شنبه 29 فروردین(14:00)

گروه دریافت خبر مرجع خبری پرسپولیس : عباس انصاري‌فرد در گفت‌وگويي تفصيلي پيرامون شرايط تيم فوتبال پرسپوليس

 در مقطع كنوني پس از شكست برابر استقلال اهواز،‌ اظهار كرد: واقعا نمي‌دانيم چرا بازيكنان ما اين قدر متفاوت در مسابقات مختلف بازي مي‌كنند. تيم ما در بازي‌هاي گذشته چه در ليگ قهرمانان آسيا و چه در ليگ برتر خوب كار كرده بود و گذشته از ارايه يك بازي قدرتمندانه نتايج مثبتي هم گرفت اما برابر استقلال اهواز وضعيتي كاملا متفاوت داشت و خوب كار نكرد.

* مشكل بازيكنان خارج از زمين است

وي افزود: ما در اين بازي فرصت بسيار ارزشمندي كه كسب عنوان سومي ليگ برتر بود را به طور كامل از دست داديم كه كارنامه خوبي براي ما در مسابقات ليگ برتر نيست. فكر مي‌كنم مشكل بازي بازيكنان ما ديگر مربوط به درون زمين نيست و اين مشكل در خارج از ميدان مسابقه است؛ در اين راستا شنبه جلسه‌ مهمي را با كادرفني برگزار مي‌كنيم تا آنها براي اين مساله پاسخگو باشند.

* جام حذفي آخرين فرصت “وينگادا

انصاري‌فرد با تكذيب مذاكرات پرسپوليس با “مصطفي دنيزلي” در پاسخ به سوالي مبني بر احتمال حضور “وينگادا” در پرسپوليس گفت: ليگ برتر كه براي ما از دست رفته است و تنها موفقيت در ليگ قهرمانان آسيا و قهرماني در جام حذفي پيش روي ماست. وينگادا كارنامه بدي در ليگ قهرمانان نداشته و تداوم موفقيت وينگادا در اين رقابت‌ها نكته مثبت بزرگي در كارنامه او خواهد بود؛ اما به هرحال اين مسابقات تا تابستان ادامه خواهد داشت و ما اگر هم به مراحل بعدي صعود كنيم، تصميمات درباره كادر فني فصل بعد زودتر گرفته خواهد شد؛ بنابراين مي‌توان گفت كه قهرماني در جام حذفي يك فرصت ويژه و يا به نوعي تنها فرصت اين مربي پرتغالي خواهد بود.

* سرمربي آينده تكليف ديگر مربيان را مشخص مي‌كند

وي در پاسخ به اين سوال كه تكليف ديگر اعضاي كادر فني پرسپوليس كه پيش از حضور وينگادا نيز در اين تيم بودند چه خواهد شد، تصريح كرد: به آنها هم اولتيماتومي براي موفقيت در جام حذفي داده‌ايم چرا كه قهرماني در اين مسابقات و كسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا در فصل آتي اهميت زيادي براي ما دارد و نتايج فعلي چندان رضايت‌بخش نيست. تيم پرسپوليس واقعا بايد در اين جام متفاوت‌تر از بازي‌هاي گذشته باشد و سرنوشت تمام اعضاي كادر فني هم به آن بستگي خواهد داشت. همچنين اگر در اين راه موفق باشيم، در پايان فصل پس از مشخص شدن سرمربي تيم، بقاي ديگر اعضاي كادر فني چون افشين پيرواني، احمدرضا عابدزاده و نعيم سعداوي در تيم پرسپوليس بستگي به نظر او دارد.

* عدم حضور بازيكنان پرهزينه در ليست 18نفره قابل قبول نيست!

مديرعامل باشگاه پرسپوليس همچنين با انتقاد شديد از عملكرد برخي بازيكنان تيمش، به ايسنا گفت: واقعا اين مشكل بسيار بزرگي در تيم ماست كه بازيكنان پرهزينه‌اي هستند كه نمي‌توانند براي تيم ما چاره‌ساز باشند. بازيكناني چون محمد منصوري، حسين بادامكي و… نفراتي بودند كه فصل پيش از بازيكنان كليدي و محوري به شمار مي‌رفتند اما چرا بايد امسال در بعضي مقاطع جزو تركيب 18نفره پرسپوليس هم نباشند؟ بسيار بد است بازيكني كه براي ما هزينه‌هاي يك بازيكن ملي‌پوش را دارد، در پرسپوليس قابل استفاده نباشد. اين مساله به هيچ وجه براي من قابل قبول نيست و حل اين مشكل را وظيفه كادر فني مي‌دانم.

وي با تاكيد ادامه داد: مشخص نيست كه بازيكناني از اين دست، مشكل فني دارند يا روحي و سوال اينجاست كه چرا كادر فني نمي‌تواند آنها را به شرايط ايده‌آل گذشته برگرداند؟ ما واقعا از مربيان تيم چنين انتظاري داريم و اين مساله در كارنامه آنها تاثيرگذار خواهد بود.

* قطعا بازيكنان خارجي جديدي جذب مي‌كنيم

انصاري‌فرد درباره جذب بازيكنان جديد براي فصل آتي تصريح كرد: به خوبي مي‌دانيم كه پس از پايان فصل ممكن است بازار نقل و انتقالات بازيكنان گرم شده و شكل كاذبي به خود بگيرد. لذا از هم‌اكنون با كانديدايي كه مدنظر داريم مذاكراتي انجام شده تا بلافاصله پس از رقابت‌هاي امسال مشكلي در اين زمينه نداشته باشيم؛ همچنين چندين بازيكن خارجي را هم زيرنظر گرفتيم و قطعا از وجود آنها استفاده خواهيم كرد.

* اكثر بازيكنان تمايل ماندن در پرسپوليس را دارند

وي همچنين درباره مذاكره با برخي بازيكنان براي تمديدقراردادشان نيز گفت: صحبت‌هايي انجام شده اما تصميم‌ نهايي درباره آنها را به پس از رقابت‌هاي فصل موكول كرده‌ايم. تقريبا اكثر بازيكنان ما تمايل به ماندن در پرسپوليس و تمديد قراردادشان دارند و مشكل خاصي از طرف آنها در اين زمينه نمي‌بينيم و البته گزينه‌هاي مدنظرمان را مشخص كرده و پس از تعيين سقف قراردادشان در هيات مديره، كار را نهايي مي‌كنيم.

* تنها پيشنهاد خارجي سنگين مي‌تواند عامل رفتن “علي كريمي” از پرسپوليس باشد

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا “علي كريمي” هم چنين وضعيتي دارد، گفت: كريمي پرسپوليس را دوست داشته و به اين تيم تعصب دارد. فكر مي‌كنم كريمي تنها اگر پيشنهاد خوبي از يك تيم خارجي داشته باشد كه امكان آن هم با توجه به حضور برجسته‌اش در ليگ قهرمانان ‌آسيا وجود دارد، پرسپوليس را ترك خواهد كرد كه البته اين نظر ماست و شايد او برنامه و نظرات ديگري در اين رابطه داشته باشد.

وي افزود: ما به طور جدي خواهان تداوم حضور كريمي در پرسپوليس هستيم و شايد تنها عدم توانايي باشگاه در تامين هزينه‌اي كه در پيشنهادات احتمالي به كريمي داده مي‌شود، عاملي براي خروج او از پرسپوليس باشد. در عين حال معتقدم اگر او تصميم به ماندن و يا رفتن از پرسپوليس هم بگيرد، اين تصميم ارتباطي به حضور اشخاص ديگر از جمله بنده در اين تيم ندارد و بحث ماندن در تيم بزرگي چون پرسپوليس فراتر از اين مساله خواهد بود.

* پرسپوليس جايگاه بازيكنان هميشه‌ذخيره نيست

انصاري‌فرد در پاسخ به اين سوال كه تكليف بازيكنان هميشه ذخيره پرسپوليس در فصل آتي چه خواهد شد، به ايسنا گفت: ما از اين مساله متاسفيم؛ پرسپوليس جاي بازيكنان بزرگ است كه در هر بازي مهم كيفيت لازم را براي به ميدان رفتن داشته باشند. ما واقعا نياز داريم كه در هر پست دو بازيكن باكيفيت و حرفه‌اي داشته باشيم اما اكنون بخاطر عدم كيفيت برخي بازيكنان ذخيره، مجبوريم از نفرات اصلي‌مان در تمامي مسابقات استفاده كنيم.

وي ادامه داد: در اين فصل به واقع احساس كرديم كه فشردگي مسابقات كه در بسياري مواقع مجبور بوديم هر چهار روز يكبار بازي كنيم، تا چه حد روي كيفيت و آمادگي جسماني بازيكنان تاثيرگذار است، به خصوص اينكه ميانگين سني نفرات اصلي ما هم بالاست و اين مساله مشكلاتي را در اين فصل براي ما به وجود آورد. ما نمي‌خواهيم در پرسپوليس در هر پست يك بازيكن در حد تيم ملي داشته باشيم اما جايگزين او در سطح ذخيره تيم‌هاي ليگ دسته يك هم نباشد!

وي افزود: البته اين مساله بدان معني نخواهد بود كه از هم‌اكنون ليست مازادي از بازيكنان مختلف داشته باشيم؛ چرا كه هنوز رقابت‌هاي ليگ قهرمانان و جام حذفي باقي است كه هر كدام از آنها مي‌توانند با جلب نظر مربيان، حضور برجسته و ماندگاري در پرسپوليس داشته باشند. رويكرد مشخص ما در اين زمينه پوشش دادن به ضعف‌هاي پرسپوليس به لحاظ بازيكن در پست‌هاي مختلف است كه قصد داريم نفرات متخصصي داشته باشيم.

* قول‌هاي شفاهي براي برخي بازيكنان دردسرساز شده است

انصاري‌فرد درباره صحبت‌هاي مطرح شده مبني بر عدم شفافيت قرارداد برخي بازيكنان و همچنين فاكتورها و مسايل مالي ابهام‌آميز در باشگاه پرسپوليس، اظهار كرد: ما يك تشكيلات دولتي هستيم كه در زمان تغيير مديريت، موارد مختلف از جمله مسايل مالي بررسي مي‌شود. در حال حاضر ابهامات خاصي در قرارداد بازيكنان وجود ندارد منتها يكسري قول‌هاي شفاهي به آنها داده شده كه برايشان مشكل بوجود آورده است. زمان عقد اين قراردادها بنده سمتي در باشگاه نداشتم و به همين دليل وارد ماهيت آنها نشدم اما اين موارد و مسايل ديگري چون پرداخت پول به برخي تيم‌ها براي انتقال بازيكنان مورد نظرمان از طريق ثبت موقت در اين تيم‌ها و سپس ورودشان به پرسپوليس، هزينه‌هايي را براي باشگاه به بار آورده كه درست نيست.

* پولي اضافه‌تر از قرارداد به بازيكني نمي‌دهيم

وي ادامه داد: بنده نمي‌خواهم در اين زمينه كسي را مقصر قلمداد كنم اما خب همه مي‌دانند كه من از چه زماني وارد باشگاه شدم و در عين حال معتقدم بايد هر گونه توافقات براي حضور بازيكنان در يك تيم بايد از راه‌هاي قانوني صورت گيرد و اينكه ما به برخي بازيكنان به طور شفاهي اعلام كنيم مبلغي را اضافه‌تر از رقم قراردادش خواهد گرفت، به هيچ وجه قابل قبول نيست.

* هدايتي تمايلي به مديريت مستقيم در پرسپوليس ندارد

مديرعامل پرسپوليس درباره روند مديريت باشگاه و تعاملاتش با اعضاي هيات مديره پرسپوليس، گفت: به طور دقيق از نظرات اعضاي هيات مديره پيرامون عملكرد مديريت باشگاه، مطلع نيستم اما در ظاهر مشكل خاصي در اين هيات و تداوم بخشيدن به روند كنوني وجود ندارد. همچنين “حسين هدايتي”رييس هيات مديره هم تمام صحبت‌هايي كه از او مبني بر به عهده گرفتن مديريت پرسپوليس، نقل شده بود را تكذيب كرده و اين مساله را به من گفته است. ضمن اينكه تخصص‌ها متفاوت است و عقل حكم مي‌كند مديريت بر عهده فردي باشد كه از تجربه لازم در فوتبال برخوردار است.

* اسير دلال نمي‌شوم و كسي نمي‌تواند بازيكن به من تحميل كند

وي افزود: همچنين صحبت‌هايي مبني بر اينكه هدايتي در خريد‌هاي پرسپوليس تصميم‌ نهايي را مي‌گيرد مطرح شده كه درست نيست چرا كه اين مساله كاملا مربوط به مديرعامل است و بدون امضاي او هيچ قراردادي به ثبت نخواهد رسيد. حتي در زمان مديريت قبل هم “داريوش مصطفوي” در عقد قرارداد با بازيكنان از سوي هيات مديره اختيار تام داشته است. بنده در شرايط كنوني مديري هستم كه اسير دلال نمي‌شوم و هيچ كس نمي‌تواند بازيكني را به من تحميل كند.

* براي سفر به آمريكا رايزني‌ها ادامه دارد

انصاري‌فرد همچنين درباره آخرين پيشرفت‌ها براي قطعي شدن سفر پرسپوليس به آمريكا، گفت: رايزني‌هاي مختلف با وزارت امور خارجه انجام شده و در حال انجام است. اين سفر هنوز قطعي نشده اما روند مثبتي را تاكنون سپري كرده است. به هر حال بايد در اين زمينه مجوز قانوني و كامل براي پرسپوليس صادر شود كه ما هم در نظر داريم پس از نهايي شدن كادرفني و كادر بازيكنان براي فصل آتي، اين سفر انجام شود

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)