مرجع خبری پرسپولیس : عضو فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه كميسيون فرهنگي مجلس در جلسه امروز خود موضوع بي اخلاقي در ورزش به ويژه فوتبال را با حضور وزير ورزش و جوانان مورد بررسي قرار خواهد داد، گفت: از وزير ورزش و جوانان درخواست مي‌شود تا اقدامات مناسبي را در اين زمينه انجام دهد.

 

سيدجلال يحيي‌زاده درباره بي‌اخلاقي صورت گرفته در مسابقه فوتبال داماش گيلان و پرسپوليس گفت:

آنچه اتفاق افتاد به هيچ وجه من الوجوهي قابل قبول نيست، زيرا كار بسيار زشتي بوده كه تمام زشتي‌هايي كه در ورزش و فوتبال اتفاق افتاده به نوعي از زشتي بيرون آورده است.

 

وي تصريح كرد: متاسفانه اين عمل وقيح، به ‌گونه‌اي است كه تمام مردمي كه ورزش را دنبال مي‌كنند و يا به نوعي از اين موضوع مطلع شده‌اند، به شدت ناراحت، خشمناك و غضبناك هستند.

 

اين عضو فراكسيون ورزش مجلس ادامه داد: نمايندگان مجلس نيز از اين موضوع جدا نيستند، البته متاسفانه كميسيون فرهنگي هنوز جلسه‌اي تشكيل نداده است.

 

يحيي‌زاده با اشاره به اين‌كه دكتر حدادعادل – رييس كميسيون فرهنگي مجلس – بيان داشته كه اين موضوع در صدر موضوعات جلسه امروز كميسيون قرار مي‌گيرد، اظهار كرد: البته به دليل استيضاح وزير اقتصاد اين امكان وجود دارد كه جلسه امروز كميسيون فرهنگي تشكيل نشود، ولي در عين حال موضع اعضاي كميسيون نسبت به اين موضوع بدون تشكيل جلسه، همان موضع قاطع در برابر اين‌گونه مسائل است.

 

اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس اضافه كرد: در واقع نمايندگان ملت نيز مانند ساير آحاد مردم تقاضا دارند كه به صورت ريشه‌اي اين هنجارشكني‌ها مورد بررسي قرار گيرد تا ريشه‌هاي اين‌گونه كارهاي زشت و تلخ در ورزش خشكانده شود.

 

وي خاطرنشان كرد: هم‌چنين در ارتباط با اتفاق رخ داده بايد به شكلي قاطع تصميم‌گيري شود، تا دوباره شاهد مسائلي از اين دست در ورزش و فوتبال پيش روي چشم تماشاگران نباشيم.

 

يحيي‌زاده در بخش ديگري از اين گفت‌وگو اظهار داشت: در اين فصل از ليگ اتفاقات تلخ ديگرهنجارشكنانه در بازي شاهين بوشهر و شهرداري رخ داد، مي‌طلبد مناسب‌تر و قاطع‌تر برخورد شود.

 

اين عضو فراكسيون ورزش مجلس با بيان اين‌كه ورزش و به ويژه فوتبال بايد از اين مسائل كاملا دور و جدا باشد، خاطرنشان كرد:‌ ورزشكاران به ويژه فوتباليست‌ها، در مقابل چشم جوانان قرار دارند كه بسياري از جوانان مي‌خواهند از آنها الگو گيرند، لذا طبيعتا بايد در رفتار، برخورد، عمل و اخلاق به گونه‌اي باشند كه قابليت و لياقت الگو بودن را داشته باشند.

 

وي تصريح كرد: دو فردي كه در اين قصه تلخ مطرحند، هر دو از افرادي هستند كه سوابق نسبتا زيادي در فوتبال به ويژه تيم ملي داشته‌اند و حتي در تيم پرسپوليس هر دو كاپيتاني را نيز تجربه‌ كرده‌اند.

 

يحيي‌زاده تاكيد كرد: از فدراسيون، باشگاه و قوه قضاييه درخواست داريم كه در اين مورد هركدام طبق وظايف و تكاليفي كه دارند، برخورد قاطع، مناسب و سريع داشته باشند تا بيش از اين افكار عمومي و مردم متعهد احساسات‌شان جريحه‌دار نگردد.

 

اين عضو فراكسيون ورزش در خصوص پاسخگويي وزير ورزش و جوانان در جلسه كميسيون اظهار كرد: وزير ورزش و جوانان امروز با اعضاء كميسيون جلسه‌اي خواهد داشت- البته اگر جلسه تشكيل شود- اما تا كنون حدود 7 سوال به صورت رسمي و مكتوب از وزير مطرح شده كه قرار نيست در جلسه امروز به تمام آن سوالات پرداخته شود.

 

وي تصريح كرد: در واقع تنها يكي از سوالات در دستور قرار مي‌گيرد تا اكثر نگراني‌هايي كه مدت‌هاست، متدينين، مراجع تقليد و برخي از روحانيون نسبت به ناهنجاري‌ها در ورزش دارند و بارها به نمايندگان نيز اعلام كرده‌اند، در جلسه كميسيون مطرح شود.

 

اين عضو فراكسيون ورزش مجلس خاطرنشان كرد: از وزير خواسته مي‌شود كه اقدامات مناسبي در اين زمينه انجام دهد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)