پرسپولیس نیوز : بازیگر نقش اول سریال کلاه پهلوی یادداشتی درباره  مهدی مهدوی کیا و تصمیمش مبنی بر خداحافظی از دنیای بازی منتشر کرد.

متن یادداشت امیر علی دانایی به شرح ذیل است:

در سپهر اندیشه انسانی،ورزش تنها ورزندگی جسم نیست،که آراستگی روان نیز می باشد.
زنیرو بود مرد را راستی                                                                                                                                                           زسستی کژی زاید و کاستی

از این روست که شاید بسیاری پای به عرصه و زندگی جسم بگذارند اما نامشان مانا نگردد،چرا که از اخلاق و منش رشد یافته انسانی بهره چندانی ندارند و انگشت شمار کسانیکه به هر دو زیور آراسته اند،نامشان خورشید سان بر آفاق جسم و جان می تابد و یادشان از صحیفه خاطر مشتاقان نازدودنی می گردد.

تاریخ گواه آن است که تنها ورزشکار بودن نامی نمی سازد که اخلاق مداری رمز پایایی یک نام است،که سینه به سینه منتقل می شود و در خاطره جمعی یک ملت شکوفا باقی می ماند.

چنان که چند دهه از مرگ غلامرضا تختی می گذرد و چه بسیار نوآوران و نامجویان در این میان آمده اند و رفته اند،ولی نامی به جای نگذاشته اند و آنچه از نام تختی به جاست،دغدغه های اجتماعی و انسانی اوست و نه مدالهای او.

با این پیش درآمد،بر آنم تا ادای دینی به یکی از نمونه های معاصر کنم که تبلور و تجسم ورزشکاری اخلاق مدارانه است و آن کسی نیست جز مهدی مهدوی کیا.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال که قرمز و آبی به او عشق می ورزند.

کسی که نام ایران را در عرصه ورزش جهانی ساخت و با تمام موفقیت های جهانی که داشت،هویت  ملی خود را به فراموشی نسپرد و با دغدغه میهنش از هر فرصتی برای ارتقا ورزش فوتبال در ایران بهره جست و از بی مهری ها و کج اخلاقی های برخی در این عرصه،پای واپس نکشید و با جان و دل کوشید.

دریغا که برای چنین سرباز خدومی در عرصه فوتبال چنان فضا تنگ و تحمل ناپذیر گردید که ناگزیر این فضای تنگ را به تنگ نظران بی اخلاق وانهاد و آن همه انگیزه و شوق را واپس گرفت و از تواناییهای حرفه ای و تخصصی اش،مشتقان را محروم ساخت و از همه بدتر و تاسف برانگیز تر،آنکه الگوی اخلاقی که سبزینه نهال ورزش اخلاق مدار این دیار بود،بهارانه کوچید و  نبود حضور سبز او،دریغی پاییزی بر جای نهاد.
امیر علی دانایی،اسفند 91

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)