خبرگزاری پرسپولیس : يكي از انتقادها‌ به پرسپوليس بخصوص در هفته‌هاي نخست ليگ دوازدهم خط دفاع ناهماهنگ بود؛ دفاعي كه تصور مي‌شد به دليل حضور همزمان سيد جلال حسيني و محسن بنگر كه چند سالي در سپاهان كنار هم بازي مي‌كردند هماهنگ‌تر از ساير خطوط باشد، اما اين اتفاق خيلي دير افتاد.

زماني كه مانوئل ژوزه سرانجام پس از امتحان‌كردن تركيب‌هاي مختلف دفاعي به تركيب سه نفره سيدجلال حسيني، بنگر و نورمحمدي رسيد تا اين سه بازيكن در كنار هم آمار گل‌هاي خورده را به مرور ‌به حداقل رسانده و ضمن آن خيلي خوب با هم هماهنگ شوند.

محسن بنگر از روزهاي خوب پرسپوليس در هفته‌هاي آينده خبر مي‌دهد و مطمئن است، عملكرد دفاعي سرخپوشان در ادامه قابل قبول‌تر از چيزي خواهد بود كه تا هفته چهاردهم ديديم.

درباره فراز و نشيب‌هاي پرسپوليس در طول هفته‌هاي گذشته و سير صعودي كه خط دفاع داشته و آينده اين تيم با مدافع سرخپوشان گفت‌وگو كرديم كه در پي مي‌آيد.

اگر نگاهي به بازي‌هاي گذشته پرسپوليس داشته باشيم متوجه مي‌شويم در چهار بازي نخست ليگ، عملكرد دفاعي قابل قبول نبوده است. با اين موضوع موافق هستي؟

انتقاد كه زياد بود، هم به من و هم به خط دفاع. همان هفته‌هاي اول مشكلاتي داشتيم كه برمي‌گشت به ناهماهنگي. بالاخره هم سرمربي دير آمده بود و هم درصد زيادي از تركيب پرسپوليس بخصوص دفاع دچار تغيير و تحول شده بود، اما به مرور اين مشكلات حل شد و تازه خط دفاع ما محكم شده است.

اين انتقادها به خط دفاع وارد بود، در مورد خود شما چه انتقادي مطرح بود؟

نمي‌دانم شنيدم و خواندم كه مي‌گفتند سن و سال بنگر بالاست و به درد پرسپوليس نمي‌خورد، اما اتفاقا به نظر من مدافع هر چقدر بر تجربه‌اش افزوده مي‌شود بيشتر مي‌تواند به تيمش كمك كند، حالا هم كه خوشبختانه اوضاع پرسپوليس در دفاع بهتر شده و ما باهم هماهنگ شديم و كمتر گل مي‌خوريم.

بعد از آن كه نورمحمدي در كنار شما و سيدجلال حسيني قرار گرفت، عملكرد دفاعي تيم شما متحول شد. با دفاع سه‌نفره مشكلي نداري؟

نه، من و سيدجلال كه فصل قبل با همين سيستم كار مي‌كرديم، البته زمان مربيگري آقاي قلعه‌نويي هم تجربه اين تركيب سه نفره دفاع را داشتيم، رضا (نورمحمدي)‌ هم خيلي خوب هماهنگ شد، به نظرم او از بهترين مدافعان ايران است كه الان در اوج آمادگي‌اش قرار دارد و خوشبختانه اين تركيب جواب داده است.

ظاهرا مدافعان در اين سيستم آزادتر هستند، چون جلو هم مي‌كشند و دنبال موقعيت گلزني هم هستند.

در اين سيستم مركز دفاع شلوغ‌تر و فرصت براي جلو‌رفتن از كنار بيشتر است، البته وظيفه اصلي ما در هر حالتي اول گل‌‌نخوردن و دفاع‌كردن است و بعد جلو كشيدن و گل‌زدن، تازه آن هم به شرطي كه به دفاع لطمه نخورد. البته مهاجمان خوبي داريم كه ديگر نيازي نيست به فكر گلزني باشيم، هرچند گل‌زدن براي مدافعان هميشه لذت ديگري دارد.

مي‌توان بازي با پيكان را پايان ناكامي‌هاي پرسپوليس دانست؟

خيلي‌ها سعي داشتند برد ما را در اين بازي كمرنگ كنند، اما اين پيروزي براي ما از چند جهت اهميت داشت، اول اين كه اوضاع گل‌هاي زده را در جدول سر و سامان داديم، دوم اين كه نشان داديم پرسپوليس روند رو به رشدي دارد كه مي‌تواند آن را ادامه دهد و سوم اين كه مهاجمان از زير فشار انتقادها رها شدند و مي‌توانند در بازي‌هاي بعدي بدون استرس بازي كنند.

پس براي بازي با ذوب‌آهن ديگر مشكلي نداريد؟

هيچ وقت با اطمينان نمي‌توانيم درباره هيچ بازي‌اي نظر بدهيم، بخصوص بازي با ذوب‌آهن كه مثل ما دچار افت شده بود و انگيزه زيادي براي جبران امتيازهاي رفته دارد.

اما به دليل حضور در اصفهان بايد شناخت خوبي از اين حريف پرسپوليس داشته باشي؟

شناخت كه دارم، به همين علت مي‌گويم بازي راحتي نداريم، اما مطمئن هستم برنده‌ايم، چون ديگر فرصتي براي از دست دادن امتياز نيست.

اما روحيه ملي‌پوشان بعد از باخت به ازبكستان خوب نيست، پرسپوليس هم از اين بابت متضرر مي‌شود.

بنگر: بازگشت كريمي خواست مردم و بازيكنان بود، هميشه بايد به خواسته هواداران احترام گذاشت،‌ همه ما خوشحاليم كه اين اتفاق افتاده و اميدواريم از اين به بعد بدون حاشيه بتوانيم روي ارائه بازي‌هاي بهتر تمركز كنيم

همه ما متاسف شديم، واقعا انتظار نداشتم به ازبكستان ببازيم، اميدهايمان براي صعود مستقيم و بي‌دردسر از بين رفت، اما در اين مقطع بايد روحيه‌مان را حفظ كنيم و به فكر بازي قطر باشيم، انگار وقتي شرايط سخت‌تر مي‌شود بهتر كار مي‌كنيم.

تيم ملي باخت، در شرايطي كه اين بار در اردوي اين‌تيم نبودي.

هر كسي دوست دارد همراه تيم ملي‌اش باشد، هيچ بازيكني نمي‌تواند اين خواسته را انكار كند، من هم دوست داشتم همراه تيم ملي باشم، اما نمي‌دانم چه شد كه نظر كرش درباره من عوض شد، سعي و تلاشم را بيشتر مي‌كنم تا دوباره مرا ببيند، اما واقعا از باخت به ازبكستان ناراحت شدم و هنوز هم شوكه هستم.

ايراد اصلي فوتبال ما را در كجا مي‌بيني كه اين نوسان‌ها در همه تيم‌هاي ما حتي تيم ملي وجود دارد؟

به نظر من از نظر بازيكن بهترين‌ها را داريم، يعني هر بازيكني كه به اردو دعوت مي‌شود، در دوران اوجش قرار دارد، براي بازي با كره هم همه‌چيز خوب بود، اتحاد بي‌نظيري كه شكل گرفته بود حتي براي بازي با ازبكستان هم از بچه‌ها مي‌شنيدم كه شرايط اردو خوب است و مشكل نيست، به نظرم روي اتفاق‌هاي فوتبالي به ازبك‌ها باختيم.

حالا به جام‌جهاني صعود مي‌كنيم؟

سخت شده،‌ اما اميدوارم اين اتفاق بيفتد.

كريمي هم بالاخره به پرسپوليس بازگشت،‌ حضور او را در ادامه چطور مي‌بيني؟

اين خواست مردم و بازيكنان بود، به نظرم هميشه بايد به خواسته هواداران احترام گذاشت،‌ همه ما خوشحاليم كه اين اتفاق افتاده و اميدواريم از اين به بعد بدون حاشيه بتوانيم روي ارائه بازي‌هاي بهتر تمركز كنيم.

فكر مي‌كني جايگاه پرسپوليس در پايان فصل كجاست؟

سه بازي باقيمانده تا نيم فصل براي ما خيلي اهميت دارد اگر حتي در پايان نيم فصل اول هفتم هم شويم مي‌توانيم اميدوار باشيم كه در نيم فصل دوم حداقل جزو چهار تيم بالاي جدول باشيم، اين اتفاق مي‌افتد و دور از دسترس نيست.

پرسپوليس از طرفداران برگزاري جام حذفي بود، فكر مي‌كني بتوانيد در اين رقابت‌ها جبران كنيد و تا قهرماني پيش برويد؟

تعطيل‌كردن جام حذفي اصلا از ابتدا تصميم اشتباهي بود. حالا نه اين كه ما به خاطر ناكامي در ليگ طرفدار برگزاري آن باشيم، به هر حال حالا هم كه اين اتفاق افتاده براي ما فرصتي است كه از اين راه به آسيا فكر كنيم، به شرط آن كه تيم كامل را در اختيار داشته باشيم، اين كه بخواهيم از حالا وعده قهرماني بدهيم درست نيست ، بايد وارد مسابقات شويم و با در نظر گرفتن شرايط در مورد ادامه مسير نظر بدهيم.

حرف خاصي باقي‌مانده است؟

من بايد به كساني كه مي‌گويند بنگر از پرسپوليسي ‌شدن پشيمان است بگويم اگر چند بار ديگر هم به اول فصل برگردم، دوباره پرسپوليس را انتخاب مي‌كنم و پشيمان نيستم.

سارا احمديان

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)