پرسپولیس نیوز : بازپرس شعبه ویژه ورزش دادسرای کارکنان دولت گفت:قوه قضاییه تحت تاثیر شهرت و مال و جاه قرار نمی گیرد.

قاضی بیژن قاسم زاده درباره آخرین وضعیت سوشا مکانی و اینکه گفته می شود قرار است وی امروز از زندان آزاد شود عنوان کرد:من به عنوان بازپرس پرونده سوشا مکانی نمی توانم درباره جزییات پرونده ورود کنم اما باید تاکید کنم که قرار نیست وی امروز از زندان آزاد شود.

وی ادامه داد:به عنوان یک ورزشکار و یک ورزش دوست می خواهم موضوع مهمی را بیان کنم.عزیزان ورزشی استحضار داشته باشند که دستگاه قضایی جای ریش سفیدی نیست.اینجا،جای پادر میانی نیست.جرمی اتفاق افتاده و مرجع قضایی باید رسیدگی کند.

بازپرس پرونده سوشا مکانی خاطرنشان کرد:علی پروین بزرگ است.علی دایی بزرگ است.کریم باقری عزیز است ولی باید سیر پرونده طی شود.دستگاه قضایی فارغ از همه این مسائل باید کار خودش را انجام بدهد.اقتضای شغل ما این است.جرمی اتفاق افتاده و جنبه عمومی دارد و بر این اساس باید به دور از حواشی موارد را پیش ببریم.

وی ادامه داد:شاید برخی از دوستان اطلاع حقوقی نداشته باشند.من به عنوان یک ورزشکار می گویم شاید ایراد اصلی این است که ورزشکاران ما آشنایی با قوانین حقوقی ندارند و به همین دلیل برخی اتفاقات رخ می دهد و اظهاراتی انجام می شود که مسولانه نیست.احترام دوستان به جا،علی پروین بزرگ ما ولی روند قضایی در چنین مواردی باید پیگیری باشد.

قاسم زاده خاطرنشان کرد:قوه قضاییه تحت تاثیر شهرت و مال و جاه قرار نمی گیرد.ممکن است یک آدمی کسی را نداشته باشد و کارتن خواب باشد و اینجا در مقام پیگیری تفاوتی با آدم هایی که شهرت دارند ندارد. در مقام قضا همه یکسان هستند.جدا از این باید گفت که معصیت از هر کسی صادر شود ناراحت کننده است و از بزرگان بدتر.

وی ادامه داد:ورزشکاری که عنوان قهرمانی را از آن خود می کند متعلق به خودش نیست و به میلیون ها نفر تعلق دارد.این درست نیست که  جامعه ورزش دچار التهاب شود.ما از قهرمانان ورزشی انتظار داریم که رفتارهای پهلوانی انجام بدهند.خدا شاهد است خود ما باتوجه به نقشی که داریم حتی به عروسی نزدیک ترین دوستان مان هم نمی رویم.بنابراین رعایت موارد مربوط به اصول قهرمانی از اوجب واجبات است.

بازپرس شعبه ویژه دادسرای کارکنان دولت  درباره آخرین وضعیت سوشا مکانی گفت:سوشا مکانی فعلا تحت اتهام است.او از نظر قانونی مجرم نیست.تا زمانیکه سیر قانونی مربوطه طی نشده است ایشان نمی تواند مجرم تلقی شود.به هر حال از جنبه های مختلف ما در حال بررسی اتهام مربوطه هستیم.هر چند ایشان تفهمیم اتهام شده است و سایر موارد در حال پیگیری است.موضوع به اطلاع وکلای مکانی هم رسیده است.

قاسم زاده درباره اینکه گفته می شود احضاریه هایی برای چند بازیکن دیگر هم صادر شده است اظهار داشت:در این باره علاقه ای ندارم صحبت کنم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)