تیم‌ها خود را آماده شروع بازی‌ها در سال جدید می‌کنند. پرسپولیس هم کار خود را از چهاردهم فروردین با بازی در مشهد مقدس و برابر تیم پدیده آغاز می‌کند.


سال ۱۳۹۹ نیز مانند سال‌های اخیر یک قهرمانی شیرین برای پرسپولیس در فوتبال ایران به همراه داشت.

این سال با رویدادهای جدیدی برای فوتبال ایران همراه بود که یکی از آنها، اولین پوکر قهرمانی برای لیگ سراسری ایران بود که توسط پرسپولیس رقم خورد و این در حالی بود که سوپر جام ۱۳۹۹ در نهایت به سال ۱۴۰۰ موکول شد.

پرسپولیس در سالی که گذشت، یک فینال آسیایی دیگر را هم تجربه کرد. دو فینال طی سه دوره که اتفاق کم نظیری برای لیگ قهرمانان آسیا است، اما عدم همکاری با پرسپولیس در بعضی موارد در کنار محرومیت سه بازیکن از حضور در فینال آسیا باعث شد تا قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا از دست برود.

در آستانه شروع بازی‌های سال جدید، بد نیست نگاهی آماری به رقابت‌های پرسپولیس در سالی که گذشت بیندازیم.

۲۳ پیروزی در ۳۷ مسابقه

تیم فوتبال پرسپولیس از هشتم تیر ماه ۱۳۹۹ و از مصاف با پیکان بازی‌های خود در فصلی که گذشت را آغاز کرد و در کل ۳۷ مسابقه در لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی را شاهد بودیم. پرسپولیس برخلاف سال ۱۳۹۸ که سه سرمربی را تجربه کرد، سال ۱۳۹۹ را با یحیی گل محمدی پشت سر گذاشت و با احتساب نتایج رقم خورده در ضربات پنالتی نزدیک به ۶۲ درصد مسابقات خود را با برد پشت سر گذاشت. ۲۳ پیروزی، ۵ باخت و ۹ تساوی حاصل کار شاگردان یحیی گل‌محمدی بود.

پیروزی‌های بی‌امان تا قهرمانی

رقابت‌های سال ۱۳۹۹ با توجه به ظهور پدیده کرونا، با وقفه زیادی شروع شد. ادامه لیگ برتر در حالی کلید خورد که برای بسیاری، هیچ راه حلی غیر از بلاتکلیف گذاشتن لیگ وجود نداشت تا مانع از قهرمانی پرسپولیس شوند. به همین دلیل، با شروع رقابت‌ها، هر آن، این احتمال وجود داشت با فشارهایی که از داخل خود فوتبال وارد می‌شود، رقابت‌های لیگ برتر بر چیده شود.

این نکته باعث شد، سرخپوشان بازی‌ها را با این تفکر شروع کنند که باید قهرمانی را در سریع‌ترین زمان ممکن نهایی سازند.

پرسپولیس که با نزدیک‌ترین رقیب خود، اختلاف ۱۰ امتیازی داشت، با ۵ پیروزی پیاپی، کار خود را یکسره کرد و از هفته بیست و سوم تا هفته بیست و ششم که قهرمانی خود را مسجل کرد، اختلاف امتیاز را به ۱۲، ۱۴، ۱۵ و ۱۷ رساند تا رکورد قهرمانی زود هنگام را که در اختیار داشت، ارتقاء ببخشد و اولین پوکر قهرمانی را هم برای لیگ ایران ثبت کند.

تیر و مهر طلایی برای سرخ‌ها

تیر و مهر در سال ۱۳۹۹، ماه‌های طلایی برای شیرهای سرخ ایران بود. تیرماه با ۴ پیروزی در ۴ بازی گذشت که نقش اصلی را در نهایی شدن سیزدهمین قهرمانی پرسپولیس ایفا کرد. ماه مهر نیز چنین بود. چهار پیروزی در چهار بازی آسیایی که البته پیروزی برابر النصر در ضربات پنالتی رقم خورد و پرسپولیس را به فینال آسیا فرستاد.

دی ماه سخت

ضعیف‌ترین ماه برای پرسپولیس نیز، دی بود؛ زمانی که پرسپولیس به نوعی تحت تاثیر تبعات فینال لیگ قهرمانان آسیا قرار داشت و این مساله موجب تساوی‌های مکرر شد. ۴ مساوی و یک پیروزی، میانگین ۱/۴ امتیاز برای هر مسابقه را ثبت کرد اما پیروزی‌های پیاپی در ماه‌های بهمن و اسفند، شرایط لیگ برتر را تغییر داد.

 ۲۱ کلین شیت

پرسپولیس سال ۱۳۹۹ را با ۲۱ کلین شیت در ۳۷ مسابقه به ثبت رساند که آمار بسیار قابل توجهی است.

۶ مسابقه بدون گل زده

سرخپوشان، ۵۵ گل را هم به ثمر رساندند و فقط ۶ مسابقه را بدون گل زده به پایان رساندند. حالا این تیم برای شروعی قدرتمندانه در سال جدید آماده می‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)