شرط رحمتی برای پیوستن به پرسپولیس
مرجع خبری پرسپولیس :
پرونده حضور سيدمهدي رحمتي در پرسپوليس بسته شد.

 

حبيب كاشاني كه تلاش زيادي كرد تا دروازه‌بان اول تيم ملي را با توجه به نياز تيمش و خواسته هواداران جذب كند، با توجه به شرط و شروط عجيب رحمتي موفق به انجام اين كار نشد و جلسه نافرجام و چند ساعته مديران پرسپوليس با رحمتي، اين بار با توجه به شرط و شروط‌ خاص او بسته شد.

 

هر چند كه مسوولان باشگاه پرسپوليس مي‌كوشند تا در مورد جلسه‌شان با رحمتي صحبتي نكنند ولي اعلام ماجراي شرط و شروط رحمتي براي باشگاه پرسپوليس از سوي يكي از نزديكان باشگاه به بيرون درز كرد تا حرف و حديث‌ها در مورد اين موضوع بيشتر شود. از آنجايي كه بعضي از باشگاه‌هاي ديگر ليگ‌برتري با رحمتي و يا نزديكان او وارد مذاكره شده بودند و از خواسته‌هاي او اطلاعاتي داشتند، رمزگشايي درباره خواسته‌هاي رحمتي به راحتي انجام شد.

 

سيدجلال هم بايد بيايد
گفته مي‌شود رحمتي پس از چند جلسه گفت‌وگو با حبيب كاشاني بالاخره شرط‌وشروطش را اعلام كرده است. در حالي كه سازمان ليگ سقف قراردادها را تا مبلغ 350 ميليون تومان اعلام كرده، طبق شنيده‌ها رحمتي مبلغي در حدود يك ميليارد تومان از باشگاه پرسپوليس درخواست كرده است. البته اين همه ماجرا نيست چون او خواسته درصد زيادي از مبلغ قراردادش در ابتداي كار پرداخت شود!

 

اما شرط عجيب او مربوط به خودش نيست(!) هر جا او مي‌رود بايد سيدجلال حسيني هم باشد. در حالي كه مسوولان باشگاه پرسپوليس از مدتها پيش به فكر جذب سيدجلال بودند، رحمتي در صحبت‌هايش گفته كه سيدجلال فقط بايد به پرسپوليس بيايد و بهتر است كه باشگاه پرسپوليس سيدجلال را نيز سرخپوش كند. البته اين پايان شرط‌وشروط‌ سيدمهدي رحمتي براي پرسپوليس نبود. در حالي كه باشگاه استقلال از طريق روزنامه‌اش اعلام كرده بود كه ديگر تمايلي به جذب رحمتي ندارد و در شرايطي كه رحمتي اسباب و اثاثيه‌اش را از اصفهان به تهران آورده بود، يك شرط عجيب ديگر باعث شد تا كاسه صبر و تحمل سرپرست باشگاه پرسپوليس لبريز شود. رحمتي بدون هيچ ملاحظه‌اي شرط سوم را بيان كرده و از كاشاني خواسته تا با توجه به حضور او در پرسپوليس قرارداد عليرضا حقيقي با اين تيم منعقد نشود و حقيقي پرسپوليس را ترك كند. شرط و شروط عجيب او كار خودش را كرد و حبيب كاشاني كه تا آن روز تلاش زيادي كرده بود تا با توجه به خواسته‌ هواداران پرسپوليس، سيدمهدي رحمتي را سرخپوش كند اعلام كرد كه پروسه جذب رحمتي براي پرسپوليس بسته شده است.

 

رحمتي سه برابر علي كريمي
نزديكان باشگاه پرسپوليس كه از شرط و شروط سيدمهدي رحمتي تعجب كرده بودند، از دلخوري و ناراحتي حاج حبيب صحبت مي‌كردند و معتقد بودند كه او به دنبال اين بوده تا با جذب رحمتي خبر خوبي به هواداران پرسپوليس بدهد. يك منبع موثق در اين مورد مي‌گفت:«حاجي از صحبت‌ها و شرط و شروط رحمتي دل خوشي نداشت. او حتي در مورد مذاكراتش با رحمتي صحبتي نكرد و ترجيح داد همه چيز مسكوت بماند. تنها صحبت حاجي در باشگاه اين بود كه اگر قرار باشد رحمتي با قيمتي سه برابر علي كريمي پرسپوليسي شود، تكليف جادوگر چه مي‌شود!

 

حتما مي‌دانيد كريمي با رقمي در حدود 300 ميليون تومان پرسپوليسي شد و اعلام كرد كه به عشق مردم و هواداران سفيد امضا مي‌كند. در شرايطي كه بازيكني با كيفيت كريمي چنين رفتاري مي‌كند، مشخص نيست كه اگر ما چيزي در حدود سه برابر او به رحمتي پول بدهيم چه اتفاقي در تيم و باشگاه مي‌افتد. اگر ما چنين روندي داشته باشيم،‌بدون شك تيم به هم مي‌ريزد و جدا از اينها نتوانسته‌ايم قوانين سازمان ليگ را در مورد سقف قراردادها رعايت كنيم.»

 

حقيقي بلافاصله تمديد كرد
دقيقا پس از ماجراهاي مربوط به قرارداد سيدمهدي رحمتي با پرسپوليس ناگهان عليرضا حقيقي در باشگاه پرسپوليس حاضر شد و قرارداد دو ساله‌اي را با اين باشگاه امضا كرد. حقيقي كه به شدت تحت تاثير اتفاقات و ماجراهاي رحمتي بود، حتي براي عقد قرارداد با پرسپوليس هم دچار مشكل شد. حقيقي با وجود اينكه تمايل زيادي براي پرسپوليسي شدن داشت، با پدرش در مورد اين مساله صلاح و مشورت كرد و پس از عقد قرارداد با كاشاني راهي هيات فوتبال استان تهران شد. شنيده‌ها در مورد مسايل مربوط به رحمتي و حقيقي هم در نوع خودش جالب است. يك منبع موثق مي‌گفت كه رحمتي حتي تماس‌هايي نيز با حقيقي داشته و حتي قصد داشته تا به نوعي هماهنگي‌هاي لازم را با حقيقي انجام دهد. گويا قرار بوده كه رحمتي و حقيقي با قراردادن شرايط خاص كاري كنند تا پرسپوليس با يكي از آنها قرارداد امضا كند و ماجراي مذاكره حقيقي با استقلالي‌ها نيز با اين موضوع بي‌ارتباط نبوده است.

 

همه قيد رحمتي را مي‌زنند
حبيب كاشاني براي اينكه رحمتي را جذب كند حتي تا دفتر مدير برنامه‌هاي اين بازيكن رفت و با او پاي ميز مذاكره نشست. در مورد اتفاقات رحمتي و سپاهان نيز همه چيز روشن است و بدون شك تيتر روزنامه مرجع باشگاه استقلال نيز در مورد عدم جذب رحمتي گوياي همه چيز است. در ادامه اين اتفاق‌ها امير قلعه‌نويي و باشگاه تراكتورسازي تبريز نيز به‌رغم شايستگي‌هاي رحمتي قيد جذب او را زدند گويا رحمتي در گفت‌وگو با تراكتوري‌ها نيز رقم بالايي را پيشنهاد داده و همين موضوع باعث شده تا ژنرال نيز قيد او را بزند. قلعه‌نويي كه از طريق يكي از دوستانش در جريان مذاكرات رحمتي با پرسپوليس قرار گرفته بود، اعلام كرد كه با توجه به رفتار رحمتي و پيشنهاد عجيب و غريب او، قيد اين دروازه‌بان را مي‌زند و كارش را با عباس محمدي آغاز مي‌كند. تراكتوري‌ها دقيقا همين كار را نيز انجام دادند و پس از قطع مذاكرات‌شان با مهدي رحمتي، قرارداد جديدي را با عباس محمدي منعقد كردند.

 

رحمتي ناگهان تصميم به تخفيف گرفت
البته اين پايان ماجراهاي رحمتي و پرسپوليس نبود. دروازه‌بان سابق سپاهان براي اينكه نشان دهد مشكلي براي قرارداد با پرسپوليس نداشته، اعلام كرد كه حاضر است با در نظر گرفتن تخفيف ويژه، قراردادش را با پرسپوليس امضا كند. رحمتي كه با خيلي از تيم‌هاي ليگ برتري وارد مذاكره شده، وقتي متوجه شد كه بعضي از تيم‌ها قيدش را زده‌اند، كوشيد تا بار ديگر به پرسپوليس نزديك شود. رحمتي كه پيش از اين شرط گذاشته بود، در صورت اخراج حقيقي پرسپوليسي مي‌شود، در حالي به سرخ‌ها چراغ سبز نشان داد كه آنها با حقيقي قرارداد بسته و در هيات فوتبال نيز ثبت كرده بودند! رحمتي اين بار نيز مثل سال‌هاي گذشته با سياست رفتار كرده و تلاش كرد تا به نوعي از چشم هواداران پرسپوليس نيفتد. البته شواهد اينطور نشان مي‌دهد كه پرسپوليسي‌ها دست رحمتي را خوب خوانده‌‌اند.

نويسنده : بابك اسكندري

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)