مرجع خبری پرسپولیس : گزارش گزیده از تمام صحبت های مطرح شده توسط حبیب کاشانی و علی دایی در کنفرانس خبری چهارشنبه باشگاه پرسپولیس برای آنها که فرصت مطالعه گزارش مفصل را ندارد از طرف مرجع خبری پرسپولیس:

 

کاشانی گفت :

* اين كه شيث به تيم برگردد يا به باشگاه ديگري ملحق شود دايي تصميم مي‌گيرد كه نشست مشترك ما تا چند روز آينده برگزار مي‌شود و نتيجه نهايي اعلام خواهد شد.

 

* علی دایی عمادرضا را انتخاب کرده و ما برای دریافت رضایتنامه وی نامه ارسال خواهیم کرد.

 

* اگر 348 هزار دلار به وینگادا پرداخت نکنیم ممکن است دوباره شش امتیاز از تیم کسر شود.

 

 

 

* با توجه به حذف تیم استقلال در سال های گذشته از لیگ قهرمانان هشت روز زودتر تمام مدارک خود را به ای اف سی ارسال کردیم.

 

* برای 14 بازی فصل جاری 205 میلیون تومان بابت بلیط فروشی و حق پخش و تبلیغات به ما پرداخت کرده اند!

 

* از سازمان تربيت بدني مي‌خواهم يك تيم گروهي تشكيل دهد مسئله واگذاری سهام و نام باشگاه پرسپولیس به افراد دیگر را بررسي كند. اگر دوستان صاحب حقي هستند حق به آنها داده شود وگرنه اين ادعاها برچيده شود تا پرسپوليس بتواند با آرامش كارش را ادامه دهد.

 

* مصر هستیم که بلیط فروشی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را خودمان انجام دهیم.

 

* طبق قوانين هر تيمي كه سه بازيكن بالای 23 سال در تيم‌هاي ملي داشته باشد، بازي‌اش به تعويق مي‌افتد. سپاهان اكنون سه بازيكن در تيم اميد دارد، اما تنها دو بازيكن آن‌ها بالاي 23 سال هستند و حاج صفي زير 23 سال است و آن‌ها هم دو بازيكن بيشتر در تيم ندارند. ما هم از سازمان ليگ درخواست كرده‌ايم بازي با نفت تهران به تعويق بيفتد تا بتوانيم با تمام قوا مقابل نفت به ميدان برويم و به ما ظلم نشود.

 

* طبق نظر كارشناس برنامه 90 در بازي ملوان، دو پنالتي براي ما گرفته نشد و يك بازيكن ملوان هم اخراج نشد. در بازي با استقلال هم كه ديگر همه شاهد بوديد و تبعات اين تصميم هنوز در تيم ما وجود دارد. كل فصل 102 امتياز بيشتر ندارد آن وقت ما چگونه بايد اين امتيازها را به اين راحتي از دست بدهيم . فقط گفتيم كمك داوري كه اشتباه كرده از هواداران عذرخواهي كند. مي‌آييم سناريو مي‌نويسيم كه من يك موتورسيكلت بيشتر ندارم. مگر ما گفتيم سانتافه نداشته باشي. ما از داوران مي‌خواهيم با وجدان داوري كنند و سوت بزنند و اگر اشتباه كردند خطايشان را بپذيرند. دليل نمي‌شود كسي چون موتور دارد ضعيف سوت بزند.

 

* مشكي‌ پوشيدن كجايش غير حرفه‌اي است؟ ما كاتالوگ اسپانسر باشگاه را به آقاي دايي داديم و خواستيم با مشورت بازيكن سه رنگ را انتخاب كنند و همين سه رنگ را هم كه قرمز، سفيد و مشكي بود به سازمان ليگ معرفي كرديم. اين مي‌شود يك كار حرفه‌اي. خوشبختانه بازيكنان با لباس مشكي بازي كردند و پيروز از ميدان خارج شدند و اين رنگ برايشان خوش‌يمن بود.

 

* 5 عضو هيات مديره را به سازمان تربيت بدني معرفي كرديم .تركيب هيات مديره را اينگونه در نظر گرفتيم كه يك نفر اقتصادي باشد و كار اقتصادي انجام دهد. يك پيشكسوت در هيات مديره باشد. يك آدم مي‌خواهيم كه در كارهاي عمراني بتواند فعاليت كند و بتواند فاز دوم ورزشگاه درفشي فر را تكميل كند. يك آ‌دم از مجلس مي‌خواستيم و يك آدم هم از دولت تا بتواند كمك بياورد.  خبر خوشي هم كه شنيدم اين كه قبل از آغاز ليگ آسيا اعضاي هيات مديره باشگاه را معرفي خواهد كرد.

 

* هواداران از ما قهرماني مي‌خواهند. از روز 26 خرداد و بعد از قهرماني در جام حذفي كارمان آغاز شد. روزانه 10 تا 20 بار با دايي تماس مي‌گرفتيم. شايد همسر دايي با اسلحه اگر كسي را بخواهد بزند من هستم چون در زمان استراحت آنها مدام با آنها تماس گرفتيم تا بتوانيم بازيكن مورد نظر دايي را جذب كنيم.  به اردوي اردبيل، دورتموند، مشهد و كيش رفتيم. الان نيز براي برپايي اردوي از 11 تا 18 دي ماه در تركيه برنامه‌ريزي كرده‌ايم و براي 24 يا 25 دي نيز يك بازي تداركاتي خوب كه شايد منجر به خداحافظي باقري شود برنامه‌ريزي كرده‌ايم. كسب 24 امتياز و زدن 19 گل در ليگ كار سختي بود  هر چند امتيازات بازي ملوان و استقلال مي‌توانست با 30 امتيازي كردن پرسپوليس شرايط را براي ما بهتر كند.

 

 

علی دایی گفت :

* دايي در پاسخ به اين سؤال كه مجتبي شيري بعد از مدت‌ها فقط در دربي بازي كرد و پس از آن نيمكت‌نشين شد و آيا اين تصميم  درست بوده يا نه گفت: مسائل فني پرسپوليس فقط به من مربي مربوط مي‌شود و هر تصميمي كه گرفتم و برد و باخت آن نيز به عهده من است. از اردوي كيش به دنبال اين بودم كه فرصتي به شيري بدهم تا بازي كند. او  بد كار نكرد و فقط در يكي دو صحنه تعلل داشت و من تشخيص دادم كه او را تعويض كنم. اينكه بازيكني چند دقيقه در تيم بازي كند به من مربوط مي‌شود.

 

* شكايت از فدراسيون را از طريق قانوني پيگيري مي‌كنم.  روند اين پرونده از طريق مراجع قانوني طي مي‌شود و من حقوق خودم را از طريق قانوني پيگيري مي‌كنم و اجازه نمي‌دهم حقم پايمال شود.

 

* وي درباره اردوي تركيه در دي ماه گفت: تورنمنت تركيه با حضور اينتراخت فرانكفورت، كلن آلمان، آنتاليا يا ترابوزان تركيه و پرسپوليس در ژانويه 2011 انجام مي‌شود.

 

* بدشانسي مهمترين عامل ناكامي پرسپوليس: اينكه گفته مي‌شود هر گاه مسائلي مانند درگيري‌ام با فدراسيون فوتبال يا غيره وجود داشته نتوانستم موفق شوم را قبول ندارم. اتفاقا ما در اوايل فصل و زماني كه درگيري‌ام با فدراسيون وجود داشت‌، نتايج خوبي گرفتيم و در پنج بازي كه پرسپوليس نتوانست عملكرد خوبي داشته باشد كوچكترين درگيري يا صحبتي با مسئولان فدراسيون نداشتم اما تيم ما بد نتيجه گرفت.

 

* به غير از تورنمنت تركيه در نظر داريم با يك تيم بسيار بزرگ بازي كرده و خداحافظي باشكوهي را براي كريم باقري ترتيب دهيم.

 

* در اختيار نداشتن ملي‌پوشان بزرگترين مشكل پرسپوليس: مشكل اصلي ما تعطيلات نيست، مشكل اصلي اين است كه ما در تعطيلات همه نفرات را در اختيار نداريم. مثلا هادي نوروزي را سالم از ما مي‌گيرند و مصدوم تحويل مي‌دهند. من اگر همه نفراتم را در اختيار داشته باشم قول مي‌دهم كه پرسپوليس بهتر خواهد شد كما اينكه در دو هفته اخير شاهد بوديم روند ما بهتر شده است.

 

* حبيب كاشاني در مورد پرونده شيث رضايي اختيار تام به من داد. از روزي كه به پرسپوليس آمدم هدفم آرامش دادن به اين تيم بود و تصميم گرفتم با دور كردن حاشيه‌ها و آنچه كه به صلاح تيم است، قدم بردارم. براي من همه بازيكنان يكسان هستند. همه بايد به روند ايده‌آل پرسپوليس كمك كنند و هر كس خدشه‌اي به اين روند وارد كند از سيستم ما خارج خواهد شد. هنوز درباره شيث رضايي تصميم نهايي را نگرفته‌ايم و تا الان درباره نفرات جايگزين اين بازيكن نيز صحبتي نشده است. بعد از گرفتن تصميم مي‌توانيم در مورد گزينه‌هاي ديگر فكر كنيم.

 

* در مورد اينكه آيا علي كريمي سال بعد به پرسپوليس برمي‌گردد يا نه بايد بگويم كه نام پرسپوليس بزرگتر از نام دايي يا امثال من است. خيلي‌ها به اين تيم مي‌آيند و مي‌روند. بدون شك خودم روزي اين پرسپوليس را تحويل خواهم داد و آن چيز كه مهم است نام پرسپوليس است.

 

* مي‌خواهيم روند ذوب‌آهن را در آسيا ادامه دهيم و در دور اول در آسيا موفق شويم. پرسپوليس روز به روز بهتر كار مي‌كند. من نگراني بابت اين ندارم و همانطور كه ذوب آهن نشان داد تيم‌هاي ايران مي‌توانند تا ديدار نهايي ليگ قهرمان آسيا پيش بروند.

 

* ما فقط در 4 مسابقه با پاس، استقلال، شهرداري تبريز و نفت محمودآباد در دقيقه 90 به بعد گل خورديم. چه كسي گفته اگر 4 بار اين اتفاق بيفتد قانون مي‌شود؟ يك تيم ممكن است دقيقه 92 گل بخورد و يك تيم در دقيقه يك. وقتي تيمي گل مي‌خورد همه اشتباه مي‌كنند. نمي‌دانم چرا مدام نبش قبر مي‌كنيد و در مورد بازي‌هاي گذشته سؤال مي‌كنيد؟ ما سه بازي را برديم. چرا كسي نپرسيد استيل‌آذين را چگونه در نيمه دوم برديم؟ ذوب‌آهن كه فيناليست آسيا است را چگونه برديم؟

 

* بزرگترين اشتباه ورزشي‌ام همكاري با فدراسيون كنوني بود و ديگر چنين اشتباهي را تكرار نمي‌كنم.

 

* کن به غلط يا درست به عنوان سرمربي تيم ملي انتخاب شدم اما چرا كسي كه من را به عنوان سرمربي انتخاب كرد كنار گذاشته نمي‌شود؟ ديواري كوتاه‌تر از مربيان پيدا نمي‌شود و مثل آب خوردن اخراج مي‌شوند. در ژاپن مسئولي كه اشتباه مي‌كرد در گذشته هاراگيري مي‌كرد و خودش را از بين مي‌برد اما در اينجا فقط مي‌خندند و حق اين و آن را ضايع مي‌كنند.

 

* براي ديدار روز جمعه با نفت دفاع چپ و راست خود را در اختيار نداريم و به دليل بارش باران نيز تمرينات اخير خود را در سالن برگزار كرده‌ايم اما مطمئن باشيد در بازي‌هاي آينده جاي خالي را به بهترين شكل پر خواهيم كرد.

* قهرماني در دو جام هدف اصلي پرسپوليس: از روزي كه تمريناتم را در پرسپوليس شروع كردم به فكر قهرماني بودم و با جديت اين موضوع را دنبال مي‌كنم تا در ليگ و جام حذفي مقام قهرماني را بدست آوريم و به اين هدفمان برسيم. از كسب 24 امتياز راضي نيستم چون هدفم اين بود تا اين هفته از ليگ 30 امتياز داشته باشيم كه در بازي‌هاي بعدي جبران خواهيم كرد

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)