گل «امید عالیشاه» صدمین گل پرسپولیس در تاریخ دربی محسوب می‌شود.

امید عالیشاه در دقیقه ۱۱۵ فینال جام‌حذفی با یک ضربه کاشته دروازه حریف را باز کرد تا تکلیف قهرمان مشخص شود. این گل علاوه بر اینکه دیرترین گل تاریخ دربی و اولین گل پرسپولیس روی ضربه کاشته مستقیم در شهرآورد بود، صدمین گل این تیم در این رقابت هم به شمار می‌آید. پرسپولیس که حالا تعداد برد بیشتری از رقیب در دربی دارد، زودتر از استقلال تعداد گلش ۳ رقمی شد.

«ایرانپاک» و رکوردی که سال‌هاست دست نخورده

از ۱۰۰ گل پرسپولیس، ۹۹ گل توسط ۶۰ گلزن متفاوت زده شده و یک گل هم گل‌به‌خودی بوده است. مهدی ترابی آخرین بازیکنی است که به فهرست گلزنان دربی اضافه شده است. صفر ایرانپاک با زدن ۷ گل بیشترین سهم را از ۱۰۰ گل پرسپولیس در دربی داشته و بهترین گلزن تاریخ این رقابت است. ایرانپاک آخرین گل خود را در سال ۵۶ به ثمر رساند و پس از آن بیش از ۴۵ سال است که هیچ بازیکنی نتوانسته به این رکورد دست یابد. حسین کلانی با ۶ گل پس از صفر ایرانپاک قرار دارد. در بین بازیکنان فعلی پرسپولیس، گیورگی گولسیانی، عیسی آل‌کثیر و امید عالیشاه با زدن ۲ گل بهترین آمار را در این بازی دارند.

پیروزی ۶ گله بهترین برد سرخ‌پوشان

پرسپولیس به طور متوسط در هر دربی تقریباً یک گل زده است. این تیم در ۶۲ دربی گل زده و در ۳۹ بازی در باز کردن دروازه حریف ناکام بوده است. از ۱۰۰ گل پرسپولیس در دربی، بیشترین سهم را دربی معروف سال ۵۲ داشت که پرسپولیس در این بازی ۶ بار دروازه حریف را باز کرد. پرسپولیس به جز این در دربی سال ۱۳۵۰ و در دربی برگشت لیگ پانزدهم هم ۴ گل به استقلال زد.

دقیقه ۵۰، دقیقه جادویی برای سرخ‌پوشان

۱۵ دقیقه پایانی نیمه دوم، بیشترین سهم را از گل‌های پرسپولیس در دربی داشته است که ۲۴ گل در این دقایق به ثمر رسیده شده است. پرسپولیس ۴ گل هم در وقت تلف شده نیمه دوم زده است. در دقایق بازی، پرسپولیس بیشترین گل زده اش را در ۱۵ دقیقه پایانی نزده است. دقیقه ۵۰ برای این تیم یادآور خاطرات خوش است و پرسپولیس در این دقیقه از بازی ۵ گل وارد دروازه حریف کرده است. دقیقه ۴۹ و ۸۹ با ۴ گل دیگر دقایقی هستند که پرسپولیس بیشترین گل زده را در آن دقایق داشته است.

«حجازی» رکورددار بیشترین گل خورده از پرسپولیس

ناصر حجازی با حضور در ۱۶ دربی رکورددار بیشترین دروازه‌بانی در تاریخ دربی است. این دروازه‌بان با دریافت ۱۷ گل بیشترین گل خورده را در تاریخ دربی داشته است. پس از حجازی، مهدی رحمتی قرار دارد. این دروازه‌بان که با ۹ کلین‌شیت رکورددار تاریخ دربی است با دریافت ۱۳ گل در رده دوم بیشترین گل خورده در شهرآورد قرار دارد. نفر سوم این فهرست دروازه‌بانی است که این روزها انگشت اتهام به سوی نشانه رفته است. حسین حسینی در ۱۰ دربی، ۱۲ گل خورده و سومین دروازه‌بانی است که بیشترین گل خورده را در دربی دارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)