در صورت پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس در هفته بیست و دوم لیگ بیست و دوم خلیج‌فارس، یحیی گل‌محمدی به ششمین پیروزی خود در این کهن مسابقه بین دو تیم دست پیدا خواهد کرد.

یحیی گل‌محمدی در مصاف روز یک‌شنبه برابر تیم تراکتور، امیدوار است تعداد پیروزی‌های خود برابر این تیم در کسوت سرمربی پرسپولیس را شش‌تایی کند.او در ۶ مسابقه قبلی، ۵ پیروزی و یک شکست را به ارمغان برده بود.

موفق‌ترین مربی در مصاف دو تیم را می‌توان علی پروین دانست که با ۱۲ مسابقه رکورددار است و در هیچ‌یک از پیکارها هم متحمل شکست نشد. بعد از او برانکو ایوانکوویچ قرار دارد که به ۴ تساوی و ۴ پیروزی رسید ولی در این میان گل محمدی شاید یک شکست در کارنامه داشته باشد ولی نسبت به ایشان با ۵ پیروزی در ۶ مسابقه بسیار خوب عمل کرد.

پیکار دو تیم پرسپولیس و تراکتور از دیرین مسابقات فوتبال باشگاهی ایران است که سابقه بیش از ۵۱ ساله دارد.

نخستین دیدار رسمی پرسپولیس با تیم تراکتورسازی به ۲۹ فروردین سال ۱۳۵۴ بازمی‌گردد با این وجود یکمین رویارویی دو تیم در دیداری دوستانه در آذر سال ۱۳۵۰ برمی‌گردد. مسابقه‌ای که به تساوی یک بر یک انجامید. در آن روز محمود خوردبین که اکنون به عنوان مشاور در باشگاه حضور دارد برای پرسپولیس گلزنی کرد.

موفق‌ترین گلزن این هماوردی هم کسی غیر از فرشاد پیوس با ۹ گل نیست. این در حالی است که در سال‌های مهمی از دوران اوج فرشاد آقای گل، مسابقات سراسری برگزار نمی‌شد که دو تیم برابر هم صف‌آرایی کنند.

دو تیم در مجموع در ۵۵ مسابقه برابر هم قرار گرفته‌اند که ۵۲ تای آن‌ها در قالب بازی‌های رسمی بوده است و حاصل آن ۲۵ پیروزی برای سرخپوشان ایران، ۱۱ پیروزی برای تراکتور و ۱۶ تساوی بوده است.

در ۵۱ سال رقابت، آن‌ها هیچ‌گاه در جام حذفی روبه‌روی هم نایستادند و تنها رقابت رسمی آن ها خارج از چارچوب بازی‌های لیگ دیدار سوپرجام بود که با برتری پرسپولیس به پایان رسید.

دو تیم فردا یک شنبه برای سی‌اُمین بار در لیگ برتر با هم مسابقه دارند و در ۲۹ دیدار قبلی ۱۴ پیروزی، ده ناکامی و ۵ تساوی برای پرسپولیس رقم خورده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)