سرمربی پرسپولیس رکورد جالب دیگری را در دربی‌ها به خود اختصاص داد.

با پشت سرگذاشتن دربی 101 در فینال جام حذفی که در نهایت با پیروزی پرسپولیس در وقت‌های اضافه در ماراتن فوتبالی رقم خورد، یحیی گل‌محمدی به اولین سرمربی تاریخ دربی تبدیل شده که در 10 دربی شکستی را متحمل نشده است تا بدین ترتیب رکورد و آمار جالب دیگری را در این بازی سنتی به خود اختصاص دهد.

«یحیی» در یک قدمی ژنرال

گل‌محمدی با ۱۱ دربی بدون باخت بین مربیانی که در تاریخ دربی شکستی نداشته‌اند، بیشترین تعداد مربیگری را داشته است. گل‌محمدی در صورتی‌که یک دربی دیگر نبازد به رکورد امیر قلعه‌نویی می‌رسد. قلعه نویی تا دوازدهمین دربی متحمل شکست نشد ولی پس از آن ۲ دربی متوالی را واگذار کرد که به قیمت از دست دادن نیمکت استقلال تمام شد و پس از آن دیگر این مربی به استقلال بازنگشته است.
«گل‌محمدی» بالاتر از «پروین» و «پورحیدری»

قلعه‌نویی در ۳ مقطع مختلف در لیگ سرمربی استقلال بوده و رکورد ۱۲ دربی متوالی بی‌شکستی این مربی پیوسته نیست. گل‌محمدی در ۲ مقطع سرمربی پرسپولیس بوده است. در بار اول یک دربی، در دور برگشت لیگ دوازدهم سرمربی این تیم بود که این بازی گلی نداشت و پس از آن در بازگشت به پرسپولیس در لیگ نوزدهم، ۱۰ دربی پیاپی سرمربی پرسپولیس بوده و باختی نداشته است. ۱۰ دربی متوالی بدون باخت، بیشترین تعداد دربی است که یک مربی بدون شکست در دربی تجربه می‌کند و کار بسیار مشکلی به نظر می‌رسید که مربی دیگری چنین کارنامه‌ای ثبت کند.

در استقلال بهترین آمار را منصور پورحیدری دارد که در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ در ۶ دربی باختی نداشت. علی پروین که در بسیاری از دربی‌ها در نیمکت مقابل پورحیدری قرار گرفته بود آمار مشابهی دارد و این مربی هم در نیمه دوم دهه ۷۰ در ۶ دربی متوالی شکستی نخورد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)