در فاصله یک هفته تا برگزاری دربی پایتخت، زمزمه‌ها درباره داور این مسابقه بار دیگر به یکی از تیترهای داغ رسانه‌ها تبدیل شده است.

هر قدر هم که بازیکنان و مربیان دو تیم استقلال و پرسپولیس این شعار تکراری را فریاد بزنند که «دربی هم مثل هر بازی‌ دیگری سه امتیاز دارد» اما حساسیت بالای این مسابقه برای این دو تیم و هواداران‌شان کتمان نشدنی است. حساسیت‌هایی که خواه ناخواه انتخاب داور این مسابقه را هم با حساسیت و اهمیت بیشتری همراه می‌کند.

امیر عرب‌براقی

امیر عرب‌براقی، موفق به کسب نمرات خوبی شده با این حال اما چند مانع بر سر راه انتخاب نهایی عرب‌براقی است که اولین و مهم‌ترین آن، سن و سال کم این داور و حساسیت بالا و آسیب‌زننده دربی است. بسیاری از اعضای کمیته داوران معتقدند، قضاوت دربی هنوز برای عرب‌براقی زود است و ممکن است کوچک‌ترین اتفاقات در این دربی، به آینده داوری او آسیب بزند. همین موضوع، کمیته داوران را برای انتخاب او با تردیدهایی مواجه کرده است.

به جز این موضوع البته نسبت فامیلی این داور با علیرضا فغانی (او برادر همسر فغانی است)، در این روزها که فدراسیون رابطه خوبی با فغانی ندارد و او را از لیست الیت داوران خود حذف کرده هم شاید مانع دیگری باشد برای انتخاب عرب‌براقی به‌عنوان داور دربی.

موعود بنیادی‌فر

در ماه‌های گذشته، موعود بنیادی‌فر در لیست داوران بین‌المللی جایگزین علیرضا فغانی شد. هیأت فوتبال شهرکرد و فشارهایش بر خداداد افشاریان و دیگر مسئولان فدراسیون فوتبال هم به‌شدت بر این تصمیم تأثیرگذار بود. حالا با همان فرمان و از طریق هیأت فوتبال شهرکرد، بار دیگر نام موعود بنیادی‌فر را در کنار امیر عرب‌براقی برای قضاوت دربی مطرح کرده‌اند. بنیادی‌فر که به خاطر مشکلات مربوط به VAR بخشی از قضاوت‌های بین‌المللی خود را از دست داده بود، به‌شدت به این موضوع اعتراض داشت. حالا شاید قضاوت دربی، اقدامی باشد در جهت دلجویی از بنیادی‌فر.

بیژن حیدری

بیژن حیدری، سومین گزینه‌ای است که در کنار عرب‌براقی و بنیادی‌فر برای قضاوت دربی مطرح شده است. او به نسبت دو گزینه دیگر، نامش بدون هیچ سروصدایی مطرح شده است. او کارنامه نسبتاً خوبی برای قضاوت دربی دارد و از طرف هیأت فوتبال استان همدان هم برای قضاوت دربی مورد تأکید قرار گرفته است. با این حال اما انگار رقابت اصلی بین عرب‌براقی و بنیادی‌فر است و هنوز مشخص نیست کدام یک از این سه گزینه در نهایت رأی همه اعضای کمیته داوران را به خود جلب خواهند کرد؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)