تیم فوتبال پرسپولیس با هدایت یحیی گل‌محمدی به ۵۰ پیروزی رسیده است.

شاگردان یحیی گل‌محمدی موفق شدند پیروزی شیرینی را در دیدار مقابل ماشین سازی رقم بزنند و جایگاه خود در صدر جدول را بهبود ببخشند و در دو قدمی قهرمانی قرار بگیرند.

نکته مهم اینکه پرسپولیسی‌ها با دو پیروزی در لیگ بیستم، به دومین قهرمانی لیگ برتر با یحیی گل‌محمدی خواهند رسید و این در حالی است که پیش‌تر هیچ کدام از مربیان ایرانی موفق نشدند دو قهرمانی لیگ برتر متوالی را با قرمزها رقم بزنند. فقط علی دایی دو سال پشت سر هم قهرمانی جام حذفی را برای این تیم به ارمغان آورد.

با این حال یحیی گل‌محمدی و پرسپولیس نکات جالب دیگری هم دارند که اینجا برخی را بررسی می‌کنیم:

* یحیی گل‌محمدی ۸۳ بار روی نیمکت پرسپولیس نشسته است و اگر در لیگ بیست و یکم نیز هدایت سرخپوشان را برعهده داشته باشد، از رکورد ۱۰۰ سرمربیگری در این تیم عبور خواهد کرد.

* او در مجموع تمام بازی‌ها ۵۰ بار به برتری رسیده است. بیشترین پیروزی برای یحیی در لیگ بیستم بوده اما بهترین درصد پیروزی در لیگ نوزدهم به ثبت رسیده است. جایی که شاگردان گل‌محمدی ۱۰ مسابقه از ۱۴ بازی را به سود خود خاتمه دادند.

* در مجموع تمام مسابقات، پرسپولیس با این مربی ایرانی میانگین ۲.۱ امتیاز در هر بازی را دارد که عدد ویژه‌ای محسوب می‌شود. به جز لیگ دوازدهم، پرسپولیس یحیی در تمام مسابقات این استاندارد قهرمانی را حفظ کرده است.

* پرسپولیس در ۸۳ بازی ۱۳۸ گل زده تا میانگین ۱.۶ گل در هر بازی ثبت شود. بهترین آمار به لیگ قهرمانان آسیا مربوط است که در ۱۵ بازی، ۲۷ گل به ثمر رسیده و این فرصت وجود دارد تا میانگین ۲ گل در هر بازی به ثبت برسد.

* تیم یحیی گل‌محمدی تنها ۸ شکست در جریان بازی داشته است. ۴ باخت در لیگ قهرمانان مقابل الدحیل (۲)، الوحده و اولسان هیوندای به همراه دو باخت در لیگ دوازدهم و یک باخت در لیگهای نوزدهم و بیستم. آلومینیوم اراک آخرین تیم ایرانی است که در جریان بازی پرسپولیس را شکست داد.

* ۶۰ درصد پیروزی، عدد فوق‌العاده‌ای است که برای پرسپولیس و یحیی به جای مانده است. با این آمار او فرصت عبور از رکورد برانکو و آلن راجرز را هم خواهد داشت.

* یحیی در مجموع تمام مسابقات ۱۷۵ امتیاز برای پرسپولیس کسب کرده است. با دو پیروزی در لیگ برتر این عدد به ۱۸۱ خواهد رسید و این فرصت وجود دارد تا کسب ۲۰۰ امتیاز عملی شود.

* گل‌محمدی در حالی به رکورد ۵۰ برد رسیده که رویای او سه رقمی شدن تعداد پیروزی خواهد بود؛ رویایی که برانکو ایوانکوویچ به آن نرسید و روی عدد ۹۸ باقی ماند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)