پرسپولیس نیوز :  مهدی طارمی یک بازیکن سر به زیر و بااخلاق است که کمتر عصبانیت او را دیده‌ایم اما دیروز که با این جوان ملی‌پوش پرسپولیس تماس گرفتیم، بسیار برآشفته و ناراحت بود.

به قول قدیمی‌ها کارد می‌زدی خونش درنمی‌آمد و… باور نمی‌کنید تا انتهای این مصاحبه ما را همراهی کنید.

 

دو هفته‌‌اي مي‌شود مصاحبه نكردي. ماجرا چيست؟
(با ناراحتي) مصاحبه كنم كه چه بشود؟ شما وضعيت احمد نوراللهي را مي‌دانيد؟

داستان مشكل مالي او براي عمل جراحي را مي‌گويي؟
بله، واقعاً ناراحتم. باتوجه به اينكه از نزديك در جريان مشكلات احمد بودم از هر چه فوتبال است بيزار شدم. فردا روز ممكن است همين مشكل براي من پيش بيايد. آن وقت چه خاكي بايد بر سر بريزم؟!

عجيب است. نديده بوديم اين قدر عصباني باشي؟
آخر يك بازيكن جوان با هزار اميد و آرزو از شهر و خانواده‌اش دل كنده و به تهران آمده تا براي پرسپوليس بازي كند. در همين تيم هم مصدوم شده اما به امان خدا رها مي‌شود. احمد مي‌توانست به خودش فشار نياورد و در روزهايي كه پرسپوليس با كمبود بازيكن مواجه بود، مصدوميت كتف خود را بيشتر نكند اما همه ما ديديم نوراللهي با چه دردي به ميدان رفت.

حق باتوست. چرا باشگاه پرسپوليس هزينه عمل جراحي نوراللهي را پرداخت نكرد؟
مي‌گويند چون احمد پول توجيبي گرفته، هزينه درمان نمي‌دهيم!

يعني چه؟!
ما هم متوجه نشديم! كدام حقوق هفتگي، قرارداد احمد 140 ميليون تومان بوده ولي حدود 80 ميليون تومان گرفته است. حالا شما هزينه رهن و كرايه خانه، خورد و خوراك و… را حساب كنيد. آيا چيزي مي‌ماند؟ حقوق هفتگي احمد نوراللهي يك ميليون تومان بوده كه مرتب و منظم هم پرداخت نمي‌شد. واقعاً اين حرف‌ها دردآور است. با اين نگاه ديگر انگيزه‌اي براي بازيكن نمي‌ماند.

به نظر مي‌رسد دلت حسابي پر باشد؟
به خدا خودم و جايگاهم را فراموش نكرده‌ام. خاك پاي همه هواداران پرسپوليس هستم. پرسپوليس چيزهايي به من داده كه در خواب هم نمي‌ديدم اما تكليف معرفت و جوانمردي چه مي‌شود؟

شنيديم محمد رويانيان به ملاقات نوراللهي آمده است. اين موضوع صحت دارد؟
سردار رويانيان تا به حال احمد نوراللهي را نديده اما 10 بار حداقل به تلفن همراهش زنگ زد. خودش هم به بيمارستان آمد كه دستش درد نكند.

ديگر چه كساني جوياي احوال نوراللهي شدند؟
آقاي علي دايي شمال بود، بهمن دهقان را فرستاد بيمارستان و نماينده دايي با اصرار مي‌گفت علي‌آقا مرا فرستاده تا هزينه عمل جراحي را حساب كنم. همين طور محمودخان خوردبين كه از اول بستري شدن احمد در بيمارستان كنار ما بود. اين‌ها نيازي به احمد نوراللهي ندارند اما معرفت دارند و مثل آقايان احمد را به امان خدا رها نكردند (بغض مي‌كند) نمي دانم چه بگويم (لحظه‌اي سكوت مي‌كند)

چرا سكوت كردي؟
باورم نمي‌شد مصاحبه كنند و بگويند چون احمد حقوق هفتگي گرفته خرج عملش با ما نيست. آنهايي كه يك‌شنبه شب بيمارستان بودند اشك‌هاي احمد را ديدند. جايي كه داود كاشاني تداركات تيم آمده بود بيمارستان گريه مي‌كرد و مي‌گفت هركمكي از دستم بربيايد بگويند تا انجام بدهم. (با همان لحن ادامه مي‌دهد) يك لحظه خودتان را جاي پدر و مادر احمد بگذاريد. بچه‌شان در يك شهر غريب زير تيغ جراحي است بعد اين حرف‌ها را بخوانند. شما عكس احمد نوراللهي با كتف مصدوم را ديديد؟

همان عكسي كه كتفش را با يخ بسته بود؟
بله، آن عكس براي بعد از بازي برگشت با گسترش فولاد تبريز است. احمد كتفش دررفته و از درد مچاله شده بود…

بالاخره هزينه عمل جراحي نوراللهي چگونه جور شد؟
نمي‌دانم، بگذريم! (هرقدر اصرار مي‌كنيم كه مي‌گويند تو سكه‌هايت را به نوراللهي بخشيدي، فايده ندارد و حرفي نمي‌زند!)

بگذريم! مصاحبه محسن بنگر  را خواندي؟
بله و بابت تمام لطف و محبت‌هايش ممنون هستم. او هميشه به من لطف دارد. بزرگان تيم مثل محمدآقا نوري، آقا محسن، آقا رضا نورمحمدي و… هميشه راهنماي من بوده‌اند و از آنها ممنونم.

بنگر مي‌گفت به تو گفته كمتر مصاحبه كن و جالب اينكه تو هم به حرف او گوش كردي؟
آقا محسن قطعاً خير و صلاح مرا مي‌خواهد. دليلي نداشت حرفش را گوش نكنم. بله به من گفت و با افتخار هم به اين توصيه‌اش عمل كرده و مي‌كنم.

راستي بعد از اهداي ماشين به محرمي با او تماس داشتي؟
يكي، دو بار به صورت تلفني با هم صحبت كرديم. آقامجتبي يك تكه جواهر است. از اينكه هديه ناقابل مرا قبول كرد تا آخر عمر بر سر من منت گذاشت.

حرف خاصي در اين گفت‌وگوي تلفني رد و بدل نشد؟
اتفاقاً در يكي از تماس‌ها آقامجتبي به شوخي به من گفت مهدي اگر پشيمان شده‌اي حاضرم ماشين را به خودت برگردانم. تو هم لطف كن چكي را كه حسين هدايتي به تو داد به من بده (بالاخره مي‌خندد)، البته از شوخي گذشته اين پيشكسوتان تاج سر ما هستند. بهترين لحظه عمر فوتبالي‌ام ايستادن كنار مجتبي محرمي و تقديم هديه ناقابلم به او بود.

راستي چك هدايتي پاس شد؟
(با مكث) بله، فكر كنم پاس شد!

چرا با ترديد جواب دادي؟
با ترديد جواب ندادم. چك پيش من نبود. اگر پاس نمي‌شد طرف با من تماس مي‌گرفت. حاج‌حسين هدايتي به من لطف داشت و اين چك‌ها درمقابل هزينه‌اي كه او براي پرسپوليس انجام داده مبلغي نبود كه بخواهد پاس نشود.

راستي پيگير مطالبات خود و 250 ميليون توماني كه به ديگران بخشيدي، هستي؟
آن پول ديگر متعلق به من نيست. وكيلم پيگير آن است و ان‌شاءا… كه به دست صاحبانش برسد.

تكليف ماندن تو در پرسپوليس چه شد؟
نماينده القادسيه كويت هفته قبل در تهران بود. برگه قرارداد هم آورده بود. يك روز هم ماند اما به او گفتم الان فقط به پرسپوليس فكر مي‌كنم. برگه قرارداد را تحويل نماينده‌شان در تهران داد و رفت.

اين حرف به معناي ماندن توست يا اينكه…
من دوست داشتم در پرسپوليس بمانم. براي رسيدن به پيراهن اين تيم بزرگ زحمت كشيدم. نمي‌خواهم بازارگرمي كنم. دليلي هم براي اين كار وجود ندارد. نهايتش يك امضا پاي قرارداد القادسيه مي‌زنم و تمام!

پيشنهاد داخلي هم داري؟
بله، همين الان چند پيشنهاد خوب داخلي دارم. يك تيم داخلي رقم بالايي پيشنهاد داده و 50 درصد هم پيش مي‌دهد اما فكر اينكه در ايران بخواهم در تيمي غير از پرسپوليس بازي كنم هم برايم غيرممكن است. من هر چه دارم از پرسپوليس است و تا حالا هم به خاطر اين تيم صبر كرده‌ام. تا آخر همين هفته تصميم خودم را مي‌گيرم.

متوجه نشديم! بالاخره در پرسپوليس مي‌ماني يا نه؟
اگر شرايط براي ماندنم فراهم نبود اميدوارم هواداران حلالم كنند. از همه طرفداران پرسپوليس خداحافظي مي‌كنم و تا آخر عمر خودم را مديون آنها مي‌دانم. اگر هم اوضاع مناسب بود كه با افتخار در پرسپوليس مي‌مانم.

ولي حرف‌هايت بوي رفتن مي‌دهد؟
دروغ چرا؟! وضعيت احمد را كه ديدم از آينده خودم ترسيدم. اين وضعيت آيينه فرداي ماست. من در اين فصل يك بار هم حرفي از پول نزدم. الان هم منت سر پرسپوليس نمي‌گذارم. بزرگاني در اين تيم بوده‌اند كه من انگشت كوچك آنها هم نمي‌شوم، فقط بايد وضعيت زندگي‌ام را هم در نظر بگيرم.

پرسپوليس با رفتن تو دچار مشكل نمي‌شود؟
نه، چه مشكلي؟ همين تيم فعلي خودمان هم كم بازيكن خوب در خط حمله ندارد. رضا نوروزي هم خدا را شكر آماده شده و مي‌توان با كمي مدارا پيام صادقيان را هم نگه داشت. محمد عباس‌زاده هم سر تا پا انگيزه است. قطعاً بازيكن جديد هم جذب مي‌كنند. پرسپوليس بزرگ‌تر از آن است كه با رفتن امثال طارمي آسيب ببيند.

از تيم ملي برايمان بگو.
حضور در تيم ملي افتخار بزرگي است كه نصيب من شده است. كار كردن زيرنظر مربي بزرگي مثل كارلوس كروش هم مي‌تواند درس‌هاي زيادي برايم دربرداشته باشد. خوشحالم كه اين روزها را در جواني تجربه مي‌كنم و اميدوارم مهره مؤثري براي كشورم باشم.

راستي شنيده‌اي كه انگار محمد نوري در ليست برانكو نيست؟
محمدآقا بزرگ ماست. چيزهاي زيادي از او ياد گرفتم. پرسپوليس بايد قدر امثال او را بداند. شما به جايگاه محرم نويدكيا در سپاهان نگاه كنيد. نمي‌شود قيد بزرگ‌ترهاي تيم را زد. قطعاً نوري بدون تيم نمي‌ماند ولي كاش رفتار خوبي با او شود تا باعث دلگرمي جوان‌ترها باشد.

چك طارمي پاس شد
ديروز اين شايعه شنيده شد چك حسين هدايتي كه به عنوان پاداش به مهدي طارمي تعلق گرفته بود پاس نشد. پس از اينكه مهدي طارمي خودروي MVM خود را به مجتبي محرمي اهدا كرد هدايتي اعلام كرد پاداشي در حدود 3 برابر جايزه طارمي به او اهدا مي‌كند. در حالي كه طي مراسمي طارمي، محرمي و هدايتي سوئيچ MVM را رد و بدل كردند خبر آمد كه هدايتي چكي به مبلغ 120 ميليون تومان به مهدي طارمي در مقابل رفتار جوانمردانه او اهدا كرده است. گفته مي‌شد اين چك در تاريخ مقرر خود پاس نشد و به همين دليل طارمي نتوانست به پاداش مورد نظر هدايتي برسد ولي وقتي با وكيل طارمي تماس گرفتيم اين موضوع را تكذيب كرد و مدعي شد چك هدايتي به موقع پاس شد و اين شايعه صحت ندارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)