مرجع خبری پرسپولیس : سرمربي تيم فوتبال پاس همدان با انتقاد از بخشيده شدن برخي محرومان ليگ برتر توسط كميته انضباطي فدراسيون از وجود حاميان پنهان برخي باشگاه‌هاي خاص انتقاد كرد.

محمود ياوري با بيان اين كه محروميتي كه پس از دو روز بخشيده شود ارزشي ندارد، اظهار كرد: دستهاي پنهاني كه از باشگاه‌هاي خاص حمايت ويژه مي‌كنند بايد كوتاه شوند.

وي ادامه داد: بازيكني كه به دليل مسايل اجتماعي فوتبال محروم شده بود، بخشيده شد و اين در حالي صورت مي‌گيرد كه شرايط و احتمال ضرر و زيان ديگر تيمها در نظر گرفته نشده بود. مگر دست پرورده‌شان است؟ مگر ارث پدرشان است كه مي‌بخشند؟ هيچ مدعي العمومي درقانون نمي‌تواند حق كسي را به ديگري بدهد.

ياوري همچنين با بيان اينكه آن بازيكن به دليل عمل كردن برخلاف موازين اخلاقي و انضباطي محروم شده بود، نه به دليل سه اخطاره شدن افزود: ما پيش از بازي برابر نفت آنها را كاملا آناليز كرده بوديم، ولي وقتي به تهران آمديم تركيب آن تيم را دگرگون ديديم و شيرازه تيم‌مان به هم ريخت. من از هيچ كس نام نمي‌برم، اما مي‌گويم برخي آدمهاي خاص از برخي باشگاه‌هاي خاص حمايت مي‌كنند كه ما از اين مسايل ضربه مي‌خوريم.

سرمربي تيم فوتبال پاس همدان در ادامه با بيان اين كه چرا بازيكن محروم را مي‌بخشند در حالي كه مي‌دانند با اين اقدامشان ديگران متضرر مي‌شوند؟ اضافه كرد: من خودم ضابط دادگستري بوده‌ام و مي‌دانم مدعي العموم فقط پرونده‌هايي را مي‌تواند ببخشد كه شاكي خصوصي نداشته باشد و در واقع حق خودش را مي‌تواند ببخشد، ولي وقتي پرونده‌اي شاكي، متضرر و ذينفع خصوصي دارد، قابل بخشيدن توسط مدعي العموم نيست. آزادي، وقتي درست است كه به آزادي ديگران لطمه‌اي وارد نكند.

ياوري ادامه داد: نمي‌شود كه آقاي سعيدلو به عنوان متولي ورزش كشور به شهري برود و يك باشگاه با ترفندي ايشان را بر سر تمرين‌ ببرد و مردم هم ايشان را تشويق كنند و كارها درست شود! در ضمن آقاي سعيدلو به رييس كميته داوران گفته‌اند اگر مي‌شود محرومان را ببخشند. من مي‌گويم آقاي دكتر شريفي! درست است كه شما به موازين آشنا هستيد، ولي نبايد با محبت كردن به يك باشگاه حقوق ساير باشگاه‌ها را زيرپا بگذاريد. فكر مي‌كنم اين مسئله به صورت ناخودآگاه توسط آقاي شريفي كه انسان رئوفي است اتفاق افتاده است و باعث ضرر دو تيم پاس و شاهين بوشهر شده است. حالا سوال من اين است كه حق و حقوق اين دو باشگاه را چه كسي مي‌دهد؟

وي در ادامه اظهار كرد: فرض كنيد تا قبل از بازي هفته آينده ما برابر سپاهان اين باشگاه تقاضاي رفع محروميت جان واريو را بكند كه در بازي قبل اخراج شده است، آيا با اين حال ما ضرر نمي‌كنيم؟ يا اگر ما براي بازي با نفت تهران تقاضاي رفع محروميت نادر احمدي را مي‌كرديم تيم نفت تهران متضرر نمي‌شد؟ با اين حساب در آينده كميته انضباطي ديگر معنايي نخواهد داشت و همه چيز سفارش و توصيه مي‌شود، اين در حالي است كه كميته انضباطي يكي از بخش‌هاي موفق فدراسيون فوتبال است و ساير بخش‌ها را هم بايد رفت و تماشا كرد!

سرمربي تيم فوتبال پاس همدان درباره موافقت نكردن كارلوس كوئيروش با حضور در تيم ملي ايران گفت: كوئيروش يك از مربيان خيلي خوب بود و به همين دليل اختيارات كامل مي‌خواست. من هم هميشه گفته‌ام بايد دستيار سرمربي تيم بزرگسالان سرمربي تيم اميد باشد. كمك مربي تيم اميد سرمربي تيم جوانان و كمك مربي تيم جوانان هم سرمربي تيم نوجوانان باشد تا دستورات تاكتيكي از بالا به پايين اجرا شوند. كوئيروش مربي بسيار مقتدري بود و به درد فوتبال ما مي‌خورد، ولي بايد ديد در ميان مذاكره‌ها چه اتفاقي افتاده است كه پس از چند روز منصرف شده است.

وي همچنين خاطرنشان كرد: مطمئن باشيد نيامدن كوئيروش به ايران دليل مالي نداشته است و بحث خانواده او هم درست نيست. من معتقدم او بهانه جويي كرده است، در هر حال نيامدن كوئيروش به ايران از نظر مسايل اجتماعي و جهاني فوتبال به ضرر ما خواهد بود.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)