پرسپولیس نیوز : یک کارشناس مسائل حقوقی اظهار داشت: با توجه به این که قوانین فدراسیون فوتبال نمی‌تواند مغایر قوانین فیفا باشد، کسر امتیاز از تیم‌ها خلاف مقررات است.

غلامرضا رفیعی با اشاره به رای کمیته انضباطی و کسر امتیاز از تیم‌های تراکتورسازی و پرسپولیس، گفت: کسر امتیاز توسط کمیته انضباطی از تیم‌ها به خاطر رفتار تماشاگران‌شان بر خلاف مقررات است و متاسفانه با آیین نامه فیفا هم‌خوانی ندارد.

وی درباره این که فیفا در آیین نامه داخلی فدراسیون‌ها دخالت نمی‌کند عنوان کرد: این موضوع درست است اما در اساس‌نامه فدراسیون فوتبال که در ماه سال 90 در مجمع فدراسیون به تصویب رسید، ذکر شده که هیچ کدام از قوانین فدراسیون فوتبال نباید با قوانین فیفا مغایرت داشته باشد. کمیته انضباطی به همین دلیل نمی‌تواند از تیمی به خاطر رفتار تماشاگرانش امتیاز کسر کند، چون می‌توان چند تماشاگر را به ورزشگاه برد و به آنها خط داد و از تیمی امتیاز کسر کرد.

این کارشناس مسائل حقوقی خاطرنشان کرد: کسر امتیاز از تیم‌ها خلاف مقررات است و کمیته انضباطی می‌تواند تماشاگران را نسبت به میزان ناپسند بودن رفتارشان از همراهی تیم‌شان محروم کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)