فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) اعلام کرده است که گل تماشایی ˈزلاتان ابراهیموویچˈ در دیدار تیم ملی سوئد مقابل انگلیس، نامزد دریافت جایزه زیباترین گل جهان در سال 2012 نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ها، ابراهیموویچ در این مسابقه که چهارشنبه شب برگزاری شد در حالی 3 گل زیبا و یک گل خارق العاده را به ثمر رساند که چند ساعت قبل 10 نامزد برتر دریافت جایزه پوشکاش اعلام شده بودند.

این مهاجم 31 ساله با این چهار گل مسابقه باخته برای سوئد را به برد 4 بر 2 تبدیل کرد.

او بدین ترتیب اولین بازیکن تاریخ فوتبال جهان است که در یک دیدار چهار گل به تیم ملی انگلستان زده است. پیش از این ˈمارکو فان باستنˈ در سال 1988 در یک بازی سه گل به انگلیسی ها زده بود.

گل چهارم ابراهیموویچ به قدری تماشایی و زیبا بود که و چندین تن از چهره های مشهور فوتبال انگلستان از ˈجمله آلن شررˈ، ˈگلن هادلˈ، ˈتری ونبلزˈ و حتی ˈروی هاجسونˈ سرمربی تیم ملی انگلیس آن را یکی از بهترین گل های تاریخ فوتبال جهان دانسته اند که تصور به ثمر رساندنش برای بازیکنان عادی سخت است.

با وجود این فیفا اعلام کرده است: با توجه به اینکه رأی گیری برای به انتخاب بهترین گل سال انجام شده بود، کمیته انتخاب برنده جایزه پوشکاش تصمیم گرفته است که نامزد دیگری را به این فهرست اضافه نکند.

فیفا افزود: ولی هیأت منتخبی از کارشناسان گل زلاتان را به عنوان یکی از نامزدهای جایزه پوشکاش در سال 2013 انتخاب خواهند کرد.

برنده جایزه پوشکاش،اسطوره فوتبال مجارستان، برای به ثمر رساندن زیباترین گل سال روز 7 ژانویه در مراسم اهدای جایزه توپ طلای فیفا به بهترین بازیکن سال جهان انتخاب خواهد شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)