مرجع خبری پرسپولیس : نتيجه يك فصل كامل تمرين، مسابقه، اردو، حاشيه و… امروز مشخص مي‌شود. جايي كه قرمزپوشان پرطرفدار تهراني در ديدار برگشت فينال، پذيراي آبي‌پوشان گسترش فولاد تبريز هستند و با اتكا به پيروزي يك بر صفر در خانه حريف در وضعيت ايده‌آلي براي قهرماني قرار دارند.

 

 اين قهرماني جدا از مساله رسيدن به يك جام و رضايت هواداران در واقع بليت حضور در فصل آينده ليگ قهرمانان است و براي پرسپوليسي كه با چهارم شدن در ليگ برتر، نتوانسته از اين مسير خود را به آسيا برساند، قهرماني در جام‌حذفي از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار است.

 

برتري در خانه حريف در بازي‌هاي رفت و برگشت موردي است كه از دست دادن نتيجه كلي با وجود آن كاري بسيار سخت به نظر مي‌رسد و پرسپوليس هم با پشتوانه پيروزي آن هم بدون گل خورده در تبريز هم اكنون در يك قدمي رسيدن به اين جام قرار دارد.

 

روي كاغذ هم گسترش فولاد با توجه به بضاعت انساني‌اش نمي‌تواند حريف چندان دشواري براي شاگردان علي دايي محسوب شود ولي فراموش نكنيم كه آنها در بازي رفت در تبريز نمايش بسيار خوبي به نسبت يك تيم دسته اولي از خود ارايه كردند و اگر قرمزها دروازه خود را بسته حفظ كردند بيشتر مرهون اقبال بلند خود و درخشش عليرضا حقيقي درون دروازه بودند. حالا هم گرچه پرسپوليسي‌ها در آزادي و پيش چشمان انبوه تماشاگران خودي بازي خواهند كرد ولي به هر حال غفلت از اين تيم تبريزي مي‌تواند عواقب جبران ناپذيري براي تيم ميزبان در بر داشته باشد.

در اين مسابقه و كسب جام قهرماني در تهران به نظر مي‌رسد اين صحبت‌هاي آنها بيشتر يك بلوف براي تقويت روحيه نفراتشان و در واقع تيري در تاريكي باشد تا بلكه معجزه‌اي رخ دهد. به واقع پرسپوليس هر چقدر هم كه در هم ريخته و متزلزل باشد فقط در صورت يك معجزه مي‌تواند با توجه به پيروزي يك بر صفر در ديدار رفت، جام قهرماني رقابت‌هاي حذفي را مقابل يك تيم دسته اول كسب نكند و آن را تحويل آبي‌هاي تبريزي بدهد.

بدون ترديد اگر پرسپوليس بتواند مثل نيمه دوم بازي با سپاهان ظاهر شده و روي دروازه حريف موقعيت‌هاي زيادي خلق كند، شانس بسياري براي يك پيروزي پر گل خواهد داشت چون نه عقيلي و حسيني و بنگر در خط دفاع تيم تبريزي هستند و نه مهدي رحمتي دروازه‌بانشان است كه در يك نيمه چهار موقعيت تك به تك را بگيرد ولي پرسپوليسي‌ها بايد مراقب باشند كه به هنگام حملات در خط دفاعي خودگرويي لازم را داشته باشند چون تيم تبريزي با حضور رسول خطيبي كهنه‌كار در انجام ضد حملات سريع تبحر دارد و در صورت پوشش نداشتن خط دفاع پرسپوليس شايد كابوسي سخت در آزادي در انتظار شاگردان دايي باشد.

 

هر چند گفته مي‌شود كريم باقري به علت مصدوميت به اين بازي نمي‌رسد و اگر هم برسد نمي‌توان به عنوان يك بازيكن 90 دقيقه‌اي روي او حساب كرد ولي فراموش نكنيم كه پرسپوليس در ديدار رفت و همچنين بازي با سپاهان هم باقري را نداشت و اصولا غيبت يك بازيكن حتي اگر كريم باقري باشد، نمي‌تواند توجيه مناسب و قابل قبولي براي افت كيفيت تيمي چون پرسپوليس آن هم در ورزشگاه آزادي و پيش چشم انبوه هوادارانش باشد.

 

به جرات مي‌توان گفت كه نهايت آرزوي فرهاد كاظمي در اين مسابقه تهاجمي و باز بازي كردن پرسپوليس است چون در اين صورت فرصت استفاده از عناصر سرعتي خود در فاز تهاجمي را به هنگام ضدحملات پيدا خواهد كرد. البته پرسپوليس هم پيش چشمان تماشاگرانش نمي‌تواند روي به بازي محتاطانه بياورد و در اين ميان اين هنر دايي است كه بتواند تعادل مناسبي بين حمله و دفاع تيمش برقرار كند تا در عين جلب رضايت هواداران دچار دردسر و غافلگيري هم نشود.

 

 در كنار اين مساله اين بازي مي‌تواند آخرين فرصت براي نفراتي باشد كه دايي براي فصل آينده در مورد آنها دچار ترديد است چون درخشش در اين مسابقه مي‌تواند روي ذهنيت سرمربي پرسپوليس تاثير گذاشته و بازيكنان خوب اين ديدار حساس را هم براي فصل آينده در اين تيم حفظ كند.

 

به هر حال به رغم تمام ادعاهاي مالك و مديرعامل گسترش فولاد مبني بر پيروزي در اين مسابقه و كسب جام قهرماني در تهران به نظر مي‌رسد اين صحبت‌هاي آنها بيشتر يك بلوف براي تقويت روحيه نفراتشان و در واقع تيري در تاريكي باشد تا بلكه معجزه‌اي رخ دهد. به واقع پرسپوليس هر چقدر هم كه در هم ريخته و متزلزل باشد فقط در صورت يك معجزه مي‌تواند با توجه به پيروزي يك بر صفر در ديدار رفت، جام قهرماني رقابت‌هاي حذفي را مقابل يك تيم دسته اول كسب نكند و آن را تحويل آبي‌هاي تبريزي بدهد.

 

منبع : روزنامه گل

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)