پرسپولیس نیوز : وزیر ورزش و جوانان گفت: آنچه در باشگاه پرسپولیس لازم بوده است از طرف وزارت ورزش انجام گرفته است.

 محمود گودرزی ضمن تشکر از اصحاب رسانه در جهت پرداختن به مسائل ورزش برای سالم سازی و بهسازی این موضوع در سطح اجتماع و تبریک هفته دولت، با ارزیابی کلی عملکرد وزارت ورزش آن را نسبت به گذشته در دولت جدید موفقیت آمیز و روبه جلو توصیف کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: در سال جاری باید بیشترین سهمیه المپیک را کسب کنیم. تنها چیزی حدود 20 درصد از رشته های ما در سال 95 تکلیف شان روشن خواهد شد. ضمن اینکه تاکنون بیش از 50 درصد از اعتبار در نظر گرفته شده برای فدراسیون های دارای شانس کسب سهمیه، پرداخت شده است.

گودرزی در خصوص طرح جدایی حوزه جوانان از ورزش گفت: به نظرم می آید که رویکرد عمومی دولت مبنی بر عدم تفکیک این دو حوزه است اما با توجه به برخی موارد مانندبحث اعطای وام به جوانان که در حوزه وظایف بانک هاست و تامین مسکن جوانان که آن هم در حوزه اختیارات سازمان مسکن و شهرسازی است این بحث همچنان وجود دارد که این دو حوزه تفکیک شود.موضوع جدایی حوزه جوانان از ورزش در دستور جلسه دیروز هیات دولت بود اما نوبت به بررسی آن نرسید.

وزیر ورزش در خصوص حضور روز گذشته اش در مجلس شورای اسلامی و علت آن توضیح داد: من برای طرح سوال نمایندگان از وزارت به آنجا نرفتم. اینکه من به آنجا رفتم مربوط به تیم تراکتورسازی و اتفاقات داوری آن بود.اینکه بخشیدگی زودتر از موعد داور چرا اتفاق افتاده و فغانی چرا زودتر از موعد قضاوتش را از سر گرفته است. البته در این جلسه مسئولین فدراسیون فوتبال هم حضور داشتند و در این باره توضیحاتی دادند. چراکه پاسخگویی در این باره  ارتباطی با وزارت ورزش نداشت و مسئولین فوتبال خودشان در این باره پاسخگو بودند.

گودرزی در این رابطه که آیا بحث استیضاح وی در مجلس که در یکی از رسانه ها مطرح شده بود، تصریح کرد: خیر. این تنها به صورت گمانه زنی بود و چنین چیزی مطرح نشده بود.

 

به گزارش کاپ،وزیر ورزش با اشاره به مشکلات عدیده مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: باشگاه های فوتبالی ما هر یک چند ده میلیارد تومان بدهی دارند که از این جمله دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هستند با بیش از هفتاد میلیارد بدهی.

گودرزی اضافه کرد: ما هرچقدر هم که پول درون این دو باشگاه بریزیم باز هم کم است و همه از ما توقع دارند که این کار را بکنیم. ما هر زمان که کمکی از دست مان برآید و انجام دهیم، با تزریق چند میلیارد بلافاصله طلبکاران بر سر باشگاه می ریزند و آن مقدار پول تمام می شود. ما وارث یک چنین نابسامانی هایی بودیم.

وزیر ادامه داد: هریک از این دو باشگاه به بیش از 100 میلیارد تومان پول نیاز دارند تا با 70، 80 میلیارد آن دیون خود را پاس کنند و با 20، 30 میلیارد باشگاه داری خود را انجام دهند. البته این را بگویم که این دو تیم پرطرفدار بسیار ارزشمند و دارای جایگاه بالایی هستند اما باید بتوانند روی پای خود بایستند. وزارت ورزش هم تاکنون از هیچ کمکی دریغ نکرده و نمی تواند از این بیشتر کاری کند.

به گزارش کاپ، گودرزی در ادامه نشست در پاسخ به یکی از خبرنگاران که معتقد بود دو تیم استقلال و پرسپولیس مدیرعامل های غیرفوتبالی دارند، گفت: اینطور نیست. هر دو مدیر ورزشی هستند.

وی در ادامه صحبت های خود در پاسخ به این صحبت خبرنگار که معتقد بود هیچ یک از این دو مدیرعامل فوتبالی نیستند، با اشاره به بهرام افشارزاده که در کنارش حضور داشت، اذعان داشت: افشارزاده خودش ورزشی است و باید در این رابطه خودش توضیح دهد.

افشارزاده نیز در ادامه صحبت های گودرزی گفت: من به فوتبال علاقه داشتم و به همین خاطر به فوتبال آمده و مدیرعامل استقلال شدم.

 

وزیر ورزش در رابطه با رویکرد رییس جمهور به موضوع اتفاق افتاده در بازی پرسپولیس و  حمله هواداران این تیم به اینستاگرام حسن روحانی گفت: خوشبختانه فضا در کشور ما برای اعتراض به این شکل باز است و این یک امر عادی است. اما امیدوارم که در فضای رسانه ای به این قبیل مسایل به شکل واقعگرایانه پرداخته شود.

وزیر ورزش ادامه داد: آنچه در باشگاه پرسپولیس لازم بوده است از طرف وزارت ورزش انجام گرفته است. زمانی که بحث انتخاب هیات مدیره مطرح بود، ما از منتقدان لیست خواستیم و اختلاف نظر ما با آنها تنها حدود 10 تا 15 درصد از افرااد مشترکی بود که با هم انتخاب کردیم. ما هیات مدیره را انتخاب کردیم تا  مدیرعامل انتخاب شود.

وی اضافه کرد: در بحث جذب بازیکن هم فکر نمی کنم مشکلی وجود داشته و هر بازیکنی که سرمربی پرسپولیس لیست داده بود جذب این تیم شد. حتی قرار بود که یک مدافع فوق ستاره نیز به تیم اضافه شود که با نظر سرمربی و ذکر این علت که در تیم نیمکت نشین شود، از  جذب وی صرف نظر شد.

گودرزی افزود: بااین همه اگر هم اتفاقی برای پرسپولیس رخ بدهد که به ما مربوط می شود ما آن را گردن می گیریم. مانند بحث داوری اخیر که به آن ورود کردیم تا حقی از این تیم ضایع نشود.

 

 

به گزارش کاپ،وزیر ورزش در پاسخ به این پرسش که در رابطه بحث فساد در فوتبال و این موضوع در کمیسیون فصل 90 مجلس تا کجا پیش رفته اذعان داشت: بعدا در این خصوص با اعضای کمیسیون مشورت کرده و جلسه برگزار می کنیم و آنها نیز از ما مشورت هایی می گیرند. اگر اطلاعاتی وجود داشته باشد ما در اختیارشان قرار می دهیم و بالعکس. از این طریق از یکدیگر کسب اطلاع می کنیم.

گودرزی ادامه داد: اخیرا من با پورمختار دیداری داشتم و در آن جلسه به من اطلاع داده شد که به زودی نتایج پرونده فساد در فوتبال مشخص خواهد شد من نیز از رییس کمیسیون اصل 90 خواستم تا هرچه زودتر نتایج تحقیقاتشان را در باره فصل فساد در فوتبال اعلام کنند.

وزیر ورزش تاکید کرد: به پورمختار گفتم حرکت کردن در فضای ابهام آمیز زیبنده فوتبال ما نیست. این شرایط مناسب ورزش پرمخاطب ما نخواهد بود و فوتبال هرچه در آرامش بیشتر حرکت کند قطعا به نتایج و دستاوردهای مهم تری در عرصه بین المللی دست پیدا خواهد کرد.

 

وزیر ورزش در پاسخ به این پرسش که، یکی از بازیکنان پرسپولیس فاقد منزل است، اظهار داشت: چنین چیزی مانند ماجرای شب عید سال 93 است. همان زمان که بازیکنان پرسپولیس می گفتند ما پول نداریم تا آجیل شب عید بخریم. اما بعد معلوم شد هرکدام از آنها بین 700 تا 800 میلیون تومان پول گرفته بودند.

وی ادامه داد: تنها سه، چهار هفته از لیگ گذشته و نباید توقع داشته باشیم که پول تمام بازیکن ها پرداخت شده باشد. برای این حرف ها خیلی زود هست.

گودرزی در این باره که آیا بحث خصوصی سازی مختومه شده است اذعان داشت: این دو موضوع دو وجه داشت یکی اینکه شرکت های متعلق به دولت باید طبق اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شوند. به این ترتیب طبق قانون برنامه و بودجه باید در پایان سال 93 خصوصی سازی دو باشگاه اتفاق می افتاد اما وقتی که چنین اتفاقی رخ نداد عملا این قانون دیگر شامل حال این تیم ها نمی شد. اما وجه دوم و تفسیر دیگر اینگونه است که موسسات فرهنگی طبق قانون نباید به بخش خصوصی واگذار شوند. چون هر دو باشگاه موسسه فرهنگی و ورزشی هستند این مساله سبب می شود که دو باشگاه واگذار نشوند و اگر قرار است که این اتفاق بیفتد، باید تغییر نام صورت گیرد و نام و واژه فرهنگی از عبارت تیم برداشته شود ضمن اینکه واگذاری دو باشگاه به بخش خصوصی دارای ضوابطی بود اما در سه مزایده قبل برخی ها اهلیت شان تایید نشد، برخی بدهی بانکی داشتند، و این نکته را هم باید در نظر داشت که خصوصی سازی این شرایط را می طلبد که باشگاه ها سوددهی داشته باشند. اما از آنجایی که حق پخش تلویزیونی در کشور ما وجود ندارد عملا این سوددهی میسر نیست. به همین خاطر خصوصی سازی فعلا در همین شرایط باقی مانده و برنامه مشخصی برای آن وجود ندارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)