پرسپولیس نیوز : این یک واقعیت محض و آشکار است که تاج و استقلال در قیاس با پرسپولیس حماسه ای در دربی ها نداشته و به واسطه اینکه از حماسه ای برخودار نبودند برای خالی نبودن عریضه به خلق عدد چهار جعلی در مقابل شش پرسپولیسی ها برآمدند.

در حالی که استقلال پس از سه برد متوالی که به واسطه آفساید اعلام شدن گل سالم محمد نوری در دربی 69 و نگرفتن پنالتی محرز روی غلامرضا رضایی و اخراج نشدن محمد محمدی در دربی هفتاد رقم خورد پس از سه برد متوالی در دربی هفتاد و دو که در آرشیو و تاریخ دربی ها و تمام رسانه ها ثبت شده در دیداری که هادی نوروزی دو گل زد تن به تساوی دو بر دو دادند و در دربی هفتاد و سه نیز به لطف استفاده دسته جمعی از مکمل آلوده و منجر به دوپینگ جک تری دی استفاده کرده و در شرایطی برای دومین بار در تاریخ با دوپینگ ناجوانمردانه در دربی برنده شدند که متاسفانه سازمان لیگ در آن مقطع به بهانه امکان پذیر نبودن برگزاری دو بازی متوالی در 24 ساعت در استادیوم آزادی دربی 73 را دو هفته زودتر برگزار کرد تا پرسپولیس در ورای این تصمیم مشکوک و جانبدارانه پنج بازیکن اصلی خود را به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار نداشته و حمید استیلی سرمربی وقت تیم به ناچار برای پر کردن لیست هجده نفره نفراتی را روی نیمکت داشته باشد که در عمر خود آزادی را از نزدیک ندیده بودند.

در چنین شرایطی فتح اله زاده و مظلومی برای اینکه خود را نزد هواداران استقلال به خالق حماسه ای ماندگار بدل کرده باشند به درو و غلط از چهار برد متوالی دم زده و هنوز هم با افتخار از این حماسه جعلی و تخیلی یاد می کنند و به  آن می بالند.

دوست عزیزم؛ آقای فتح اله زاده البته پیش از این نیز در رسانه خودش با استفاده از فتوشاپ و جعل حقیقت سعی داشت نظرات کارشناسان خبره داوری و تاکید ؛نها بر سالم بودن گل نوری در دربی 69 را زیر سوال برده و نشان دهد که ؛ن گل به درستی ؛فساید اعلام شده اما تیزبینی عادل فردوسی پور و افشاگری عادلانه او نشان داد که چگونه از مهارت فتوشاپ استفاده نابجا شده است.

خلاصه اینکه نباید به ادعای فتح اله زاده مبنی بر برد تخیلی هشت گله تاج مقابل حماسه سازان پرسپولیس خرده گرفت و یا بیش از این خندید چراکه فتوشاپ کردن گل سالم بازیکن پرسپولیس و تکرار ادعای تخیلی، جعلی و دور از حقیقت چهار برد متوالی در دربی ها نشان می دهد که دوستان که از نداشتن حماسه در دربی ها عاجز مانده و حماسه تیم بی حماسه شان بردهای خفیف و عاجزانه در دربی ها به لطف اشتباهات عجیب داوری، دوپینگ، جعل اعداد و حقایق و بهره مندی از معادلات پشت پرده از جمله تغییر زمان دربی ها و سه نتیجه سه بر صفر به لطف روسای استقلالی فدراسیون و کمیته انضباطی بوده، در زمینه جعل حقایق و طرح ادعاهای واهی و تخیلی مسبوق به سابقه هستند.

در چنین شرایطی پرسپولیسی جماعت به خود می بالد که همواره به لطف توانمندی ها حماسه خلق کرده و انقدر این تیم بزرگ و مردمی حماسه ساز بوده که برد چهار بر یک و قاطعانه در سال 1350 مظلومانه کمرنگ شده تا جایی که به جای قرمزها دیگران با جعل حقیقت از عدد چهار ابزاری بسازند برای مفابله به مثل. افتخار می کنیم پرسپولیسی هستیم و علاوه بر بردهای شش و چهارگله در سال  52 و 50 حامی تیمی بوده ایم که در سال هفتاد و هشت و به رغم نه نفره شدن در 35 دقیقه ابتدایی دربی تن به شکست نداد و حتی اگر مهاجمانش بدشانس و کم دقت نبودن می توانست در دقایق پایانی از دو فرصت طلایی استفاده کرده و به بردی جانانه دست یابد. می بالیم که همواره غیرتمندانه حماسه ساز بوده ایم و در سال نود هم باخت دو بر صفر را به رغم ده نفره بودن در ده دقیقه پایانی به برد سه بر صفر مبدل کردیم و البته یادمان نرفته که در سالهای 65و76 نیز با برتری سه بر صفر بردهایی فراموش نشدنی و ماندگار داشته ایم. حال نیز تعجب نمی کنیم از طرح این ادعاهای تخیلی و در عجبیم چگونه حماسه جعل و تخیل تمام شدنی نیست. شاید هم برگرفته از یک مثل قدیمی باشد، تا سه نشه بازی نشه، فتوشاپ، چهار جعلی و حالا هشت تخیلی. یاللعجب!

نکته 1:یادمان نرود همانطور که دربی شش تایی ها به گواه زنده یاد مرتصی احمدی فیلمبرداری شد در دهه پنجاه به لطف حمایت مطلق از تاجی ها در صدا و سیما منهدم شد و دو دربی نیز در آن سالها به نفع تاج سه بر صفر اعلام شد.

نکته 2:استقلالی ها برای هویت بخشیدن به عدد چهار جعلی می توانند دربی هفتاد و دو را از آرشیو و تاریخ حذف نمایند و از تعداد بردهای خود در دربی هم بردهای دوستانه را کم کنند.

نکته 3: به راستی چرا از زمانی که داوری های دربی به داوران ایرانی سپرده شد اشتباهات داوری در دربی ها بنا بر اظهار نطر کارشناسان داوری به شکل فاجعه باری به ضرر پرسپولیس و به نفع استقلال بوده است. علی کفاشیان که در برنامه نود در مواجهه با سوالی مبنی بر اینکه می گویند در نوجوانی بخاطر طرفداری از استقلال در محل دعوا میکردید صادقانه به جای تکذیب این حقیقت گفته بود زمانی که بخاطر سرخابی ها دعوا میشد فرار میکردم. امیدواریم کفاشیان پاسخ مناسبی برای این میزان از اشتباه داوری به ضرر پرسپولیس و تغییر سه باره زمان برگزاری دربی ها به نفع استقلال در زمان ریاست خود برای هواداران داشته باشد. البته خدای ناکرده نمی گوییم این اشتباهات دامنه دار تعمدی بوده اما جای سوال باقیست که چرا در این سالها ترکی، قهرمانی و شرکا سریالی از اشتباه به نفع آبی و به ضرر قرمز داشته اند.

نکته 4: چرا خبرگزاری ها و مطبوعات بی طرف بواسطه اینکه متهم به رنگی بودن و جانبداری از قرمزها نشوند به چهار جعلی آبی ها هویت بخشیده و در قبال ظلم هایی که در دربی های پنج سال اخیر به پرسپولیس شده سکوت اختیار کرده و حالا بعضا بدنبال هویت بخشیدن به هشت جعلی هستند. وجدان های بیدار جامعه باید تایید کننده جعل و تخیل باشند یا تقبیح کردن آنها؟

* یادداشت حسین قدوسی/ اختصاصی پرسپولیس نیوز

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)