پرسپولیس برخلاف سال قبل عملکرد بسیار خوبی در کارهای دفاعی داشته است.

یکی از بزرگترین مشکلات پرسپولیس در فصل گذشته، ضعف این تیم در کارهای دفاعی بود. فصل قبل تیم اول لیگ بهترین خط دفاعی را در اختیار داشت و کمترین گل خورده را بین تیم‌های لیگ برتری داشت.

یحیی گل محمدی که تیمش آمار دفاعی بدی در فصل گذشته داشت، در پست دروازه‌بان و خط دفاعی تیمش تغییرات زیادی را به وجود آورد و نفراتی مثل علیرضا بیرانوند ، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی و دانیال اسماعیلی فر را به تیمش اضافه کرد.

پرسپولیس به عنوان صدرنشین فعلی لیگ برتر کمترین گل خورده را دارد و عنوان بهترین خط دفاعی برای این تیم است. تیم یحیی گل محمدی تا اینجای فصل ۳ گل خورده و مدافعان و گلر این تیم عملکرد بسیار خوبی در این فصل به نمایش گذاشتند.

با پیروزی یک بر صفر تیم فوتبال پرسپولیس برای مس رفسنجان، شاگردان یحیی گل محمدی به تنهایی بهترین خط دفاع لیگ برتر را به خود اختصاص داده اند.

تا قبل از برگزاری دیدارهای هفته نهم، علاوه بر پرسپولیس، فولاد و مس رفسنجان تیم هایی بودند که با دریافت 3 گل در بازی های قبلی خود توانسته بودند از این جهت با پرسپولیس آمار مشترکی را به ثبت برسانند اما با باز شدن دروازه مس و فولاد در هفته نهم باعث شد حالا این رکورد به طور ویژه و اختصاصی در اختیار شاگردان گل محمدی قرار گرفته است.

جالب اینجاست از این سه گل، دو گل در جریان بازی به ثمر رسیده و یک گل از روی نقطه پنالتی وارد دروازه پرسپولیس و علیرضا بیرانوند شده است.

یحیی گل محمدی بعد از ناکامی در فصل گذشته و شکست به رقیب سنتی در راه قهرمانی، به خوبی متوجه شد که فرمول قهرمانی داشتن یک گلر مطمئن ،خط دفاعی خوب و در مجموع کم گل خوردن است. از همین رو برای این فصل روی خط دفاعی و دروازه‌بان خود سرمایه گذاری زیادی انجام داده و بازیکنان باکیفیتی را به خدمت گرفته است.

در کنار عملکرد خوب دفاعی و کم گل خوردن، تیم یحیی یک مهاجم گلزن و چارچوب شناس به نام لوکادیا در اختیار دارد که می‌تواند از فرصت‌های اندک گلزنی هم بیشترین استفاده را ببرد. هرچند نمی‌شود از الان تیم قهرمان را پیشبینی کرد ولی با همین فرمول قطعا پرسپولیس یکی از مدعیان جدی قهرمانی خواهد بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)