پرسپولیس نیوز : يحيي گل‌محمدي بعد از شكستن ركوردش باز هم همان مربي آرام و باحوصله‌اي است كه به‌شدت دنبال قهرماني جام حذفي مي‌گردد.

براي او قهرماني در جام حذفي و تقديم جام به هواداران براي تسكين دردهاي دو سال اخير آنها مهم‌ترين هدف به‌حساب مي‌آيد گل محمدي ديروز فوق العاده سرحال بود و براي شكست مس با انگيزه به نظر مي‌رسيد. تمام عكس‌هاي تمرين ديروز معلوم است كه او چقدر نگاه‌ها را به خود معطوف كرده.

تيم شما مقابل راه‌آهن باخت. درباره اين باخت حرف زده‌ايد اما مي‌خواهم بدانم با اين شكست، خودتان و تيمتان كنار آمده‌ايد؟
بالاخره همانطور كه وقتي مي‌بريم بايد برد را فراموش كنيم، بايد باخت را هم از ياد ببريم و به فكر آينده باشيم. فوتبال همين است و بايد از باخت درس بگيريم و نقاط ضعفمان را پوشش دهيم. شايد اين باخت كه بعد از 14 بازي حاصل شد كاري كند كه بچه‌ها دوباره به خودشان بيايند. واقعا شايد يك باخت براي ما لازم بود ولي در كل تيم ما روند رو به رشدي داشته و همين روند را ادامه مي‌دهيم. ما مقابل راه‌آهن واقعا بدشانس بوديم و آنها به همان اندازه‌اي كه ما بدشانس بوديم، خوش‌شانس بودند. در اين بازي ما هر چه زديم به در بسته خورد اما در هر صورت اين بازي تمام شده و بايد به فكر آينده باشيم.

تيم شما خوب شروع كرد، خوب ادامه داد و حتي بعد از گل هم واكنش خوبي داشت اما در 20 دقيقه آخر يكهو افت كرديد، چرا؟
ما چهار روز قبل از اين بازي مقابل تيم ذوب‌آهن 120 دقيقه بازي كرده و خيلي خسته بوديم. بازي مقابل ذوب‌آهن واقعا انرژي زيادي از ما گرفت درصورتي كه راه‌آهن حدود 8 روز اصلا بازي نكرده بود و استراحت خيلي خوبي داشت، به همين خاطر ما مجبور شديم به چند بازيكنمان استراحت بدهيم و به نسبت نفراتمان يك تغيير سيستم كوچك هم داشتيم اما در آن مسابقه فقط گل نزديم و مشكل خاصي وجود نداشت. البته در 20 دقيقه آخر هم با 4 مهاجم فشار آورديم اما روز، روز ما نبود و متاسفانه ضربات آخر را با بي‌دقتي مي‌زديم.

مشكل همين است. وقتي مهاجمان پرسپوليس گل نمي‌زنند همه روي آنها زوم مي‌كنند چون همه نامدارند و ملي‌پوش و گرانقيمت. در بازي‌هاي قبل اگر يكي‌شان خوب كار نمي‌كرد ديگري جورش را مي‌كشيد اما در اين بازي هر 4 نفرشان خوب نبودند و گل هم نزدند.
‌ ببينيد من واقعا به اين فكر نمي‌كنم كه ما الان مشكل گلزني داريم. در اين 15 بازي كه من بودم آمار گلزني مهاجمانمان خوب بوده و نسبت به اين قضيه در اين موقعيت نگران نيستم. يك روز توپ‌هاي‌مان داخل دروازه مي‌رود و يك روز هم مثل همين بازي آخر گل نمي‌شود اما در كل مشكلي نيست. فكر مي‌كنم بايد براي مهاجمانمان تمرين اختصاصي بيشتري بگذاريم تا تمركز بيشتري روي ضربات آخرشان داشته باشند. من مطمئنم اين مشكل حل مي‌شود.

بالاخص مي‌خواهم درباره كريم انصاري‌فرد صحبت كنيد. ظاهرا اينكه هواداران هميشه حمايتش مي‌كنند و توقع از او زياد است فشار زيادي را به او وارد مي‌كند. اين را مي‌شود در ري‌اكشن‌هايش به وضوح ديد.
‌ كريم دو سال بهترين گلزن ايران بوده اما به پرسپوليس آمده و همه مي‌دانند جو اين تيم نسبت به تيم‌هاي ديگر سنگين‌تر است. قطعا انتظارات بيشتر بار رواني به وجود مي‌آورد ولي مطمئنم در بازي‌هاي آينده مشكل او برطرف مي‌شود؛ با صحبت كردن و با تمرين‌هاي بهتر. من خيلي به او اميدوارم.

بازي دادن به جواني مثل محمدرضا خانزاده در تركيب اصلي هم يك ريسك بزرگ بود به خصوص اينكه بنگر و نورمحمدي را هم داشتيد. واقعا تصميم شما در استفاده از جوانان قابل تقدير است.
‌ بحث اينكه كار من قابل تقدير هست يا نه مطرح نيست. محسن و رضا هم واقعا بازي‌هاي خيلي خوبي براي تيم انجام داده‌اند و خيلي جاها كمكمان كردند. آنها در پيروزي‌هايي كه به دست آورديم نقش داشته‌اند اما من به آن صورت فرقي بين مدافعان قايل نمي‌شوم. از آنجايي كه بازي‌ها رو به تمام شدن است فكر مي‌كنم يك مقدار انرژي جواني بتواند بيشتر كمك كند و سيستمي پياده كنيم تا تقسيم انرژي شود. استفاده از خانزاده بيشتر به اين خاطر بود اما محمدرضا هم در اين سه بازي با انگيزه و خوب كار كرده.

حالا كه بحث مدافعان شد مي‌خواهم درباره سيدجلال صحبت كنيد. او كم‌نوسان‌ترين مدافع تيم و بهترين خريد فصل بوده و از الان نگراني‌هايي درباره تمديد قراردادش وجود دارد. خودش گفته فعلا نمي‌خواهد تصميم بگيرد. شما چه تمهيدي در اين مورد داريد؟
‌ خب سيدجلال يك بازيكن حرفه‌اي است كه تمرين‌ها و استراحتش هميشه به موقع بوده و همواره يك روند مثبت را طي كرده. در هر صورت فعلا براي فصل بعد تصميمي گرفته نشده اما مطمئنم ان‌شاء‌ا… اگر خدا بخواهد با پرسپوليس تمديد خواهد كرد. البته در نهايت همه چيز دست خود سيدجلال است و صددرصد مي‌تواند به پيشنهادهاي ديگرش هم فكر كند. با اين حال ما فعلا دو بازي سرنوشت‌ساز در جام حذفي داريم و همانطور كه خودش گفته فعلا نبايد به اين مسائل فكر كنيم و بگذاريمش براي فصل بعد.

برسيم به بازي داماش. آقاي عابديني در مصاحبه‌ با ايران ورزشي گفته حاضر است بازي در تهران برگزار شود.
‌ واقعا براي ما فرقي نمي‌كند كجا بازي كنيم. فكر كنم در اين 15 بازي كه به ميدان رفتيم 5-4 بار بيرون از خانه بازي كرده‌ايم كه موفق بوده‌ايم. در اين بازي‌ها هيچ گلي دريافت نكرديم و خوب نتيجه گرفتيم. بچه‌ها هم در بازي خارج از خانه تمركز زيادي دارند و در هر صورت براي ما فرقي نمي‌كند كجا بازي كنيم.

اما اگر در رشت بازي كنيد يك مشكل به نام چمن مصنوعي وجود دارد. اتفاقا پرسپوليس امسال يك بار روي اين چمن باخته.
خب ما براي اين بازي چند جلسه تمرينمان را در چمن مصنوعي انجام مي‌دهيم تا بچه‌ها به شرايط زمين عادت كنند البته بازي در اين زمين براي آنها هم سخت و مشكل‌ساز است ولي مطمئن باشيد با برنامه و انگيزه زيادي كه داريم براي شكست داماش تلاش مي‌كنيم البته داماش هم تيم خوبي است و جوان‌هاي شايسته‌اي دارد، آنها تيم يكدستي هستند. آنها در همين بازي برگشت كه ما در تهران يك-صفر برديم حداقل مي‌توانستند يك مساوي بگيرند و خيلي خوب كار كردند ضمن اينكه در بازي رفت هم پرسپوليس را شكست داده‌اند.

موضع‌گيري شما در مورد بي‌انگيزگي بازيكنان در ليگ قابل ستايش بود و ديديم كه در بازي راه‌آهن هم بازيكنان فوق‌العاده باانگيزه بودند اما نگرانيم كه بعد از اين باخت حالا كه رتبه چهارمي از دست رفته رسيدن به رده پنجمي هم سخت شده، بازيكنان براي 5 بازي آينده شل شوند.
نه، اصلا اينجوري نخواهد شد. ما با انگيزه به مسابقات ليگ مي‌رويم چون بايد از حيثيت پرسپوليس دفاع كنيم. شايد رده پنجمي با دوازدهمي و سيزدهمي از لحاظ كسب مقام فرقي نداشته باشد اما براي تيم ما خوب نيست كه هشتم يا نهم باشد. ما واقعا ليگ را با تمام قدرت ادامه مي‌دهيم و مثل بازي راه‌آهن با انگيزه به ميدان خواهيم رفت.

فكر مي‌كنيد عنوان پنجمي در دسترس باشد؟
بايد خودمان باشيم. ديگر نبايد به فكر نتايج تيم‌هاي ديگر باشيم و امتياز جمع كنيم. اگر انگيزه‌مان را حفظ كنيم و بتوانيم از موقعيت‌ها استفاده كنيم موقعيت صعود گيرمان مي‌آيد. هيچ وقت نبايد بي‌انگيزه شويم و با تمام توانمان حداكثر امتيازات ممكن را كسب كنيم تا جايگاه مناسبي به دست بياوريم.

علي كريمي به بازي داماش مي‌رسد؟
واقعا نمي‌دانم شرايطش چطوري است. طي صحبتي كه با خودش داشتم گفت درد دارد و قرار است بعد از پايان سال، در سال جديد تمرينش را شروع كند. ضمنا قرار است يك MRI ديگر بگيرد و پزشك متخصصش ويزيتش كند. ظاهرا با دكتر متخصصش هماهنگ كرده و دو سه روز ديگر نهايتا تكليفش روشن مي‌شود.

آقاي رويانيان در مصاحبه‌اي گفته از شما براي فصل بعد حمايت مي‌كند، ضمن اينكه صحبت ليست هم به ميان آمده. ظاهرا شما ليست بازيكنان درخواستي‌تان را به ايشان داده‌ايد.
اولا كه اگر من ليست داده باشم مي‌دهم به خودش و هيچ وقت به رسانه‌ها كشيده نمي‌شود اما واقعا هيچ ليستي در كار نيست و اين اخباري كه برخي سايت‌ها نوشتند و حتي اسامي هم دادند اصلا درست نيست.

پارسال انتشار همين ليست‌ها، ليست مازاد و ليست نفرات جديد، پرسپوليس را حسابي به هم ريخت و بخشي از آن باخت‌هاي 4 گله حاصل همين حاشيه‌ها بود.
ببينيد من مربي ساده‌لوحي نيستم كه بخواهم در اين مقطع حساس با دادن ليست مازاد و ليست نفرات جديد تيمم را به هم بريزم. تا موقعي كه فصل تمام نشود ليستي نمي‌دهم. الان هم ليستي تهيه نشده و اگر هم تهيه شود آن را در اختيار كسي نمي‌گذارم. نمي‌خواهم بچه‌ها به اين شايعات توجه كنند. الان هم هيچ ليستي در ميان نيست. الان فقط به اين فكر مي‌كنم كه از شرمندگي هواداران دربياييم. ما خيلي بدهكار آنها هستيم و بايد يكجوري مزد زحماتشان را بدهيم و از شرمندگي‌شان درآييم. آنها در اين چند سال خيلي اذيت شده‌اند و قهرماني حذفي مي‌تواند مرهمي باشد بر زخم‌هاي قديمي‌شان. فعلا تمام تمركزمان روي ادامه بازي‌هاي ليگ و قهرماني جام حذفي است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)