سه بازی خارج از خانه استقلال و داربی، پرسپولیسی‌ها را امیدوار به قهرمانی نگه داشته است.

استقلال و پرسپولیس این فصل از سایر تیم‌ها جدا شده و رقابت جذابی برای تعیین قهرمان لیگ برتر دارند. روز یکشنبه استقلال در یک بازی جنجالی با نتیجه دو بر یک از سد گل‌گهر گذشت و پرسپولیس هم در آبادان متحمل دومین شکست فصل خود شد. با رقم‌خوردن این نتایج، اختلاف امتیازی دو تیم شش امتیاز شد و استقلال که همراه با فرهاد مجیدی در رقابت‌های این فصل فوق‌العاده نتیجه گرفته، به قهرمانی در لیگ بیست‌ویکم امیدوارتر شد. پرسپولیسی‌ها که قهرمان پنج فصل گذشته لیگ هستند، در تلاشند در ۹ هفته باقی مانده، شش امتیاز اختلاف را جبران کنند و ششمین قهرمانی متوالی خود را جشن بگیرند. در این گزارش شانس پرسپولیس برای قهرمانی ششم را بررسی کرده‌ایم.

سه نبرد خارج از خانه سخت

استقلالی‌ها در هفته‌های باقیمانده تا پایان فصل علاوه بر داربی، باید در سه بازی خارج از خانه سخت هم به میدان بروند؛ سه بازی‌ای که اگر با حضور تماشاگران برگزار شود، حسابی کار را برای شاگردان فرهاد مجیدی سخت‌تر می‌کند. این تیم هفته بیست‌وپنجم در اصفهان باید به مصاف سپاهان برود؛ بازی‌ای که نبردی انتقامی برای شاگردان محرم نویدکیا که جدال رفت را در ورزشگاه آزادی باخته‌اند، است.

آنها بعد از بازی مقابل سپاهان و پدیده، در یک جدال حساس دیگر در هفته بیست‌وهفتم به مصاف فولاد می‌روند. شاگردان جواد نکونام با این که فصل گذشته مانع از قهرمانی استقلال در جام حذفی شدند و آنها را در ضربات پنالتی بازی فینال شکست دادند، این فصل بازی رفت را با شلیک تماشایی مهدی مهدی‌پور واگذار کردند و به دنبال کسب انتقام مقابل آبی‌پوشان پایتخت در اهواز هستند.

استقلال در هفته ماقبل پایانی لیگ، در رفسنجان باید به مصاف مس برود. مس در این فصل شگفتی‌ساز لیگ شده و در حال حاضر در رده چهارم جدول رده‌بندی ایستاده است. دو تیم مدعی پرسپولیس و سپاهان در رقابت‌ها این فصل نتوانستند سه امتیاز را در رفسنجان کسب کنند (سپاهان باخت و پرسپولیس مساوی کرد) و استقلال کار سختی برای کسب سه امتیاز در آن بازی حساس در رفسنجان دارد.

پرسپولیس که فاصله شش امتیازی برای رسیدن به صدر جدول رده‌بندی دارد، هر دو بازی خود را مقابل فولاد و مس رفسنجان انجام داده و جدالش مقابل سپاهان هم در زمین بی‌طرفی که انتخاب می‌کند، برگزار می‌شود. این سه جدال سخت استقلال تا پایان لیگ، حسابی امیدهای پرسپولیسی‌ها را برای قهرمانی زنده نگه داشته است.

داربی با طعم بازی رودررو

داربی برگشت این فصل در هفته بیست‌وسوم برگزار می‌شود. یک تفاوتی که داربی این فصل با فصل‌های گذشته دارد این است که برای اولین‌ بار در لیگ برتر ایران در صورتی که امتیاز دو تیم برابر شود، به جای تفاضل گل تیمی که در بازی رودررو عملکرد بهتری داشته باشد، در رتبه بالاتر در جدول رده‌بندی قرار می‌گیرد. با توجه به رقابت نزدیکی که استقلال و پرسپولیس در این فصل دارند و تساوی دو تیم در بازی رفت، این داربی حساس‌تر از قبل شده است؛ هر تیمی در این بازی پیروز شود، در صورتی که در پایان فصل امتیازات دو تیم برابر شود، قهرمان لیگ می‌شود.

پرسپولیسی‌ها خیلی امیدوار هستند که با توجه به قانون جدید فوتبال ایران، با برتری در داربی راه خود برای قهرمانی را هموارتر از قبل کنند. استقلالی‌ها هم می‌دانند که برتری در داربی یا حتی نباختن در این جدال سنتی و حساس، کمک بزرگی به آنها در راه قهرمانی است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)