پرسپولیس نیوز : بر خلاف سال قبل که وزیر در شلوغی نمایشگاه مطبوعات، راهروهای نمایشگاه را زیر پا گذاشت، امسال در اولین روز و جلوتر از بقیه مردان دولت راهی مصلای تهران می‌شود تا «خسته نباشید» بگوید به اهالی قلم.

به گزارش پرسپولیس نیوز و به نقل از ایران ورزشی،دکتر محمود گودرزی حوالی ساعت 14 به همراه بهرام افشارزاده و مازیار ناظمی، میهمان غرفه ایران می‌شود و به محض ورود و پیش از هر حرفی پاسخ می‌دهد به سوالاتی که در هر دو حوزه جوانان و ورزش از ایشان سوال می‌شود. شورای عالی ورزش، وضعیت محمد علی شجاعی، رییس فدراسیون تیر و کمان، داوری‌های فوتبال و مدیریت باشگاه استقلال، پرسش‌هایی است که در دقایق حضور وزیر در غرفه ایران و زمانی که حال وهوای گفت‌وگو، ورزشی است، محور گپ و گفت ما با وزیر ورزش می‌شود. وزیر هم با همان ادبیات همیشگی به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد؛ پاسخ‌هایی که نکته‌های جالبی را در خود دارد.
***
او پیش از هر سوالی به یکی از دغدغه‌های اساسی ورزش پاسخ می‌دهد؛ شورای عالی ورزش و اتفاقی که می‌تواند در شرایط کنونی ورزش کمک زیادی کند به بهبود اوضاع اما خبری نشده تا اینکه وزیر ورزش در پاسخ به این دغدغه، خبری را اعلام می‌کند: «آخر هفته گذشته موضوع را از دفتر آقای جهانگیری پیگیری کردیم که به ما اعلام کردند تا آخر آبان، اولین نشست شورای عالی ورزش تشکیل می‌شود.»
گودرزی با اعلام این خبر، درباره محورهای کار شورای عالی ورزش توضیح می‌دهد: «مسائل مختلفی مورد نظر است اما فعلا 10 موضوع در دستور کار قرار گرفته است. از موضوع آمایش سرزمین گرفته تا جوایز ورزشکاران و موضوع خصوصی‌سازی و نظام باشگاه داری»
صحبت که به اینجا می‌رسد از وزیر درباره همین محور می‌پرسیم. «یعنی قرار است جوایز تغییر کند؟» وزیر به این سوال اینطور پاسخ می‌دهد: «چارچوب‌ها باید مشخص شود ضمن اینکه مسائل مختلف از جمله همین بحث جوایز ورزشکاران باید به روز شود.»
با این توضیح امیدواری به وجود می‌آید که اتفاق‌های مثبتی بیفتد اما در عین حال نمی‌توان از کنار این موضوع هم گذشت که شاید همین که تا حالا این شورا تشکیل نشده، به این خاطر بوده که کشور دغدغه‌های دیگر سیاسی و اقتصادی دارد و ورزش اولویت نیست. وزیر به این ابهام که در قالب سوالی پیش رویش قرار می‌گیرد، پاسخ منفی می‌دهد و اشکالات قانونی را مطرح می‌کند: «یک مقداری مشکل قانونی داشتیم. در قانون ورزش، که قدیمی است رییس شورای عالی ورزش، نخست وزیر است؛ این موضوع در قانون هنوز دست نخورده اما در کشور چنین پستی نداریم. ما قبلا یک بار می‌خواستیم با حضور رییس جمهوری، این شورا را تشکیل دهیم اما ایشان، ایراد قانونی به این موضوع گرفتند. ایشان گفتند همه چیز باید طبق قانون انجام شود. تفسیری هم که صورت گرفت این بود که نخست وزیر را می‌توان به معاون اول رییس جمهوری تفسیر کرد، به همین خاطر قرار است طبق قانون، دکتر جهانگیری این شورا را تشکیل ‌دهند تا بعد ایرادهای قانونی رفع شود. با طی این روند، آخر هفته گذشته از دفتر ایشان به ما اطلاع دادند که تا آخر آبان ماه به ریاست دکتر جهانگیری، شورای عالی ورزش تشکیل می‌شود.»
با عبور از این موضوع، صحبت از ماجرای شجاعی می‌شود و تصمیمی که هیات اجرایی کمیته ملی المپیک گرفته است. آنها گفته‌اند که نظر مشورتی وزیر را می‌گیرند اما گودرزی نظری غیر از این دارد؛ به همین خاطر هم تا به حال اظهارنظری نکرده است: «هیات اجرایی کمیته مستقل است و خودشان باید در این مورد تصمیمی بگیرند. پس من نظری درباره وضعیت آقای شجاعی نمی‌دهم و دخالتی نمی‌کنم. هر نظری بدهند من به عنوان مبنا می‌گذارم برای تصمیمات بعدی.»
وزیر در ارتباط با این موضوع که اگر هیات اجرایی کمیته این موضوع را نپذیرد، انتخابات پینگ پنگ برگزار می‌شود؟ می‌گوید: «بله. البته شنیده‌ام که در اساسنامه اینطور عنوان شده که استعفای فرد از پست هیات رییسه کمیته کفایت می‌کند و نیازی به تایید استعفا نیست. تاکید می‌کنم که اساسنامه را شخصا نخوانده‌ام اما با پیگیری که کردم به من اینطور گفتند. با این شرایط ایشان دیگر دو شغله نیستند. البته آقای شجاعی باید خیلی زودتر تکلیف را مشخص کند. شجاعی خیلی علاقه مند نبود استعفا بدهد اما به هر حال وقتی ما به ایشان تاکید کردیم، در نهایت گفتند که یکی از شغل‌ها را انتخاب می‌کنند.»
بعد از صحبت از این دو موضوع مدیریتی ورزش، نوبت به یکی از بحث‌های داغ فوتبال می‌رسد. داوری‌ها و اتهامی که خیلی جدی شنیده می‌شود؛ قضاوت‌هایی که علیه پرسپولیس وجود دارد. نکته‌ای که وزیر در پاسخ به این پرسش می‌گوید، قابل تامل است: «من هنوز موضوع را دقیق پیگیری نکرده‌ام اما گفته‌اند که داوری‌ها جهت دار بوده است. من هم به نظرم نمی‌رسد که تمام این موارد اتفاقی باشد. بعید می‌دانم که تمام این اتفاق‌ها سهوی باشد. سه بازی است که پرسپولیس قربانی می‌شود و این وضعیت پذیرفتنی نیست. من منتظرم تا گزارش دوستان را از فدراسیون فوتبال بگیرم و اگر ثابت شود که این موارد عمدی بوده، باید تجدید نظر صورت بگیرد.»
گودرزی در ارتباط با وضعیت مدیریتی باشگاه استقلال و اینکه پیش از این گفته شده بود به زودی مدیرعامل انتخاب می‌شود، می‌گوید: «دنبال گزینه مناسب هستیم. هر زمان پیدا شود، تغییرات را اعمال می‌کنیم. فعلا به گزینه مورد نظر نرسیده‌ایم.»
وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی دیگر درباره تذکری که چند روز قبل به علی کفاشیان داده، نیز خیلی کوتاه توضیح می‌دهد و از اصولی می‌گوید که برای تمام فدراسیون‌ها رعایت می‌شود: «کار مدیریت فدراسیون هماهنگی است و باید بتواند حاشیه‌ها را جمع کند. این موضوع که افراد در یک فدراسیون مصاحبه‌های تند علیه هم داشته باشند، ضعف فدراسیون فوتبال است که به موقع برخورد نمی‌کند. گاهی پیش می‌آید که فدراسیون‌ها دیر به این مسائل ورود می‌کنند و ما مجبوریم روسا را صدا کنیم و از آنها بخواهیم به مساله ورود کنند تا حاشیه‌ها جمع شوند.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)