مرجع خبری پرسپولیس : سرمربي پرسپوليس با بيان جزئيات جديدي از قراردادش گفت: در صورتي كه متمم مدنظر فدراسيون را امضا مي‌كردم 3 ماه بيشتر سرمربي تيم ملي مي‌ماندم.

علي دايي در گفت‌وگو با فارس درباره آخرين شرايط پرسپوليس و ماجراي متمم قراردادش با فدراسيون صحبت‌هاي زير را مطرح كرد:

* اردوي اردبيل را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
اردوي خيلي خوبي برگزار كرديم و از روز شنبه تا جمعه به مدت يك هفته، 15 جلسه تمرين خيلي خوب و مفيد را انجام داديم و بعد از بازگشت به تهران بعد از يك روز استراحت مجددا تمرينات خود را از روز گذشته آغاز كرديم.

* تمام بازيكنان در اردو با شما بودند؟
يكي دو تا از بازيكنان ما به خاطر اينكه با باشگاه قبلي خودشان تسويه حساب كنند و كارهاي مالياتي خودشان را انجام دهند با ما نبودند اما از امروز خدا را شكر همه بازيكنان را در اختيار داريم تا استارت محكمي بزنيم.

 

 

* اردوي آلمان را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
ما از نهم كه روز چهارشنبه مي‌شود، اردوي خودمان را تا 19 تير در دورتموند آلمان برگزار مي‌كنيم. سعي مي‌كنيم از لحاظ بدني بيشتر كار كنيم و دركارهاي تاكتيكي نيز به هدف خود برسيم.


– بازيكن جديدي در اين اردو خواهيد داشت؟

انشاءالله سعي مي‌كنيم دو بازيكن جديد را بگيريم تا ليست ما كامل شود.


* آقاي دايي بالاخره ماجراي محمد پروين با باشگاه پرسپوليس چه شد؟ آيا به او احتياج داريد

از موقعي كه تمرينات را شروع كرديم محمد پروين اصلا در تمرينات ما حضور پيدا نكرد. كساني كه باشگاه آنها را از روز اول مازاد اعلام كرده در كنار ما بودند اما از پروين خبري نشد. همه آمدند و تمرين مي‌كنند چون با باشگاه قرارداد دارند.


* نگفتيد تكليف پروين چه مي‌شود؟

جواب شما را دادم. محمد پروين نه در ليست مازاد بود و نه حرف و حديث ديگري. ايشان سر تمرينات ما تشريف نياوردند. اين جواب سؤال شما است.

* بگذريم. بالاخره ماجراي شما با فدراسيون فوتبال به كجا كشيده شد؟ آيا به دريافت مبلغ 450 ميليون تومان از فدراسيون فوتبال اعتراض داريد؟
من هرگز نگفتم اين مبلغ كم است. اصلا راجع به مبلغ حرف نزدم. ببينيد من دو سال ديگر با فدراسيون قرارداد داشتم و بايد حق و حقوق دو سالم را بگيرم. اين حرف من است.

* پس ماجراي 450 ميليون كه مي‌خواهند به شما بدهند چيست؟
نمي‌دانم آقايان 450 ميليون را از كجا آورده‌اند. باتوجه به مداركي كه هست و همه را ارائه دادم اين راي را قبول ندارم. كسي نمي‌تواند بگويد چون بعد از 9 ماه من با پرسپوليس قرارداد بستم قراردادم را كم كنند. اين استدلال اصلا درست نيست و بسيار ضعيف است. آقايان به خاطر اين ماجرا مي‌خواهند 9 ماه به من حق و حقوق بدهند.


* پس رسما اين راي را قبول نداريد؟

اگر مطلع باشيد در تمام دنيا اگر مربي اخراج شود، يك هفته يا 2 هفته بعد مي‌رود و با تيم ديگري قرارداد مي‌بندد چون اخراج شده است. اين موضوع عادي است. در دنيا مربي‌اي كه اخراج مي‌شود مي‌تواند با هر جايي كه دوست داشته باشد قرارداد ببندد و حق و حقوقش را از باشگاه قبلي بگيرد. كسي كه قرارداد من را با فدراسيون ثبت كرده است خود آقاياني بودند كه در فدراسيون هستند. هيچ كسي ديگري نبوده است.


* پس ماجراي قراردادهاي متمم چيست؟

اگر لازم باشد مطمئن باشيد متممي كه آقاي كفاشيان راجع به آن حرف مي‌زند و خود آقايان آن را امضا كردند و من امضا نكردم و به نفع فدراسيون هم شد كه اين متمم‌ را امضا نكردم ارائه خواهم كرد. اگر اين متمم كه آقايان مي‌گويند از طرف من امضا مي‌شد قراردادم 3 ماه ديگر اضافه مي‌شد. اگر لازم باشد متمم‌ها را در رسانه‌ها منتشر مي‌كنم.

* مي‌شود درباره متمم‌ها واضح‌تر صحبت كنيد؟
متممي را براي من آوردند كه من آن را امضا كردم. اين متمم براي 23 بهمن ماه 87 بود كه روي اين متمم من پول آخرم را گرفتم اما متاسفانه به آقاي كفاشيان اطلاعات كافي نمي‌دهند. اگر خواستند كپي‌هاي خودشان را كه براي اداره ماليات فرستادند مي‌توانم بفرستم تا ببينند.

در متمم 23 بهمن 87 بر روي اصل آن ذكر شده بود كه تمام ماليات به عهده فدراسيون فوتبال است و فدراسيون بايد مبلغ را پرداخت كند اما آقايان آمدند يك متمم به تاريخ اول فروردين 88 اضافه و خودشان آن را امضا كردند كه من اصلا در اين مسئله دخيل نبودم.

البته اگر همين متمم را امضا مي‌كردم با توجه به مواردي كه در آن ذكر شده بود، قرارداد سال اول من سه ماه ديگر اضافه مي‌شد و بقيه مفاد قرارداد به قوت خودش باقي بود. يعني قرارداد من 3 سال و 3 ماه مي‌شد. من اين قراردادها را كه عنوان مي‌كنم به چند نفر از افراد حقوقدان و بزرگان مسائل حقوقي كشورمان نشان دادم و همه اين نظر را داشتند. اگر قرارداد را من امضا مي‌كردم سه سال و سه ماه قراردادم بود.

* بالاخره تكليف اين متمم‌ها چه شد؟
من پول آخرم را بر اساس متمم 23 بهمن 87 كه خودم آن را امضا كردم،‌ گرفته‌ام. در اين ماجرا رسيد هم وجود دارد. من نوشتم بر اساس متمم قرارداد 23 بهمن 87 پولم را گرفتم. اين درحالي كه آقاي كفاشيان در متمم اول فروردين 88 كه يك طرفه امضا شده است و من آن را امضا نكردم چيز ديگري مي‌گويد. به همين دليل من به اين ماجراي پرونده‌ام با فدراسيون يعني متممي كه از سوي فدراسيون در تاريخ اول فروردين 88 يك طرفه امضا شده اعتراض دارم.

* چرا بندهاي قرارداد بازيكنان و مربيان در فوتبال ما اينقدر به مشكل برمي‌خورند؟
چون قراردادهاي ما محكم و حقوقي نيست. متاسفانه برخي باشگاه‌ها و فدراسيون‌ها از لحاظ حقوقي كمي ضعيف هستند. مثلا همين قرارداد متممي كه آقاي كفاشيان استناد مي‌كند كه من آن را امضا نكردم. اگر امضا مي‌كردم سه ماه ديگر به قراردادم اضافه مي‌شد. متاسفانه چون از لحاظ حقوقي نه من و نه فدارسيوني‌ها آشنايي كافي نداشتيم اين مسائل پيش آمده است كه اميدوارم به زودي حل شود.

* در پايان اگر حرفي داريد بگوييد؟
اميدوارم پس از اردوي آلمان با جمع‌بندي‌هايي كه مي‌كنيم با قدرت خودمان را براي حضور در سه جام آماده كنيم و با پوشش نقاط ضعف و پرقدرت‌تر كردن نقاط قوت به هدف خود برسيم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)