در لیگ کم‌گل بیست و یکم، ضربات پنالتی نقش مهمی در تعیین نتایج بازی‌ها داشته‌اند و یکی از اصلی‌ترین راه‌های رسیدن توپ به دروازه‌ها بوده‌اند، چنان که عنوان برترین گلزنان لیگ در اختیار بهترین پنالتی‌زن‌هاست.

میزان سود و ضرر تیم های لیگ از پنالتی

استقلال و مس رفسنجان به‌ترتیب با ۹ و ۸ پنالتی سردمداران گرفتن پنالتی از رقیبان خود هستند.
استقلالی‌ها به طور متوسط هر ۲۱۰ دقیقه صاحب یک ضربه پنالتی شده‌اند. این زمان برای یاران مس ۲۲۵ دقیقه است. (شهر خودرو در دیدار رفت مقابل مس حاضر نشد. زمان این بازی در مجموع زمان مسابقات مس محاسبه نشده است.)

 

۴ تیم بدون گل از روی نقطه پنالتی 

تیم‌های هوادار، فجر و نفت مسجدسلیمان اصلا موفق به گرفتن پنالتی نشده‌اند و سپاهان نیز هر دو پنالتی گرفته‌شده به سودشان را از دست داده‌اند. این تیم‌ها به هیچ گلی از روی نقطه پنالتی نرسیده‌اند.

مس، گل گهر و ذوب آهن؛ ضرر کرده‌ها
در جدول تیم‌هایی که بیشترین خطا را در محوطه جریمه مرتکب شده‌اند نیز مس رفسنجان با اعلام ۶ پنالتی صدرنشین ضررکرده هاست، آن‌ها ۵ گل را از روی نقطه پنالتی دریافت کرده‌اند. ذوب‌آهن، گل‌گهر و تراکتور با ۵ پنالتی به ضررشان در این لیست پس از مس قرار می‌گیرند. آن‌ها به‌ترتیب ۴،۳ و ۲ گل خورده‌شان از روی ضربات پنالتی بوده است.

تا پایان هفته بیست و یکم داوران مجموعا ۴۵ بار اعلام پنالتی کرده‌اند. از این تعداد ۹ پنالتی سهم استقلال بوده است که بیست درصد کل پنالتی‌هاست. از این ۹ پنالتی آن‌ها به ۷ گل رسیده‌اند که ۲۵ درصد از ۲۸ گل آن‌ها را شامل می‌شود. (۳ گل با حکم انضباطی به آمار گل زده استقلال اضافه شده است.) از طرفی مس رفسنجان با ۸ پنالتی به سودش (۱۷ درصد کل لیگ) و ۶ پنالتی به ضررش پرپنالتی‌ترین بازی‌ها را پشت سر گذاشته است. نزدیک به یک‌سوم پنالتی‌های لیگ در مسابقات مس حادث شده است.  پریرا و پاتوسی از فولاد مجموعا شش بار(۱۳ درصد) پشت ضربه پنالتی ایستاده‌اند اما هیچ داوری به ضرر تیم نکونام پنالتی نگرفته است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)