پرسپولیس نیوز : ذوب‌آهن در ادامه روند موفقیت‌هایش، آخرین بازی سال را با پیروزی مقابل پیکان پشت‌سر گذاشت.

یحیی گل‌محمدی سال ۱۳۹۳ را یک سال خوب برای خودش توصیف کرده و امیدوار است ذوب‌آهن را در جام‌حذفی به قهرمانی برساند. او که در ذوب‌آهن عملکردی فوق‌‌العاده داشته است در مورد سالی که پشت‌سر گذاشت و مسائل مختلف دیگر به سؤالات پاسخ می‌دهد.

سال ۱۳۹۳ براي شما چطور بود؟
يكي از بهترين سال‌هاي ورزشي من بود. با نفت تهران مقام سوم ليگ‌ برتر را در فصل گذشته به‌دست‌آورديم و اين در حالي است كه تا آخرين هفته شانس قهرماني داشتيم. سوم شدن ما كمتر از قهرماني نبود. اين در حالي است كه بازيكنان جواني در نفت تهران چهره شدند. امسال هم در اوايل فصل نتايج خوبي در ذوب‌آهن نگرفتيم، ولي در ادامه شرايط خيلي بهتر شد. ما توانستيم به فينال جام‌حذفي راه پيدا كنيم و در ليگ ‌برتر هم تا رده ششم صعود كرديم. ذوب‌آهن در اين چند سال كانديداي سقوط بود، ولي همه ما دست به‌دست هم داديم و نتايج خوبي گرفتيم. حالا هم اميدوار هستيم كه در ليگ ‌برتر سهميه آسيا را بگيريم.

زماني كه ذوب‌آهن در بحران قرار داشت، آيا به اين فكر كردي كه از سرمربيگري اين تيم استعفا بدهي؟
هيچ‌وقت به اين موضوع فكر نكردم، چون به توانايي‌هاي بازيكنان، مجموعه ذوب‌آهن و همچنين كار خودم اعتقاد داشتم. چيزي كه مرا اميدوار مي‌كرد، بازي خوب ذوب‌آهن بود. ما مشكل فني نداشتيم و در خيلي از بازي‌ها به حقمان نرسيديم. گاهي اوقات هم از داوري‌ها اذيت شديم.

بزرگ‌ترين آرزوي ورزشي شما در سال ۹۴ چيست؟
اگر در فينال جام‌حذفي قهرمان شويم، خيلي خوب خواهد شد. اين موضوع براي رزومه كاري من و باشگاه ذوب‌آهن خوب است و اين تيم مي‌تواند بعد از چند سال به آسيا برود. قهرماني ذوب‌آهن مي‌تواند بهترين اتفاق باشد.

محمد رويانيان مديرعامل سابق پرسپوليس چند روز پيش در مصاحبه‌اي تأكيد كرد كه يكي از اشتباهات بزرگ او از دست دادن يحيي گل‌محمدي بود. درمورد حرف‌هاي رويانيان چه صحبتي داري؟
تمام حرف‌هاي او حقيقت بود. بعد از اينكه يك تيم بحران‌زده را تحويل گرفتم، نتايج نسبتاً خوبي گرفتيم. ما تا فينال جام‌حذفي پيش رفتيم و البته چنين انتظاري از پرسپوليس وجود نداشت. متأسفانه بعضي‌ها باخت ما به سپاهان را بزرگ كردند. نمي‌دانم اگر آنها چشم‌شان به چشم من بخورد، چگونه مي‌خواهند مرا نگاه كنند. نكته ديگر اين است كه هيچ حمايتي از سوي پيشكسوتان پرسپوليس و كساني كه در كنار باشگاه بودند از من صورت نگرفت.

از اين موضوع خيلي ناراحت بوديد، درست است؟
من براي موفقيت پرسپوليس حتي از زندگي و خانواده‌ام گذشتم. ما نتايج بدي نگرفتيم، ولي جوي در مورد من راه افتاد كه انگار در پرسپوليس آدم كشته‌ام و گناه كبيره انجام داده‌ام. من نمي‌توانستم ادامه دهم و حتي با چند نفر مشورت كردم. قبل از آنكه اتفاقات ديگري بيفتد استعفا دادم. البته دو روز بعد از فينال جام‌حذفي سردار رويانيان تعدادي از پيشكسوتان را جمع كرد كه حتي به خودش گفتم كه اين كار او اشتباه بود. خروجي آن جلسه روشن بود و آنها مي‌خواستند كه من نباشم.

آيا به اين موضوع فكر مي‌كني كه يك روز به پرسپوليس برگردي و با اين تيم قهرمان ايران شوي؟
من عاشق پرسپوليس هستم و اين تيم را دوست دارم. دار و ندارم از پرسپوليس است و اين را هم به‌خوبي مي‌دانم كه هواداران پرسپوليس در اين چند سال خيلي سختي كشيدند. اگر يك روز برگردم با تمام وجود تلاش خواهم كرد. البته تا زماني كه شرايط مهيا نباشد نمي‌توانم برگردم. من معتقدم بازيكنان و سرمربي پرسپوليس بايد مورد حمايت قرار بگيرند. شما ديديد كه پرسپوليس در اين فصل و همين چند وقت پيش دچار بحران شده بود، ولي پيشكسوتان از حميد درخشان حمايت كردند كه كار درستي بود. من در آن مقطع كه در پرسپوليس بودم، احساس كردم كسي پشتم نيست. حتي ۱۰درصد حمايت‌هايي كه از درخشان شد از من صورت نگرفت.

سقف آرزوهايت در مربيگري چيست؟
اين موضوع بستگي به نتايج و عملكرد خودم در آينده ‌دارد. اين‌طور نيست كه بخواهم به اين فكر كنم كه هدايت تيم‌هاي بزرگي را برعهده بگيرم يا اينكه مثلاً به خارج از فوتبال ايران بروم و مربيگري كنم. من عاشق پيشرفت و كار كردن با بازيكنان جوان هستم و اميدوارم در كارم موفق باشم.

در بين مربيان مطرح دنيا الگوي تو چه كسي است؟
اكثر مربياني كه در تيم‌هاي مطرح اروپا مربيگري مي‌كنند در سطح بالايي قرار دارند. من، مورينيو و گوارديولا را دوست دارم و سبك مربيگري آنها را مي‌پسندم. متأسفانه نمي‌توانم با آنها ارتباط داشته باشم، چون در فوتبال ايران چنين امكاني وجود ندارد كه با چنين مربياني ارتباط گرفت. من سبك اين دو مربي را دوست دارم، ولي متأسفانه نمي‌توانم چيزي از آنها ياد بگيرم.

حرف آخر…
پيشاپيش سال جديد را به همه ايراني‌ها تبريك مي‌گويم و براي مردم كشورم و تمامي ايراني‌ها آرزوي سلامتي دارم. اميدوارم همه ما سال پربركتي داشته باشيم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)