مرجع خبری پرسپولیس : علی سعیدلو در آخرین مصاحبه اش از پشت پرده ورزش ایران در دو دولت نهم و دهم می گوید و البته بخشی از این صحبت ها به فوتبال اختصاص دارد که از نظر شما می گذرد.


سعیدلو می گوید باید برای رسیدن به قهرمانی به محمد رویانیان زمان داد.

 

 

*يك سوال فوتبالي بپرسم. كي به قطعيت رسيديد كه كارلوس كی روش را بياوريد؟
ما با فدراسيون فوتبال هفته‌اي يا دوهفته‌اي يك‌بار جلسه داشتيم. من دعوت مي‌كردم و همه اعضاي هيات رييسه هم مي‌آمدند و راجع به همه چيز بحث مي‌شد و يكي از اين‌ها هم بحث مربي‌ها بود. يكي از معضلات ما اين بود كه يك مربي طراز بالا داشته باشيم كه همه روي آن اتفاق نظر داشته باشند. اگر حتي يك طراز متوسطي هم بود كه بر روي آن توافق مي‌كردند خوب بود. در فوتبال ما هميشه بر سر مربي اختلاف بوده است. ما آنجا قرار گذاشتيم كه به اين علت كه جام جهاني در پيش است بايد يك مربي طراز اول بياوريم كه روي آن حرفي نباشد. ماموريت داديم كه بروند و بگردند. در جلسه هم اعلام كردم كه هزينه آن هرچقدر باشد من مي‌پردازم. بعد از چند وقت آقاي كفاشيان گزارش دادند كه ما به اين نتيجه رسيديم كه مربي بايد خارجي باشد. 5 الي 6 ليست براي من آوردند. خيلي از مربياني كه در جام جهاني قبل بودند را آوردند. حتي قرار داد قيمت‌هايشان را هم آوردند. منتهي ما در انتخاب از اين ليست يك مقداري محدود‌تر عمل كرديم چراكه نظر جمع را گرفته بوديم و بعد جمع بندي شد رسيديم به دو سه نفر. ماموريت داديم به آقاي كفاشيان كه خودتان مي‌رويد ولي صدايش در نمي‌آيد چراكه اگر صدايش دربيايد محل اختلاف مي‌شود. اما فكر مي‌كنم در مجموع انتخاب خوبي شد.

 

 

*اگر مي‌مانديد آقاي كفاشيان را نگه مي‌داشتيد؟
انتخاب آن كه با من نيست. فدراسيون انتخابات برگزار مي‌كند.

*واقعا انتخابات بود؟
روزي كه آقاي پناهي را( براي فدراسيون كاراته) آوردند كه من حكم بزنم حتي يك بار هم نديده بودمش. البته من قبول دارم كسي كه سرپرست بشود براي انتخابات امكانات زيادي در اختيار دارد. هيات ها را مي‌شناسد و با وزراتخانه در ارتباط است. پيشنهاد من اين بود كه كسي كه سرپرست مي‌شود حق ندارد در انتخابات شركت كند.

*مهمترين دستاوردتان و بزرگترين شكستتان در مديريت ورزش چه بود؟
من روز معارفه ام اعلام كردم كه 10 محور و شاخص دارم و به نظرم روي همه آن‌ها هم كار كردم. گفتم به ورزش بانوان بها مي‌دهم معاونت بانوان درست كردم.

*اگر بخواهيد به يكي از آن‌ها اشاره كنيد كدام را مي‌گوييد؟
به نظر من بهترين موفقيت من آرامش در ورزش بود.

*وبرزرگترين شكستتان؟
شكست كه نمي‌شود گفت شكست. اينكه نتوانستيم مجلس را قانع كنيم كه سازمان تربيت بدني معاونت رييس جمهور باقي بماند.

*و آخرين سوال ورزشي من اينكه آقاي رويانيان و آقاي فتح الله زاده هرجايي كه مي‌نشينند پشت شما بد مي‌گويند كه ما در كرج هم نمي‌توانيم براي اول شهريور هتل كرايه كنيم.
آن‌ها هردو دوستان ما هستند هم آقاي رويانيان كه البته من در ورزش با ايشان كار نكردم البته بيرون و در بحث كارهايي همينجا در اين كنفرانس داريم همكار من هستند. آقاي فتح‌الله زاده هم يادشان رفته كه در آن جنجال استقلال ما ايشان را آورديم. در ورزش هم پرسپوليسي‌ها از ما خاطره خوش دارند كه سه بار قهرمان جام حذفي شدند و استقلالي‌ها هم كه آن اوضاع نا بسامان را داشتند ولي الان وضعشان خوب شده است. جرات نمي‌كنند پشت سر من بد بگويند. آن‌ها هتل مي‌خواهند كه چه كار كنند. آن‌ها هتل نمي‌خواهند كه شب بمانند هتل را مي‌خواهند كه يك شام يا ناهار بدهند. بيايند ما يك هتلي به آن‌ها بدهيم كه شام و ناهارشان را بدهند.

 

* راستی گفتید آقای رویانیان اینجا مشاورتان هستند . ایشان قرار است به شما در واردات خودرهای تشریفات کمک کنند ؟
نه بابا من خودم خیلی بهتر از رویانیان بلدم بنز وارد کنم. شما نگران این چیز ها نباشید. او خودش باید بیاید از ما ماشین بگیرد. رویانیان سال ها تجربه در مدیریت عالی کشوری دارد که در آن بخش ها به ما کمک می کند.

تیم شما و آقای رویانیان هم که این روزها می بازد.
فکر کنم اخرین دربی را ما بردیم. آن هم 10 نفره ، تازه تا دقایق پایانی هم عقب بودیم. درست می گویم دیگر؟ ولی باید پرسپولیس خیلی بهتر نتیجه بگیرد. به هر حال با همه مشکلاتی که بود در زمان ما این تیم 2 قهرمانی جام حذفی بدست آورد. سالی هم که در هیات مدیره بودیم یک قهرمانی لیگ آوردیم. باید به رویانیان زمان داد تا با پرسپولیس به قهرمانی برسد. مردم با قهرمانی هاست که شاد می شوند.

 

گفت و گو: خبروررزشی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)