در حساس‌ترین بازی هفته و شاید فصل پرسپولیس میزبان سپاهان است.

پس از گذشت ۲۳ هفته از لیگ، سپاهان، پرسپولیس و استقلال ۳ مدعی اصلی قهرمانی خود را معرفی کرده‌اند. در دیداری از هفته بیست و سوم روز شنبه ۲۰ اسفند از ساعت 16:45 و در ورزشگاه آزادی، دو تیم اول جدول یعنی پرسپولیس و سپاهان به دیدار هم می‌روند. برنده این بازی نه تنها تعطیلات نوروزی را در صدر جدول به سر خواهد برد بلکه گام بلندی برای قهرمانی بر خواهد داشت.

1- سپاهان با ۴۶ امتیاز صدرنشین جدول است و با تساوی در این بازی این جایگاه را حفظ خواهد کرد ولی با شکست در این بازی به رده دوم سقوط خواهد کرد.

2- پرسپولیس با یک امتیاز کمتر از سپاهان در رده دوم جدول است. پیروزی در این دیدار شاگردان یحیی گل‌محمدی را به رده نخست خواهد برد ولی با تساوی یا شکست امکان دارد این تیم رتبه سوم سقوط کند.

3- سپاهان در ۶ بازی اخیر به ۵ پیروزی و یک تساوی دست یافته است. پرسپولیس هم در این ۶ مسابقه، ۳ بار برنده شده، ۱ بازی مساوی شده و ۲ مرتبه هم متحمل شکست شده است. پرسپولیس در ۳ بازی آخر در لیگ و حذفی که یک مسابقه مقابل سپاهان بوده به پیروزی رسیده و حداقل ۲ گل زده است.

4- پرسپولیس بهترین تیم لیگ در زمینه فوتبال مالکانه است و در مالکیت توپ، تعداد پاس و دقت پاس بهترین آمار را دارد. سپاهان صاحب بهترین حط حمله لیگ است ولی فرصت‌طلب‌ترین تیم لیگ پرسپولیس است که بالاترین نرخ تبدیل شوت به گل را به نام خود ثبت کرده است و سپاهان پس از پرسپولیس دوم است. حریفان سپاهان در این فصل کم‌ترین امیدگل را داشتند و این تیم کمتر از هر تیمی به رقبا فرصت گلزنی می‌دهد.

5- در تقابل‌های اخیر پرسپولیس و سپاهان کفه ترازو کاملاً به نفع پرسپولیس سنگینی می‌کند و سپاهان در ۶ تقابل قبلی در تمام رقابت‌ها فقط یک برد کسب کرده است.

6- این دیدار تقابل ۲ دروازه‌بان مطرح فوتبال ایران علیرضا بیرانوند و پیام نیازمند است. بیرانوند با دریافت ۱۲ گل از هیچ تیمی بیشتر از سپاهان گل نخورده است. نیازمند اما بهترین کارنامه خود را برابر تیم‌های لیگ برتری برابر پرسپولیس از خود به جای گذاشته و در ۷ بازی گذشته تنها ۲ گل دریافت کرده است. نیازمند در لیگ هیچ وقت از پرسپولیس شکست نخورده است.

7- رسول خطیبی و مهدی طارمی با ۵ گل بهترین گلزنان تقابل پرسپولیس و سپاهان در تاریخ لیگ برتر هستند. در بین بازیکنان حال حاضر دو تیم، ۲ کاپیتان پرسپولیس یعنی امید عالیشاه و کمال کامیابی نیا با ۲ گل زده بهترین آمار را دارند. در بین بازیکنان فعلی سپاهان تنها رامین رضاییان سابقه گلزنی در این بازی را در لیگ برتر دارد که این گلزنی با پیراهن پرسپولیس بوده است.

8- این بازی تقابل رکورددار کلین‌شیت و رکوردار بیشترین گل زده در این فصل از لیگ است. علیرضا بیرانوند و شهریار مغانلو با نمره ۷.۴ به صورت مشترک در رده دوم بهترین بازیکنان لیگ جای دارند. بهترین گلزن پرسپولیس، یورگن لوکادیا با ۶ گل است که مدتهاست که لیگ برتر را ترک کرده است.

9- یکی از جذابیت‌های این مسابقه حضور بازیکنان با سابقه بازی در تیم مقابل است. گئورگی گولیسانی، دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی و میلاد سرلک بازیکنان سابق سپاهان در پرسپولیس هستند. رامین رضاییان، شهریار مغانلو و فرشاد احمدزاده هم پرسپولیسی‌های سابق سپاهان هستند.

10- گئورگی گولسیانی و سعید صادقی بازیکنان پرسپولیس هستند که به دلیل بیماری و مصدومیت شرایط حضور در این بازی را ندارند. شیخ دیاباته با بازگشت به تمرینات برای این دیدار آماده است. محمد علی‌نژاد از سپاهان هم آسیب دیده است و در این بازی غایب است.

11- پیام حیدری قاضی این دیدار خواهد بود. این داور که از لیگ چهاردهم سابقه قضاوت در لیگ برتر را دارد برای نخستین بار جدال سپاهان و پرسپولیس را سوت خواهد زد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)