مرجع خبری پرسپولیس : مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس که سابقه حضور در تیمهای مطرحی همچون بایرن مونیخ، هامبورگ و بوخوم را در کارنامه خود دارد در یادداشتی به مقایسه رفتارها در فوتبال اروپا و ایران پرداخته است.


در این یادداشت که بر روی سایت شخصی هاشمیان(worldandsports) آمده است، وي می‌نویسد: مدتی است که از بازی رئال مادرید و بارسلونا می گذرد و من هر چه خواستم به این موضوع اشاره ای نداشته باشم نشد که نشد.

 

بازی بزرگی که مجموعه ای از بهترین های جهان در آن جمع شده اند. از مربیان و بازیکنان و طرفداران آتشین اش در تمامی نقاط جهان گرفته تا اهمیت بازی که سرنوشت قهرمانی لالیگا را رقم می زد.

 

در یکطرف مورینیو و در طرف دیگر گواردیولا، در یک طرف مسی و در طرف دیگر رونالدو …… همه این اتفاقات قرار بود قبل از نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رخ دهد جایی که رئال باید به مصاف بایرن می رفت و در مقابل بارسلونا باید با چلسی قدرت گرفته این روزها به رقابت می پرداخت و این در حالی بود که خیلی ها انتظار فینال بارسا و رئال را در مونیخ می کشیدند.


جدال ال کلاسیکو برگزار شد و فشار روانی، عصبی و بدنی که در این دیدار به هر دو تیم وارد شد و با پیروزی رئال مقابل بارسا پایان یافت، آخر داستان برای دو غول بزرگ فوتبال جهان نبود. برنامه و زمان دیدارهای نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و ال کلاسیکو از مدت ها قبل مشخص شده بود و باید طبق مقررات برگزار می شد و نکته ای که این دو تیم به طور حرفه ای با آن برخورد کردند احترام به قوانین و نظم اجرایی بازی ها بود. جایی که هیچ کدام از دو تیم پیشنهادی برای لغو و یا به تاخیر انداختن آن ارائه ندادند و فدراسیون اسپانیا نیز برای کمک به تیم های کشور پیشنهادی به این دو تیم نداد.


بالاخره بارسلونا سرخورده از بازی با رئال مقابل چلسی حاضر شد و ناباورانه در خانه مغلوب آبی های لندن شد تا نتواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و رئال نیز علی رغم شروع طوفانی رفته رفته با افت بدنی مواجه شد و نتوانست تا پایان کار نتیجه را حفظ کند و در نهایت در ضربات پنالتی مغلوب شد و این دو تیم بزرگ اسپانیایی از رسیدن به فینال باز ماندند که به نظر من افت بدنی و فشار روانی ناشی از ال کلاسیکو از عمده دلایل شکست آنها به شمار می رود.


اما نکته ای که بیش از تمامی مسائل برایم اهمیت داشت اعتراض نکردن مسئولین و مربیان دو باشگاه به برنامه ریزی لیگ بود که علی رغم شکست در نیمه نهایی بزرگ ترین تورنمنت اروپایی شکست را پذیرفتند و نه مورینیوي بد اخلاق و نه گواردیولا و یا هیچ ارگان خاص دیگری به روند برنامه ریزی اعتراض و اشاره ای نداشتند تا نشان دهند این اتفاقات در فوتبال حرفه ای رخ خواهد داد.


اینها در حالی است که وقتی این اتفاقات را کنار حواشی و اتفاقات فوتبال کشورمان قرار می دهیم می توانیم به راحتی سطح و فاصله فوتبال مان با سطح اول جهان را لمس کنیم. در ایران مربیان بعد ازهر شکست داور، فدراسیون، برنامه ریزی سازمان لیگ و …. را مقصر ناکامی ها عنوان می کنند و همواره به دنبال علت و معلول می گردیم.


بی دلیل نیست که آنها به این سطح از فوتبال رسیده اند و ما هنوز در کف قرار داریم و آنها اصول حرفه ای گری را می دانند و ما نمی دانیم و فکر می کنیم که می دانیم.


پس همواره باید آموخت که فوتبال تنها 90 دقیقه نیست و اتفاقات و حواشی پیرامون آن نیز متعلق به فوتبال است و از زاویه ها و دیدگاه های گوناگون. آری این درسی بود که من از این موضوع آموختم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)