مرجع خبری پرسپولیس : در نیم فصلی که گذشت، بحث و بررسی درباره شرایط بدنی بازیکنان پرسپولیس بود.

 

شاید از مهمترین مشکلات سرخپوشان در این فصل عدم حضور مربی بدنساز در اردوی آماده سازی و در اختیار نداشتن بازیکنان بود تا با خوب شروع نشدن فصل، سایر اتفاقات یکی پس از دیگری روی دهد.

 

سردان گمالوویچ مربی بدنساز تیم به سوالات این چنین پاسخ داد:

 

وضعیت بدنی پرسپولیس در زمانی که به تیم اضافه شدید، چطور بود؟

من بعد از چهار هفته از شروع لیگ به تیم ملحق شدم، شرایط اصلا خوب نبود. نوروزی، اولادی و شیری به دلیل مصدومیت نبودند. بازیکنانی که تمرین می کردند هم از مصدومیت شکایت داشتند. بازیکنانی مانند شکوری، غلامرضا رضایی و حمیدرضا علی عسگری را نیز به همه اینها اضافه کنید که تیم با 10 بازیکن به ترکیه رفته بود.

یعنی تیم، یک بازی دوستانه عادی هم نمی توانست انجام بدهد. الان می توانم بگویم، تیم به شکل وحشتناکی ناآماده بود. ما شروع به کار کردیم تا اینکه اندک اندک همه چیز رو به بهبود گذاشت. به آن لیست ما، بازیکنان مصدوم بعدی را هم اضافه کنید. علی کریمی که مصدوم از تیم ملی برگشت و محمد هم در بازی با استقلال مصدوم شد. در واقع ما وقتی وارد کار هم که شدیم، مشکل داشتیم.

 

در این رابطه، بحث هایی وجود داشته است که مصدومیت ها را ناشی از شرایط بدنی می دانند؟

این مصدومیت هایی که گفتم مربوط به تمرینات ما می شد؟ بعضی از آنها آسیب هایی از گذشته بود و بسیاری از آنها به خاطر ضربات ناشی از برخوردها اتفاق افتاد.

 

یعنی عدم آماده سازی ابتدای فصل در بعضی موارد موثر نبود؟

هر تیمی در دنیا پیش از اولین مسابقه لیگ به چه منظور راهی اردو می شود؟ اگر پی ریزی محکمی نباشد، نمی توان بنای استواری ساخت. پرسپولیس این امکان را از دست داد. بعضی تیم ها مثل بارسلونا دو ماه برای آماده سازی زمان صرف می کنند ولی با 10 نفر، کاری از دست پرسپولیس بر نمی آید.

 

بعد از اینکه شما به کادر فنی اضافه شدید، چه کردید؟

زمان نداشتیم، از سوی دیگر فشردگی مسابقات مانع می شد که بخواهیم روی بدن ها فشار بیاوریم. در نیم فصل بارها اتفاق افتاد که به خاطر این فشردگی با یک جلسه تمرین برای بازی ها رفتیم. واقعا کار حساسی داشتیم و باید برنامه ریزی بسیار دقیقی انجام می دادیم. بازیکنان هم مشتاق بودند که شرابط بدنی خود را درست کنند و موفق شدیم با اینکه ابتدای فصل را از دست داده بودیم.

 

درباره انتقادهایی که بعضا از شرایط بدنی تیم شد، چه می گوئید؟

دوست دارم بدانم چند نفر می توانند بدون بدنسازی ابتدای فصل این شرایط را ایجاد کنند. وقتی تیمی از دقیقه 70 به بعد بازی را می برد و بازیکنانش استارت می زنند، معنای آن چیست؟ چنین تیمی ناآماده است؟! بازی های داماش، مس رفسنجان، ذوب آهن و سایپا را در نیمه های دوم بردیم، خیلی ها هم از من تعریف کردند. ما در نیمه دوم بازی با راه آهن خوب نبودیم و انتقاد از آنجا شروع شد، ولی مشکل در آن بازی، چیز دیگری بود. پرسپولیس اگر یکسال هم تمرین نکند باید بتواند امثال تیم های راه آهن را ببرد.

 

منظورتان چیست؟

می خواهم بگویم، مسئله بدنی، یکی از فاکتورهای اصلی است. خیلی عوامل موثر دیگر هم وجود دارد. مثلا روح و روان یک تیم! من شک ندارم که اگر شرایط پرسپولیس از پیش فصل رو به راه بود و از آن جمله؛ از نظر بدنی کاملا آماده می شد، اکنون در رتبه اول جدول می ایستاد ولی آنچه با توجه به مجموع شرایط از پرسپولیس انتظار می رفت، چیزی در حد معجره بود.

 

شرایط برای نیم فصل دوم چگونه خواهد بود؟

می تواند کاملا متفاوت باشد. باشگاه اقدامات موثر متعددی را در دست اقدام دارد. من کسی را مقصر نمی دانم. بالاخره مصدومیت و محرومیت پیش می آید ولی در مورد ما بسیار حاد بود. یازده نفر از نداشتیم، کمتر از این هم برای شکستن کمر یک تیم کافی بود، ولی بازیکنان کم کم می رسند. همین حالا من قید رفتن به تعطیلات کریسمس را زده ام که حتی در روزهای تعطیلی، تمرینات ویژه ای را با بچه های مصدوم و از مصدومیت برگشته مثل وحید هاشمیان انجام دهیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)