دایی 80 دقیقه آرفی را ندید!

مرجع خبری پرسپولیس : «آرفی … اشپیتیم» این شعاری بود که از همان دقایق ابتدای بازی و پس از گل دوم ملوان روی سکوهای ورزشگاه آزادی شنیده می شد.

 

پرسپولیس پیش از داربی باخت، در حالی که شاید آنقدرها بد نبود تا مستحق شکست مقابل ملوان باشد اما برخی کج سلیقگی ها به یک شکست ناامید کننده قبل از داربی 69 دامن زد.

 

غلامرضا رضایی که گل اول تیمش را در دقایق ابتدایی به ثمر رساند از شرایط بدنی نامطلوبی رنج می برد و از دقیقا 30 به دلیل خستگی و افت بدنی از جریان بازی خارج شد! با این وجود علی دایی که اصرار عجیبی برای استفاده از سیستم 1-3–2-4 دارد این بار هم تا دقیقه 90 به مهاجم ناآماده تیمش دل بست تا چوب کج سلیقگی سرمربی ،شکست در آستانه دربی باشد.

 

اصرار دایی به استفاده از تک مهاجم ما را به یاد جملات کلودیو رانیری پس از نتایج ضعیف ابتدای فصل می اندازد. رانیری در اوج فشار انتقادات گفته بود من با 2-4-4 پیمان نبسته ام! سرمربی رم پس از اینکه به حرف خودش باور پیدا کرد با تغییر سیستم مقابل اینتر یک پیروزی دلچسب را به دست آورد و هم اکنون روی نوار موفقیت گام بر می دارد.

 

حقیقت اینست که پرسپولیس از کمبود تنوع تاکتیکی برای رسیدن به دروازه حریف رنج می برد. در حالی که اشپیتیم آرفی مهاجم کارنامه دار این تیم 80 دقیقه روی نیمکت نشست، استفاده از غلامرضا رضایی ناآماده و مصدوم به عنوان تک مهاجم و اصرار بر استفاده از عمق مقابل تیمی که با 10 بازیکن در مقابل پرسپولیس دفاع می کرد عملا شانس صدرنشینی را از سرخپوشان پایتخت گرفت.

 

اشپیتیم آرفی که در همان دقایق اندک حضورش مقابل شهرداری تبریز در ورزشگاه یادگار امام ستاره تیمش بود و در تمرینات روزهای گذشته عملکرد درخشانی داشت در حالی در 10 دقیقه پایانی و با فشار جو ورزشگاه به زمین رفت که در چند صحنه با عبور از مدافعین حریف خود را در موقعیت مسلم گلزنی قرار داد اما در همین معدود موقعیت ها نیز از سوی نفراتی چون علیرضا محمد و هادی نوروزی تغذیه نشد!

 

اینکه چطور دایی بروی مهاجمی با توانایی های آرفی چشم می بندد و هر روز یک بازیکن بی نشان خارجی به صورتی تستی در تمرینات این تیم شرکت می کند نکته قابل تاملی است.

 

سرمربی پرسپولیس 90 دقیقه بازی ضعیف امیرحسین فشنگچی در جناح چپ ندید تا تعادل جناحین تیمش به کلی از دست برود. وقتی این نکات را با بازی ضعیف مهدی شیری در خط میانی و نیمکت نشینی های نفراتی چون سامان آقازمانی که پدیده فصل گذشته پرسپولیس بود مقایسه می کنیم به نظر می رسد برخی لجبازی ها در ناکامی های اخیر سرخپوشان پایتخت تاثیرگذار است.

 

پرسپولیس پیش از برگزاری داربی پایتخت از 5 مسابقه اخیرش تنها 6 امتیاز گرفته که برای تیمی در قواره قهرمانی ناامید کننده است. اینکه چطور خط دفاعی این تیم پس از دو سال بازی در کنار هم هنوز به درک مشترک و بازیخوانی لازم نرسیده نیز همچنان سوالی بی جواب است.

 

علی دایی اگر پیروزی در دربی پایتخت را می خواهد باید از اصرارهای بی جهت و لجبازی هایش دست بردارد. پرسپولیس نفراتی چون اشپیتیم آرفی، محمد منصوری و سامان آقازمانی را دارد که می توانند در مواقع لازم گره گشای این تیم باشند اما…

 

و دست آخر اینکه حاصل این اصرارهای بی جهت شاید این بود که علی پروین دوباره در ورزشگاه آزادی تشویق شود!

 

پویا نوایی

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری – استفاده از این خبر تنها با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)