مرجع خبری پرسپولیس : سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس تهران گفت: واقعاً هيچ فردي نفهميد كه افشين قطبي چطوري سر از فوتبال ما درآورد و سرمربي تيم ملي شد.



علي دايي پس از قهرماني در جام حذفي در نشست خبري خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازي خوبي را در برابر گسترش فولاد برگزار كرديم و بايد به تمام بازيكنانم خسته‌ نباشيد بگويم مخصوصاً به هواداراني كه شرايط ايده‌آل را براي ما مهيا كردند تيم ما بهتر از حريف بود و به لطف خدا به حق خود رسيديم.

 


وي افزود: مي‌توانستيم با اختلاف بيشتري بازي را ببريم خوشبختانه در نيمه اول 2 گل به حريف زديم اما در نيمه دوم فكر كرديم همه چيز تمام شده است البته ما 80 درصد از راه قهرماني را در تبريز طي كرده بوديم و با جوي كه در آن شهرستان بود بازيكنانم غيرت خودشان را نشان دادند بازيكنان پرسپوليس در تبريز حتي راه رفتن‌ش
ان در زمين دچار مشكلاتي بود اما در آن بازي سخت توانستيم حريف را مغلوب كنيم.

 


دايي ادامه داد: در بازي امروز مطمئن بودم فولاد گسترش را شكست مي‌دهيم در دقايق اول بسيار خوب و منطقي وارد بازي شديم اما در نيمه دوم و پس از اينكه دروازه‌بان آنها مصدوم شد شرايط عوض شد انگيزه لازم در بين بازيكنان من نبود و همه فكر مي‌كردند كه همه چيز تمام شده است فرصت‌هاي خوب گلزني را به سادگي از دست مي‌ داديم اما بعد از مدتي بازيكنانم ديدند كه ماجرا اين طور نيست و امكان دارد با دست كم گرفتن حريف دچار مشكل شويم روي هم رفته در نيمه دوم در دقايقي بازي را خراب كرديم اما خدا را شكر مزد زحمات يك سال خود را در پايان بازي گرفتيم و اين كمترين هزينه‌اي بود كه در پايان جام حذفي نصيب ما شد چون لياقت اين جام را داشتيم.


دايي در جواب سؤالي مبني بر اينكه بعد از روز تلخ مقابل عربستان در ورزشگاه آزادي امروز باعث شد با قهرماني در جام حذفي گذشته‌ها را فراموش كنيد گفت:
نظري در اين مورد ندارم من هرچه دارم فقط مي‌گويم از مردم است دايي بدون مردم معنايي نمي‌دهد من از آنها از صميم قلب تقدير و تشكر مي‌كنم بازي با عربستان شرايط خودش را داشت در ورزشگاههاي ما قشر جوان حضور دارد و هرگز دوست ندارم در پايان بازي بازنده لقب بگيرند مخصوصاً مقابل تيمي كه عرب باشد من از آن اتفاق خيلي ناراحت شدم و به همين دليل الان هم خوشحال نيستم.


وي افزود: اما فوتبال همين است يك روز مي‌بريم و جشن مي‌گيريم و يك روز مي‌بازيم و ناراحت ه
ستيم. اما بايد سطح فرهنگي فوتبال خودمان را بالا ببريم كساني را كه زحمت كشيده‌اند يك روز آنها را در رأس هرم قرار ندهيم و وقتي كه باختند آنها را از عرش به فرش بكشانيم اين اتفاق اصلاً خوب نيست.


سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس همچنين در خصوص شرايط فصل آينده تيم خود نيز گفت: ت
مام سعي خود را مي‌كنيم تا تغييرات زيادي نداشته باشيم اما ما در چند پست بازيكن بزرگ نياز داريم از همين فردا سعي مي‌كنيم نقاط ضعف خود را برطرف كنيم و بازيكناني را جمع كنيم كه به درد ما بخورند من حتماً‌ دنبال بازيكني نمي‌روم كه بزرگ باشد دنبال فردي مي‌روم كه از لحاظ فوتبالي به درد پرسپوليس بخورد و در ليگ خودش را به همه ثابت كرده باشد اين بازيكن بايد شرايطي داشته باشد كه به پرسپوليس كمك كند.


من با كاشاني به پرسپوليس آمدم و در اين تيم آرام احساس آرامش مي‌كنم.باشگاهي كه به نظر من بدون حاشيه است همين موضوع باعث مي‌شود من به غير از مسائل فني فوتبال به چيز ديگري فكر نكنم كار و تجربه كاشاني را قبول دارم و بايد بگويم قهرماني امروز از تلاش‌هاي حبيب كاشاني تا زحمات تداركات تيم بوده است كه آن را تقديم به ميليونها هوادار پرسپوليس مي‌كنم من بازهم مي‌گويم قبلاً‌ در تيم ملي احساس آرامش نمي‌كردم و تنها بودم اما در اين باشگاه با حضور كاشاني احساس آرامش مي‌كنم و با قدرت‌تر به كارم ادامه مي‌دهم ما بايد همه به هم همين‌طور كمك كنيم تا سال آينده موفق‌تر باشيم.


سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس همچنين در جواب سؤالي كه چرا پرسپوليس مدتي است از فوتبال آسيا دور مانده تأكيد كرد: ابتدا تمام سعي و تلاش ما اين بود كه به آسيا برويم كه خدا را شكر محقق شد اما حالا به همه قول مي‌دهم كه تيم خودم را براي قهرماني در سه جام در سال ديگر ببندم ما بايد در سه جام معتبر فصل آينده شركت كنيم كه خيلي دوست دارم هر سه جام را با هم بگيريم پرسپوليس با اين پتانسيل مي‌تواند حرف‌هاي زياد براي گفتن داشته باشد مخصوصاً در آسيا واقعاً براي فوتبال ايران بد است كه از 4 نماينده‌اي كه به آسيا فرستاده است يكي از آنها را در مرحله بعدي ببيند مگر ما چه چيزي از كره كمتر داريم و يا چرا از آنها عقب‌تر هستيم كه آنها 4 نماينده در مرحله بعدي دارند و ما يك نماينده به همين دليل عزم خودم را جزم كردم تا سال آينده پرسپوليس را در آسيا به موفقيت برسانيم.


وي افزود: فصل‌ آينده برنامه‌ريزي‌ تاكتيكي ويژه خودش را دارد و مطمئن باشيد در زمين با توجه به بازيكناني كه جذب مي‌شود شرايط متفاوت است. من در فصل جاري بسياري از بازيها را مورد آناليز قرار دادم و مطمئن باشيد براي فصل آينده از اين تجربه با پتانسيلي كه جذب مي‌كنيم بهتر استفاده مي‌كنم تا پرسپوليس پرقدرتي را روانه ميدان كنم.


دايي درباره اعضاي كادر فني خود نيز گفت: تمام اعضاي كادر فني پرسپوليس كه در حال حاضر در كنار من هستند سال بعد نيز در اين تيم قطعاً ماندگار خواهند بود چون زحمت كشيدند و به من براي رسيدن به هدفم كمك بزرگي كردند اما به خاطر اينكه قدرت نيمكت ما بيشتر شود افرادي را به اين كادر اضافه خواهيم كرد كه متعاقباً اسامي آنها را اعلام مي‌كنم.


سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس درباره نقاط ضعف و قدرت تيم خود نيز گفت: فوتبال فرازونشيب دارد نقاط ضعف و قدرت زيادي داشتيم اما واقعاً از چند اتفاق متعجب شدم مثلاً‌ ما در بازي با ابومسلم نبايد 3 گل از اين حريف كه از ليگ برتر سقوط كرده است مي‌خورديم يا در برابر شاهين بوشهر كه در ليگ برتر احساس خطر مي‌كرد نبايد آنطور مي‌باختيم. پس معلوم است نقاط ضعف زيادي داشته‌ايم اما اين درست نيست كه الان درباره اين موضوع حرف بزنيم مطمئن باشيد سال آينده از روز اول برنامه‌ريزي خواهم كرد كه اين اتفاقات پيش نيايد.


وي افزود: درست است اين حرفها را زدم اما واقعاً بايد از تك‌تك بازيكنان كه مديون آنها هستم چون زحمت كشيدند تشكر كنم و شما خيال نكنيد با اين حرفها خواستم بازيكنانم را زير سؤال ببرم متأسفانه نكته ديگر كه در ابعاد منفي در فصل جاري به پرسپوليس ضربه زد اين بود كه ما مصدومان زيادي را داشتيم و نتوانستيم از اكثر نيروهاي خود به خوبي استفاده كنيم. در خيلي از بازيها مجبور بودم از بازيكنان اصلي خودم استفاده نكنم و طبيعي بود كه دچار اتفاقات شويم اما انشاءالله با نيروي جوان و باتجربه‌اي كه به تيم مي‌آيد همه اينها جبران مي‌شود.


سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در خصوص حضورش در جام جهاني براي جذب بازيكن خارجي نيز گفت: متأسفانه اين حرفها را فقط از رسانه‌ها مي‌شنوم من غير از زمين تمرين و سالن كنفرانس با هيچ فرد ديگري مصاحبه نمي‌كنم اما در روزنامه‌ها مجبورم هر روز نگاه كنم كه چه حرفي از من نوشته شده است يعني خودم حرف نمي‌زنم و دنبال حرفهايم در روزنامه‌ها مي‌گردم چون مي‌دانم هر كسي هر حرفي دلش مي‌خواهد مي‌نويسد. باور كنيد يك خورده بعضي موقع‌ها به خاطر اينكه از قول من به فردي بي‌احترامي نشود روزنامه‌ها را روزانه چك مي‌كنم كه از قول من به بنده خدايي حرفي نزده باشند. اين است ماجراي مصاحبه‌هايي كه از من به تحرير درمي‌آورند.


وي درباره جذب بازيكنان جديد نيز گفت:‌
در همين هفته اسامي بازيكناني را كه در ليست ما براي جذب شدن حضور دارند از طريق باشگاه اعلام مي‌كنيم متأسفانه علي‌رغم اينكه ما مي‌توانيم تنها 6 بازيكن ليگ برتري بگيريم تا به امروز نام بيش از 20 بازيكن را به ما معرفي كرده‌اند كه قصد جذب آنها را داريم يعني كم‌كم اسم خودم را نيز مي‌خواهند از ليست پرسپوليس خارج كنند اين گمانه‌زني‌ها درست نيست و مطمئن باشيد ليست من در موقع خودش اعلام مي‌شود.


دايي در خصوص احتمال جذب مهدي مهدوي‌كيا نيز گفت: من با هيچ كس مشكلي ندارم راجع‌به شخص نيست حرف نمي‌زنم مهدوي‌كيا بازيكن بزرگي است كه چند سال متوالي در رأس فوتبال اروپا توپ زده است او براي من و همه فوتبال ايران قابل احترام است اما مهدوي‌كيا روزي كه به ايران آمد با استيل‌آذين قرارداد يكسال و نيمه امضا كرده است چطور من مي‌توانم او را جذب كنم با بازيكني كه قرارداد دارد هيچ وقت به خودم اجازه نمي‌دهم وارد مذاكره شوم.


وي افزود: خوشبختانه امسال ليگ خوبي داشتيم اما پديده خاصي نداشتيم جوانهايي بودند در سال گذشته و امسال كه خوب توانستند خودشان را ثابت كنند.


سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس درباره نايب قهرماني بايرمونيخ در ليگ قهرمانان اروپا نيز گفت: از صميم قلب دوست داشتم بايرمونيخ قهرمان شود اما در مصاحبه‌اي كه انجام دادم گفتم اينتر به احتمال فراوان قهرمان مي‌شود اين تيم ايتاليايي بسيار خوب و منطقي دفاع و حمله كرد بازيكني مثل ميلتو در اين بازي بزرگ دو فرصت پيدا كرد و هر دو توپ را به گل تبديل كرد اين نشان مي‌دهد كه فوتبال ايران چقدر با فوتبال دنيا فاصله دارد. ما بايد همه با هم دست به دست هم دهيم تا سطح فوتبال‌مان را بالا ببريم.


سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس درباره هزينه‌هاي بالاي برخي از باشگاهها براي خريد بازيكنان در فصل جاري نيز گفت:
سياست در باشگاهها مهم است پول نمي‌تواند راه‌حل مشكل براي يك باشگاه باشد به نظر من مديريت درست در آوردن بازيكن بسيار مهم است. با پول نمي‌توانند يك تيم را قهرمان كنند امسال در ليگ تيم‌هايي بودند كه خرج‌هاي زيادي كردند اما عوامل مهم‌تر از اين موضوع را كه مديريت نام دارد در دستور كار خود نداشتند. قانون موفقيت در فوتبال بسيار خاص است كه مطمئن باشيد با پول به دست نمي‌آيد.


وي افزود: البته متأسفانه يكسري قوانين نيز وجود دارد كه به خودمان ضربه مي‌زنيم مثلاً ممنوعيت حضور دروازه‌بانان خارجي در ليگ برتر آيا تا به امروز فكر كرده‌ايد كه اين اتفاق چقدر به فوتبال ما لطمه زده است در حال حاضر جذب يك دروازه‌بان ما 500 يا 600 ميليون تومان در سال است اما واي به حال روزي كه تيمي بخواهد دروازه‌بان تيم ملي را جذب كند انشاءالله ترتيبي بينديشند كه حضور دروازه‌بانان خارجي در ليگ برتر آزاد شود و حضور دروازه‌بانان خارجي در ليگ‌هاي پايين‌تر ممنوع شود.


وي افزود:
اگر به ليست تيم‌هاي ليگ يكي دقت كنيم 80 يا 90 درصد از بازيكنان خارجي استفاده مي‌كنند و جوانان ايراني را پشت خط خود گذاشتند اين موضوع يعني سرمايه‌سوزي و بي‌تدبيري در فوتبال ايران. ما بايد دروازه‌باناني را بياوريم كه در حد ليگ برتر باشند و كمكي به ساير دروازه‌بانان بكنند.


وي در جواب سؤالي كه چرا در خط حمله در تيم‌هاي باشگاهي و ملي نيز مشكل داريم تأكيد كرد:
اين مسئله به علمي بودن فوتبال ربطي ندارد. در استانهاي ما استعداد و پتانسيل‌هاي زيادي است و بايد از سوي فدراسيون فوتبال شناسايي شوند اما متأسفانه ما كميته‌اي به نام استعداديابي نداريم مثلاً انصاري‌فرد مهاجم تيم فوتبال سايپا را من يك روز رفتم و او را از اردبيل به تهران آوردم و ديديد چگونه در ليگ برتر درخشيد اگر اين اتفاق نمي‌افتاد آيا انصاري‌فرد شناخته مي‌شد ما بايد به تيم‌هاي پايه خود بيشتر بها دهيم تا شاهد شكوفايي باشيم. متأسفانه در فوتبال ما هيچ باشگاهي وجود ندارد كه به چشم واقعي به تيم‌هاي پايه خود نگاه كند و با جذب 20 يا 30 بازيكن برتر آنها را تحويل تيم ملي بزرگسالان دهد.


دايي يادآور شد: خود من هم يكي از افرادي بودم كه شانس آوردم به تيم ملي راه پيدا كردم اگر موضوع درسم نبود هرگز از اردبيل به تهران نمي‌آمدم و فوتباليست نمي‌شدم اما خدا با من يار بود و شانس به من رو كرد.


سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس درباره دلال‌بازي در فوتبال ايران نيز گفت:
به نظر من همه جاي دنيا سيستم‌هايي وجود دارد كه برخي افراد با مجوز فوتبال اقدام به مدير بودن براي يك بازيكن مي‌كنند اين اتفاق كار كوچكي نيست و در تمام دنيا وجود دارد نام او را دلال‌بازي نگذاريد چون مدير برنامه نام دارد متأسفانه در ايران اگر فردي اين كار را بكند او را زير سؤال مي‌برند مدير برنامه بودن فيلترهايي دارد كه از زير نظر فدراسيون مي‌گذرد و به آن مي‌رسد كه به نظر من كار بدي نيست اما من با دلال‌بازي مخالفم.


دايي در جواب سؤالي كه اگر تاج نايب رئيس فدراسيون فوتبال امروز به شما مدال مي‌داد آن را قبول مي‌كردي يا خير نيز گفت: من مدال را از كسي كه بايد مي‌گرفتم گرفتم من اصلاً به سمت تاج نرفتم كه از او مدال بگيرم فكر مي‌كنم با اين جواب شما همه چيز را متوجه شديد.


وي همچنين در جواب افشين قطبي سرمربي تيم ملي ايران كه اعلام كرده بود دايي در زمان حضور خودش مهره‌سوزي در تيم ملي كرده است يادآور شد: آقاي قطبي نظر خودش را اعلام كرده است و مورد احترام است نمي‌خواستم جواب دهم اما آقاي قطبي بداند دايي جواني و عمر خودش را در اين مملكت گذاشت و امثال قطبي حق ندارند درباره من حرف بزنند و اظهارنظر كنند هيچ‌كس نفهميد قطبي چگونه وارد فوتبال ما شد. آقاي قطبي من در اين فوتبال به بيمارستان رفتم به سرم بخيه خورد و شبها نخوابيدم شما چي؟ متأسفانه فوتبال ما همين است. كسي مثل قطبي به خودش اجازه مي‌دهد كه درباره من حرف بزند و ورزش ما را زير سؤال ببرد من از شما خبرنگاران مي‌پرسم آيا كسي مي‌داند قطبي چه زجري براي فوتبال ما كشيده كه الان بايد حرف بزند.


وي افزود:
زماني كه در ايران جنگ بود ايشان از كشور خودشان فرار كردند و در محيطي آرام زندگي خود را كردند كسي مي‌دانست دايي امروز در روز آزادسازي خرمشهر قهرمان جام حذفي شود و با 120 هزار نفر در ورزشگاه آزادي جشن بگيرد آيا اينها را قطبي مي‌داند.


دايي خاطرنشان كرد: كساني در اين مملكت بودند كه جان خودشان را كف دستشان گذاشتند و برعكس امثال قطبي كه از ايران رفتند به خاطر ناموس و كشورشان در جنگ شهيد شدند همين جانبازاني كه امروز در ورزشگاه بودند ديديد اگر اينها نبودند ما نبوديم آقايان در رسانه‌هاي بيگانه رفتند و راجع‌به مسائل مختلف حرف زدند و در بهترين جاي دنيا زندگي كردند و حالا دارند اين‌طوري حرف مي‌زنند اما من نمي‌توانم در بهترين جاي دنيا زندگي كنم.


وي خاطرنشان كرد: متأسفانه كسي بايد اين حرفها را بزند كه دلش براي ايران بسوزد قطبي بايد برود پرونده‌ قبلي خودش را جمع وجور كند پروين حرف بسيار خوبي زد كه هرگز دوست ندارم او را در جواب قطبي در جمع خبرنگاران به كار ببرم من اين حرفها را به حمايت از خودم زدم و هميشه آرزوي قلبي من اين است كه تيم ملي با افشين يا بي‌ افشين نتايج مردم‌پسندي را در فوتبال آسيا كسب كند.


وي همچنين درباره پرونده شكايت خود از فدراسيون فوتبال نيز گفت: در اين باره با شريفي حرف زدم متأسفانه 45 روز است پرونده من در كشوي آقاي كفاشيان است نمي‌دانم حالا اين پرونده ما را به وكلا يا حقوقدانها مي‌خواهند چرا نشان دهند يك قرارداد را قبل از عيد بررسي كرده‌اند و متأسفانه تا الان به آن جواب ندادند اين هم جزئي از ضعف‌هاي فدراسيون فوتبال است اما آقايان بدانند تا حقم را نگيريم دست‌بردار نيستم من شريفي را دوست دارم و به او حق مي‌دهم چون زيرمجموعه فدراسيون فوتبال است اين‌طور با من برخورد كند اگر آقايان پرونده 3 صفحه‌اي مرا 45 روز نگه داشته‌اند واي به حال فوتبالي كه پرونده ليگ برترش 20 صفحه شود و بايد حدود 3 سال در كشوي آقايان بماند. من زياد به اين موضوعات فكر نمي‌كنم چون بايد تمركزم را براي آينده پرسپوليس مشغول كنم اما مطمئن باشيد من تا به حقم نرسم دست‌بردار نيستم.


دايي در پايان در جواب سؤالي كه چرا مثل دنيزلي سرمربي سابق پرسپوليس فوتبال زيبا بازي نمي‌كنيد گفت: اگر مثل زمان دنيزلي بازي كنيم بايد يك امتياز بگيريم ما مقابل استيل‌آذين حق‌مان 3 امتياز بود يكي از بهترين بازيها را به نمايش گذاشتيم اما متأسفانه به حق خود نرسيديم مثلا بارسلونا در سال جاري عالي بود اما مشخص شد به تيمي كه خوب بازي مي‌كند نتيجه برد نمي‌دهند تيمي نتيجه مي‌گيرد كه در پايان يك مسابقه گل زده‌اش بيشتر باشد ما در بازي با سايپا بيش از ده موقعيت گل داشتيم اما با نتيجه 2 بر صفر زمين را ترك كرديم. يا بازي با سپاهان در نيمه دوم بازي سوار بر بازي بوديم اما به حق خود نرسيديم پس براي ما در تمام بازيهاي ليگ برتر بايد مهم از دست ندادن امتيازها در كنار بازي زيبا باشد كه اميدوارم سال آينده با تمام فاكتورها همراه با هواداران پرشور پرسپوليس در آسيا اين اتفاق را رقم بزنيم البته بازهم مي‌گويم امروز را هيچ وقت از خاطره زندگي فوتبالي‌ام پاك نمي‌كنم چون مي‌دانم ميليون‌ها نفر در ايران و حتي خارج از ايران با اين قهرماني ما جشن شادي گرفتند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)