مرجع خبری پرسپولیس : امضايي كه پاي آن قرارداد سرخ نقش بست، لقب بهترين خريد فصل پرسپوليس و دايي را نشاند كنار نام محمد نوري.

 

درخشش فوق‌العاده او در بازي‌هاي پيش فصل خبر از اتفاقي تازه در پرسپوليس مي‌داد و به همان اندازه اميدوارمان كرد كه در تصور داشتيم. با شروع فصل اما همه چيز رنگ عوض كرد.

هر روز كه مي‌گذشت، محمد نوري بيش از پيش تحليل مي‌رفت؛ اگرچه در همان نيم فصل اول هم شاخص‌ترين سرخپوش بود و بهترين روزش را در بازي با راه‌آهن ديديم. تاثير تيم ملي روي او را هم نمي‌شود ناديده گرفت تيمي كه نوري بارها به آن دعوت شد اما نيمكت‌نشيني‌هاي تكراري روحيه‌اش را چنان زير و رو كرد كه خودش هم نتوانست آن را به زبان نياورد.

 

 

افت نوري را در نيم فصل دوم خيلي واضح به چشم ديديم؛ همانطور كه گلزني‌هايش را اما او هرگز آن بازيكني نبود كه اول فصل بود و تصورش را داشتيم. طوري كه شايد اغراق نباشد اگر بگوييم كه تنها بازي خوب نوري در نيمه دوم فصل را در فينال جام حذفي برابر ملوان ديديم. با همه اينها، او را هنوز به عنوان بهترين بازيكن پرسپوليس در ليگ دهم مي‌شناسيم. با سهمي 2532 دقيقه‌اي از 34 بازي پرسپوليس – نوري بعد از مازيار، صاحب بيشترين دقايق حضور در بازي‌هاي فصل پيش پرسپوليس است – و 9 گل و 6 پاس گل كه او را موثرترين هافبك فصل هم معرفي كرد.

 

حالا دوباره داريم روزهاي پيش فصل پارسال را به تكرار مي‌گذرانيم. محمد نوري تا اينجاي كار در برنامه‌هاي آماده‌سازي پيش فصل، بهترين بازيكن پرسپوليس بوده و در دو بازي تداركاتي با تيم‌هاي تركيه‌اي، دو گل‌زده. باز اميدوار شده‌ايم و البته پاي تيم ملي هم هنوز در ميان است؛ اين بار با خط كشيدن روي نام محمد نوري. اتفاقي كه خودش مي‌گويد انتظار آن را نداشته و شوكه شده؛ چرا كه حتي فيكس بودن را هم در تصور داشته، نه فقط حضور در اردوي تيم ملي را. با اين همه او امروز جايي در تيم ملي ندارد و اين شايد برايش بهترين اتفاق است.

 

در عوض از دست دادن پيراهن تيم ملي، نوري در لحظه لحظه برنامه‌هاي پيش فصل با پرسپوليس بوده و اين بهترين دليل مي‌تواند باشد براي آمادگي مثالزدني امروز او. اما اميدمان وقتي پررنگ‌تر مي‌شود كه به ياد مي‌آوريم نوري هميشه سال دوم حضورش در يك تيم را بهتر از اولين آن گذرانده. چه زماني كه بازيكن تيم هما بود و چه وقتي براي سپاهان و صبا بازي مي‌كرد. حالا هم آنقدر آماده هست كه مركز ثقل پرسپوليس باشد و بهانه‌اي براي انتخاب سيستم بازي از سوي كادر فني. سيستمي كه محمد نوري مي‌تواند تعيين‌كننده‌اش باشد و آن، پيش فرضي براي عملكرد احتمالي نوري. او بازي در نقش هافبك دفاعي را پيش از اين تجربه كرده اما به واسطه شرايط بدني‌اش چه بهتر كه در پست تخصصي‌اش يعني پشت فوروارد به بازي گرفته شود تا با نزديك شدن به دروازه، كمك حال فورواردها باشد. جايي كه اگر سرمربي سيستم 1-4-1-4 را انتخاب كند، محمد نوري كنار دست علي كريمي يكي از دو هافبك تهاجمي خواهد بود، پشت سر تك فوروارد.

 

اين معادله البته به خاطر رونده نبودن آنها و هافبك دفاعي پشت‌سرشان كه مازيار زارع است كندي پرسپوليس در ميانه ميدان را به دنبال خواهد داشت اما در عوض، تاثيرگذاري نوري را دو چندان خواهد كرد. در سيستم 1-3-2-4 اما شايد او مجبور باشد عقب‌نشيني كند و برود به قالب يك هافبك دفاعي تا به جاي او، علي كريمي به فورواردها كمك كند. هم‌پستي محمد نوري با علي كريمي شايد كمي آزاردهنده باشد اما آسودگي خاطر كادر فني از داشتن دو بازيكن باتجربه و هم سطح در اين پست را هم نمي‌شود ناديده گرفت. به شرطي كه تجربه فصل پيش براي نوري تكرار نشود تا توانايي‌هاي او را زير سايه حضور كريمي گم نكنيم.

 

نوري بايد با كريمي‌ رقابت كند كه با بدني شلاق خورده و آماده از آلمان برگشته و نيمكت‌نشيني‌اش در پرسپوليس را كسي انتظار نمي‌كشد. گذشته از اين اما انتظارها از محمد نوري هم بيش از پيش شده و همه منتظرند ببينند كه آيا تجربه آن سال دوم‌هاي قبلي در پرسپوليس هم براي او تكرار خواهد شد؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)