پرسپولیس نیوز: مديرعامل پرسپوليس با توجه به اينكه با قرار وثيقه از زندان آزاد شده است، همچنان اين ادعا را مطرح مي‌كند كه مسووليت اجرايي اين باشگاه با او است، مگر اينكه هيات‌مديره به او اعلام كرده و رسما او را از اين سمت بركنار كند.
به نقل از اعتماد، اين در حالي است كه هيچ كسي حتي خود سياسي نمي‌داند براي چه دستگير و راهي زندان شد. حالا او از زندان خلاص شده و منتظر است تا تكليفش مشخص شود. آن هم با برگزاري جلسه هيات‌مديره، اما به نظر مي‌رسد نه هيات‌مديره، بلكه تصميم‌گيرندگان بزرگ‌تر ورزش بايد در خصوص سياسي و پرونده او كه با ابهامات فراوان همراه است تصميم‌گيري كنند.
 
 سياسي پس از خروج از زندان گفت‌وگو‌هايي زيادي با رسانه‌ها انجام داده، اما در هيچ يك از آنها به صورت شفاف و گسترده به سوالات مطرح شده پاسخ نگفته است. از همين رو با او به گفت‌وگو نشستيم تا از شرايط فعلي و تصميمش براي آينده مطلع شويم.
 
 
 
مي‌توانيد به صورت شفاف توضيح بدهيد كه چه اتفاقاتي دست به دست هم داد تا حميدرضا سياسي مديرعامل باشگاه پرسپوليس به يكباره سر از زندان دربياورد؟ 
 
 
 
به هر حال اين سوال بارها از من پرسيده شده است. حرف و حديث‌ها و برداشت‌ها از اين مساله گوناگون است.
 
 
 
وزير ورزش اعلام كرده بود كه هيچ اطلاعي ندارد شما به چه دليل زنداني شده‌ايد! 
 
 
 
اين سوالي است كه خود من بعد از اين همه مدت كه به زندان رفتم و الان هم با قيد وثيقه آزاد شده‌ام به دنبالش هستم كه چرا روانه زندان شدم. به هر صورت دادگا‌ه در اين رابطه تصميم‌گيري‌هاي لازم را خواهد داشت و من نمي‌توانم اظهاري نظري در اين باره داشته باشم. چون اطلاعاتي ندارم كه بخواهم در اين زمينه به شما بدهم.
 
 
 
 زماني كه در زندان بوديد آيا از شما درخواست شد كه از سمت مديرعاملي پرسپوليس استعفا بدهيد؟ و شما اين كار را انجام نداديد؟ 
 
 
 
من در زندان بوده‌ام و يك مدير ديگر به جاي من با اختيار تام مديرعاملي فعاليتش را در باشگاه شروع كرده است. حالا اين وسط استعفا دادن يا ندادن من چه چيز مهمي مي‌تواند باشد. من وقتي براي چند ماه در زندان هستم طبيعي است كه يك نفر جاي من را بگيرد. ضمن اينكه استعفاي بنده وقتي در زندان هستم نمي‌تواند وجاهت قانوني داشته باشد.
 
 
 
خودتان براي اينكه تكليف مديريت باشگاه روشن باشد چرا استعفا نداديد؟ 
 
 
 
چون در زندان بودم! الان هم كه آمده‌ام مگر من را در باشگاه پرسپوليس مي‌بينيد؟ مديران دارند كارشان را در پرسپوليس به نحو احسنت انجام مي‌دهند. به هر حال وقتي من زنداني شدم باشگاه بايد به حيات خودش ادامه مي‌داد، آخرين تصميم مسوولان هم اين بود كه محمد حسين نژادفلاح به عنوان قائم مقام با اختيار تام مديرعاملي مديريت باشگاه را بر عهده بگيرد و فعاليت كند. اين تصميمي بوده كه همه بايد به آن احترام بگذارند. در حال حاضر هم به هيچ عنوان حضور من در باشگاه پرسپوليس صحيح نيست.
 
 
 
بيشتر توضيح مي‌دهيد؟ 
 
 
 
حميدرضا سياسي بايد آنقدر شعور و شخصيت از خودش داشته باشد كه در شرايط حساس كنوني با بازگشت خود به باشگاه وقتي پرسپوليس مديرعامل دارد توليد حاشيه و بحران براي اين تيم بزرگ و دوست‌داشتني نكند. اعتقادم اين است كه الان وقت اين نيست كه بروم و به عنوان مديرعامل عرض اندام كنم. نژادفلاح و دوستان واقعا در اين شرايط سخت زحمت كشيدند كه آمدند و كار را در دست گرفتند و من شخصا از آنها به خاطر زحمات‌شان تا به الان نهايت تشكر و قدرداني را دارم. تصميم و كار آنها واقعا جاي قدرداني و تجليل دارد.
 
 
 
برنامه‌ شما بازگشت به باشگاه پرسپوليس به عنوان مديرعامل است؟ 
 
 
 
من خودم هيچ برنامه‌اي ندارم و تابع تصميم هيات‌مديره هستم. من استعفايي نداده‌ام و مديرعامل پرسپوليس هستم. همانطور كه مي‌دانيد مشكلاتي درست شد و من روانه زندان شدم و آقاي نژادفلاح به باشگاه آمده‌اند و الان هم با تغييراتي كه انجام داده‌اند برنامه‌شان را در اين تيم دارند پياده مي‌كنند. من كه نبايد بيايم اين سيستم را بر هم بزنم.
 
 
 
يعني الان منتظر تصميم وزارت ورزش و جوانان درباره مديرعاملي خودتان در پرسپوليس هستيد؟ 
 
 
 
وزارت ورزش و جوانان نه. من فقط منتظر تشكيل جلسه هيات‌مديره پرسپوليس هستم.
 
 
 
كه چه بشود؟ 
 
 
 
كه تصميم بگيريم.
 
 
 
بحث همين جاست. شما مي‌خواهيد چه تصميمي بگيريد؟ مي‌خواهيد دوباره به عنوان مديرعامل كارتان را از نوع شروع كنيد؟ 
 
 
 
الان شرايط عادي نيست. با توجه به اتفاقات و حوادث اخير حضور من ممكن است براي باشگاه پرسپوليس توليد بحران و دردسر و حاشيه كند. با چنين شرايطي حاضر نيستم دوباره باشم. باز هم تاكيد مي‌كنم كه منتظر تشكيل جلسه هيات‌مديره هستم تا بنشينيم و بحث كنيم كه چه تصميمي را بايد اتخاذ و چه تصميمي را نبايد اتخاذ كنيم.
 
 
 
 بازگشت‌تان شايد به صلاح خودتان هم نباشد! 
 
 
 
خودم اين وسط مهم نيستم! من در برابر عظمت پرسپوليس چيزي نيستم.
 
 
 
شما اجازه فعاليت دوباره در فوتبال را داريد؟ 
 
 
 
من طبق قوانين الان مديرعامل پرسپوليس هستم و چه باشم و نباشم براي اين تيم آرزوي موفقيت دارم. كسي به من چيزي در اين باره نگفته است كه نبايد باشم. اما خودم احساس مي‌كنم كه با بودنم ممكن است باشگاه لطمه ببيند. به هر حال نيت مهم است و نيت من هم خدمت به پرسپوليس است؛ چه در جايگاه يك هوادار و چه در جايگاه‌هاي ديگر.
 
 
 
چقدر احتمال دارد به عنوان رييس هيات‌مديره دوباره در باشگاه فعاليت كنيد. 
 
 
 
بنده مدت‌ها در زندان بودم و الان از هيچ چيزي اطلاع ندارم. بايد ببينيم در روزهاي آينده چه اتفاقي خواهد افتاد. من الان كنار هستم تا براي تيم حاشيه درست نشود. به اندازه كافي براي باشگاه حاشيه و بحران ايجاد كرده‌اند، ديگر من كه مديرعامل باشگاه بودم و اين تيم را هم دوست دارم نبايد مشكل و حاشيه‌ساز باشم.
 
 
 
از اينكه گفتيد براي باشگاه توليد حاشيه و بحران كرده‌اند منظورتان چه بود؟ 
 
 
 
منظورم اين است كه خودم را در اين اتفاقات مقصر نمي‌دانم. اينكه باشگاه در حال حاضر چه شرايطي دارد، اصلا ربطي به تصميمات آن روزهاي ما ندارد! ما براي تصميمات و اقدامات‌مان از جمله تغيير كادر فني دلايل خاص خودمان را داشتيم. نمي‌خواهم بگويم وضعيت فعلي پرسپوليس دسيسه دشمن بوده ولي خيلي‌ها دوست نداشتند موفقت پرسپوليس را ببينند و سعي مي‌كردند ايجاد دردسر كنند!
 
 
 
از برخوردي كه با علي دايي داشتيد و به آن شكل او را بركنار كرديد پشيمان نيستيد؟ 
 
 
 
به هيچ عنوان تصميم شخص من نبود به كه پشيمان باشم. هيات‌مديره باشگاه در آن مقطع با توجه به شرايط و نتايج تيم تصميم گرفت كه تغييرات در كادر فني و مديريتي باشگاه اعمال شود و اين كار انجام شد. اما قبول دارم اتفاقاتي كه افتاد اصلا قشنگ نبود. ولي باز هم مي‌گويم كه شخصا علي دايي را دوست دارم. او از بازيكنان بزرگ و مربيان بزرگ فوتبال ايران بوده و هست. از زحماتي كه دايي براي پرسپوليس كشيد اينجا باز هم تشكر مي‌كنم.
 
 
 
شما در طول حضورتان در پرسپوليس مبالغ قابل توجهي پول را در اين تيم هزينه كرديد. آيا در شرايط كنوني به دنبال تعيين تكليف مطالبات خود از باشگاه و پول‌هايي كه هزينه كرده‌ايد هستيد؟ 
 
 
 
نه. زياد اين مساله ذهن من را درگير نكرده است، چرا كه بالاخره تكليف اين قضيه روشن مي‌شود. من باشگاه را براي هيچ مساله‌اي تحت فشار نمي‌گذارم و همانطور كه اشاره كردم منتظر تصميم هيات‌مديره محترم و برگزاري جلسه هستم تا تصميم بگيريم.
 
 
 
عنوان شده شما تنها در شرايطي حاضر به استعفا از مديرعاملي پرسپوليس هستيد كه پول‌هايي كه براي تيم هزينه كرده‌ايد را به شما برگردانند. 
 
 
 
خير. من فقط منتظر تشكيل جلسه هيات‌مديره هستم.
 
 
 
جلسه‌تان با اميررضا خادم هم براي همين مساله بود. 
 
 
 
من فقط يك‌بار ايشان را ديدم و صحبت‌هايي انجام شد. حالا من تابع تصميم هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس هستم. اگر مشكلي پيش نيايد و حساسيت ايجاد نشود و به بودنم احتياج باشد حتما هر كمكي كه از دستم بربيايد براي باشگاه انجام خواهم داد. فعلا فقط تنها كاري كه از دست من برمي‌آيد صبر كردن است.
 
 
 
تكليف پول‌هايي كه در باشگاه استقلال هزينه كرديد چه مي‌شود؟ 
 
 
 
من پولي به استقلال ندادم.
 
 
 
اما بعد از زنداني‌ شدن‌تان عنوان شد كه مبالغي به استقلال از طرف شما كمك شده است. 
 
 
 
من فقط اسپانسر استقلال را به آنها معرفي كردم. اما هيچ وجه نقدي و امتيازي از سوي شخص بنده به استقلال داده نشده است. اگر هم مي‌گويند من پول دادم حتما عزيزان، پول‌هايي كه اسپانسر به استقلالي‌ها داده را به حساب من گذاشته‌اند. در شرايطي كه من فقط اسپانسر به اين باشگاه معرفي كردم.
 
 
 
برنامه‌اي براي خريد پرسپوليس نداريد؟ 
 
 
 
به هيچ عنوان و ابدا! اصلا معتقدم واگذاري باشگاه به صورت يك جانبه به يك خريدار اشتباه بزرگي است. اين باشگاه به خاطر بزرگي‌و مردمي بودنش بايد از طريق بورس به فروش برسد. واگذاري پرسپوليس و استقلال به يك نفر، دو حالت بيشتر ندارد؛ يا اينكه يك عده از مشكلات باشگاه خبر دارند و بعد از خريد باشگاه مي‌خواهند از آن استفاده‌هاي خاص ببرند. يك عده هم از مشكلات خبر ندارند و وقتي باشگاه را تحويل مي‌گيرند، مشكلات آنها را به زانو درمي‌آورد! استنباط من اين است كه باشگاه فراتر از آن است كه احساسات هواداران ميليوني آن را به دست دو نفر بدهند.
 
 
 
 پس حميدرضا سياسي قطعا براي خريداري پرسپوليس اقدام نخواهد كرد؟ 
 
 
 
نه. صلاح نيست و هيچ برنامه‌اي هم براي اين كار ندارم. من هيچ‌وقت براي خريداري پرسپوليس اقدامي نخواهم كرد. ولي همانطور كه در مصاحبه‌هايم اعلام كردم امكان دارد كه اگر شرايط فراهم باشد براي كمك بخشي از سهام باشگاه را بخرم، اما به دنبال مالكيت اين باشگاه و خريداي‌اش نيستم.
 
 
 
در ابتداي فصل و زماني كه هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس با عليرضا رحيمي مديرعامل وقت بر سر ابقا يا قطع همكاري با دايي اختلافاتي داشت، آيا مذاكراتي با برانكو ايوانكوويچ براي هدايت پرسپوليس انجام شده بود؟ 
 
 
 
آن موقع تصميم اين شد كه دايي با قدرت كار خود را در پرسپوليس ادامه بدهد. شايد هم با برانكو مذاكره شده بود و شايد هم نه! اما من چيزي در اين باره يادم نمي‌آيد.
 
 
 
حالا با توجه به اين توضيحاتي كه ارايه داديد خودتان آينده را چطور پيش‌بيني مي‌كنيد؟ 
 
من تابع تصميم باشگاه هستم. هيات‌مديره اگر مصلحت ببيند حتما من را بركنار خواهد كرد. من كه مي‌بينيد الان هيچ نقشي در باشگاه پرسپوليس ندارم. چون دو مدير در ساختار مديريت يك باشگاه نمي‌گنجند! من الان حتي قدرت تصميم‌گيري و حضور در باشگاه را هم دارم. اما باز هم اشاره مي‌كنم كه هر تصميمي هيات‌مديره بگيرد من آن را انجام خواهم داد. اگر بركنارم كنند با كمال متانت و ادب كنار مي‌روم و هيچ صحبتي هم نخواهم داشت. الان فقط بايد منتظر تشكيل جلسه هيات‌مديره پرسپوليس بود. شايد نشستي هم با نژادفلاح برگزار كنم. بايد ببينيم در روزهاي بعد چه خواهد شد.
 
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)