تیم‌های فوتبال پرسپولیس و فجر سپاسی شیراز در آخرین روز نیم فصل یکم رقابت‌های بیست و یکمین دوره لیگ برتر (جام خلیج فارس) برای سی و دومین بار به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

سرخپوشان ایران در دفاع از عنوان قهرمانی خود در حالی نیم فصل اول رقابت‌ها را به پایان می‌رسانند که پنج‌شنبه این هفته باید در چارچوب دیدارهای هفته پانزدهم، آخرین مسابقه خود در نیم فصل اول به مصاف تیم فجر سپاسی شیراز بروند.

فجر سپاسی در دهه ۷۰ تیمی نوظهور بود و اولین بازی دو تیم در دی ماه سال ۱۳۷۶ رقم خورد. رویارویی دو تیم در حافظیه شیراز انجام شد، اما این بازی مسابقه برگشت را به خود ندید، چرا که برنامه‌های تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه و تعدد پرشمار ملی‌پوشان پرسپولیس موجب شد، پرسپولیس از حق طبیعی خود برای حضور در لیگ باز بماند.

فجر سپاسی فصل سیزدهم لیگ برتر ۹۳ – ۹۲ با قرار گرفتن در مکان چهاردهم به دسته پائین‌تر سقوط کرد و پس از هفت فصل حضور در لیگ آزادگان، برای فصل جاری، بار دیگر به لیگ برتر بازگشت.

دو تیم تاکنون ۳۱ بار برابر یکدیگر به میدان رفته‌اند که حاصل آن ۱۲ پیروزی ۱۲ مساوی و ۷ شکست برای سرخپوشان بوده است.

فجر سپاسی هر چند شکست‌های پر گل برابر پرسپولیس در کارنامه دارد اما در اکثر رویارویی‌ها حریفی سرسخت به حساب آمده است و در بیش از دو سوم بازی‌های خود موفق به گلزنی برابر سرخپوشان شد.

پرسپولیس در سه بازی پیشین خود برابر فجر سپاسی شکست نداشته است و آخرین ناکامی از این جهت به بیش از ۹ سال قبل در سوم امرداد سال ۱۳۹۱ بر می‌گردد.

آخرین رویارویی دو تیم مربوط به چهارم مهر ماه سال ۱۳۹۲ می‌شود که سرخپوشان در تهران با تک گل سید محمد مهدی سید صالحی به برتری دست پیدا کردند.

پرسپولیس در این ۳۱ مسابقه، ۵۱ گل به ثمر رسانده و ۳۷ گل دریافت کرده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)