پرسپولیس نیوز : یحیی گل محمدی در دوران مربیگری اش چه در پرسپولیس و چه در تیم های نفت و ذوب آهن تاکنون هرگز برابر استقلال و خصوصا سرمربی این تیم بازنده نبوده است.

این رکورد یحیی،  می تواند هواداران ذوب آهن را بیش از پیش به پیروزی در بازی مقابل استقلال و قهرمانی تیمشان امیدوار کند. جالب بدانید ذوب اهن با هدایت یحیی 2 سال است که مقابل استقلال شکست نخورده و در 5 بازی گذشته 3 بار توانسته این تیم را مغلوب کند و حتی یکبار فرصت قهرمانی در جام حذفی را از ابیها بگیرد.
گل محمدی در مجموع تاکنون 8 بار مقابل استقلال قرار گرفته و با سه تیم مختلف توانسته ابیها را ناکام بگذارد. 4 پیروزی و 4 تساوی حاصل کار گل محمدی مقابل  استقلال بوده است و باید دید گل محمدی در نهمین تقابلش مقابل استقلال چه نتیجه ای خواهد گرفت و ایا برای دومین بار خواهد توانست جام قهرمانی را از این تیم بگیرد؟ عملکرد  گل محمدی و کارنامه بسیار خوب او مقابل آبیها کفه ترازو را به سمت تیم خسته گل محمدی سنگین می کند و قطعا استقلال و طرفدارانش با خاطرات تلخی که از این مربی در ذهن دارند نگران مغلوب شدن دوباره مقابل یحیی و ناکامی مقابل این مربی باهوش و اینده دار هستند.
در ادامه نگاهی به عملکرد گل محمدی در دیدارهای یاد شده خواهیم داشت.

متوقف کردن قهرمان لیگ دوازدهم
یحیی گل محمدی  اولین بار در دربی برگشت  لیگ دوازدهم مقابل استقلال قرار گرفت و پرسپولیس تحت هدایت او بازی بسیار خوبی را مقابل استقلال قلعه نوعی به نمایش گذاشت و موقعیتهای بسیار خوبی را مقابل دروازه حریف خلق کرد، تا جایی که در پایان 90 دقیقه کارشناسان فوتبال اذعان داشتند 3 پنالتی به نفع شاگردان یحیی از سوی محسن قهرمانی نادیده گرفته شده است. این بازی با تساوی بدون گل میان دو تیم به ثبت رسید.

یحیی مانع آسیایی شدن استقلال
یحیی گل محمدی در لیگ سیزدهم هدایت تیم نفت را بر عهده گرفت و با این تیم جوان توانست در مجموع دو بازی رفت و برگشت به یک پیروزی و یک تساوی دست یابد. در دور رفت  شاگردان گل محمدی با شلیک تماشایی دقایق پایانی وریا غفوری، استقلال را متوقف کردند و در دور برگشت موفق شدند این تیم را با نتیجه بک بر صفر شکست دهد. همین دو نتیجه کافی بود تا استقلالی ها نه تنها قهرمان نشوند، بلکه به آسیا هم نرسند!

 

گل محمدی لیگ چهاردهم را جایی دور از تهران و در یک تیم شهرستانی به نام ذوب اهن سپری کرد. این مربی موفق که از تیم جوان نفت، یک پدیده در لیگ برتر ساخته بود، اینبار توانست ذوب اهن بحران زده را از روزهای بدش خارج کند و از یک  تیم متوسط یک مدعی بسازد. گل محمدی که در طول دو فصل گذشته نشان داده بود به هیچ عنوان مقابل استقلال اهل باج دادن نیست بار دیگر سد راه این تیم شد و در مجموع دو بازی رفت و برگشت از استقلال 4 امتیاز گرفت. در دور رفت تیم یحیی استقلال را 2 بر یک شکست داد و در بازی برگشت این تیم را در ازادی متوقف کرد.

گل محمدی باز هم اسیایی شدن را از استقلال گرفت
استقلال و ذوب اهن در سومین بازی متوالی در سال 94 در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل یکدیگر قرار گرفتند و این بازی نیز با برتری شاگردان گل محمدی در ضربات پنالتی به سود ذوب اهن خاتمه یافت تا گل محمدی یکبار دیگر فرصت اسیایی شدن را از استقلال گرفته باشد و این تیم را در کسب قهرمانی حذفی ناکام گذاشته باشد؛ قهرمانی که سرانجام به یحیی و تیمش رسید.

لیگ پانزدهم و 4 مین پیروزی یحیی
استقلال  پس از شکست دادن سیاه جامگان و ملوان انزلی، در هفته سوم رو در روی ذوب آهن قرار گرفت و تیم گل محمدی که فصل را  با دو شکست شروع آغاز کرده بود باز هم مقابل استقلال با انگیزه ای دو چندان به میدان امد و با ارائه یک فوتبال زیبا و هجومی شکست سختی را به استقلال داد و این تیم را در خانه با دو گل از پیش رو برداشت تا گل محمدی گربه سیاه آبی ها لقب بگیرد.
در دور برگشت نیز تیم استقلال به سختی و به لطف درخشش رحمتی توانست از گل محمدی و شاگردانش یک امتیاز بگیرد تا ناکامی‌های استقلال مقابل تیمهای گل محمدی ادامه داشته باشد. همانگونه که به آن اشاره شد گل محمدی تاکنون با 3 تیم مختلف مقابل استقلال قرار گرفته و طی 4 فصل گذشته هرگز مقابل این تیم شکست نخورده است که این یک رکورد قابل توجه برای این مربی خوب است.

تمام تقابل های گل محمدی با استقلال:
استقلال صفر – پرسپولیس صفر (هفته بیست و سوم لیگ دوازدهم)

نفت تهران یک – استقلال یک (هفته سیزدهم لیگ سیزدهم)

استقلال صفر – نفت تهران یک (هفته بیست و هشتم لیگ سیزدهم)

ذوب آهن 2 – استقلال یک (هفته دهم لیگ چهاردهم)

ذوب آهن 2 – استقلال 2 (ذوب آهن در ضربات پنالتی پیروز شد) (یک چهارم نهایی جام حذفی فصل چهاردهم)

استقلال یک – ذوب آهن یک (هفته بیست و پنجم لیگ چهاردهم)

استقلال صفر – ذوب آهن 2 (هفته سوم لیگ پانزدهم)

 

ذوب اهن صفر-استقلال صفر(هفته هفدهم لیگ پانزدهم)

* شیوار دورانگر – پیروزی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)