حیرت در خصوص انتخاب اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل سخن گفتند. نورمحمدی با تعجب می پرسید واقعا مدیرعامل شد؟! و زارع می گفت آمده ام کارت سوختم را بگیرم!

 

آقازمانی بازیکن دیگر پرسپولیس بود که در باشگاه حاضر شده و به دلیل حاشیه سازی در شب دربی هفتاد و یکم مورد اعتراض هواداران قرار گرفت. آقازمانی پس از شنیدن فریادهای هواداران به خیابان آمده و در جمع هواداران با آنان به گفتگو پرداخت. وی گفت در شب دربی هیچ تقصیری در درگیری نداشته. سامان با حرارت خاصی گفت «علیرضا با بد و بیراه به من گفت زودتر سالادت را بردار و برو! پس از این اتفاق هم من کوچکترین عکس العملی نشان ندادم که باز هم او به ناسزاهای خود ادامه داد که با ممانعت علی کریمی مواجه شد. من سال هاست با علیرضا دوست هستم و این اتفاق رابطه ما را به هم نخواهد زد اما فقط خواستم بدانید من هیچ تقصیری نداشتم.» پس از توضیحات شفاف آقازمانی که قادر به ذکر کامل جزئیات آن نبودیم وی مورد تشویق هواداران قرار گرفت و جمع را ترک کرد.

 

مدیربرنامه های ایرانی مصطفی دنیزلی(مترجم زمان حضورش در پرسپولیس) فرد دیگری بود که روز چهارشنبه در ساختمان این باشگاه آفتابی شد تا صحبت ها مبنی بر حضور این مربی ترک تبار در پرسپولیس بیش از هر زمان دیگری قوت گیرد. گفته می شود این مربی پیشنهاد مالی در حد کارلوس کی روش به پرسپولیس داده است که مانع این انتقال شده است.

 

دوربین های دو شبکه تلویزیونی و چند خبرگزاری و روزنامه اتفاقات ظهر چهارشنبه خیابان شبخ بهایی را  جز به جز پوشش دادند اما نکته جالب اینجا بود که پس از این رویداد هیچ عکسی از پلاکاردهای هواداران و امضای طومار که نمادی از ثبت خواسته های آنان بود توسط سردبیران خبری خبرگزاری ها و سایت باشگاه پرسپولیس استفاده نشد.

 

ویدئو-1 : صحبت های هواداران با رویانیان(از موبایل)، دانلود

ویدئو-2 : صحبت های هواداران با پنجعلی و پروین(از موبایل)، دانلود

ویدئو-3 : گزارش شبکه اول، دانلود

 

انتهای گزارش اختصاصی/امانت داری ، استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

 

http://www.perspolisnews.com/images/tumb/90/other2/tajamo2.jpg

 

http://www.perspolisnews.com/images/tumb/90/other2/tajamo3.jpg

 

http://www.perspolisnews.com/images/tumb/90/other2/tajamo4.jpg

 

http://www.perspolisnews.com/images/tumb/90/other2/tajamo5.jpg

 

http://www.perspolisnews.com/images/tumb/90/other2/tajamo6.jpg

 

 

http://www.perspolisnews.com/images/tumb/90/other2/tajamo1.jpg

 

گزارش : حسن مهدوی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)