پرسپولیس نیوز : اگر صلاحیت یکی از دو شرکت باقی مانده توسط هیئت واگذاری تایید شود پرسپولیس بالاخره از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

ویژگی که این واگذاری دارد این است که پرداخت هزینه آن یک جا و نقدی نبوده و به صورت اقساط 5 ساله انجام خواهد شد، یعنی شرکت برنده باید سالیانه هزینه سنگینی را به عنوان اقساط واگذاری به دولت پرداخت کند. به عبارت بهتر آنهایی که استقلال و پرسپولیس را می خرند باید سالی نزدیک به 100 میلیارد تومان حداقل برای 5 سال هزینه کنند.

 

 این مبلغ بالا برای تیم هایی که درآمد پایداری از محل حق پخش و کپی رایت ندارند و در سال گذشته هر کدام بیش از 30 میلیارد تومان هزینه داشته اند ، این باور را که فروش دو تیم اتفاق بسیار سختی است جدی تر می کند. اگرچه همین حالا پرسپولیس دو مشتری دارد که پاکت های شان بررسی می شود و از بین گلرخسار یا هدایتی باید یکی برنده مزایده باشد ، اما بسیاری می پرسند که خریداران این تیم ها ، چطور چنین رقمی را هزینه می کنند.

300 میلیارد تومان برای هر یک از دو تیم که باید در 5 سال تسویه شود. یعنی هر سال رقمی 60 میلیارد تومانی و البته در پایین ترین حالت اگر بخواهند تیمی ببندند باید 30 تا 40 میلیارد تومان هم برای بستن تیمی در سطح قهرمانی هزینه کنند. این رقمی است که در 3 سال گذشته برای پرسپولیس و به طور متوسط هزینه شده است.

این یعنی هر یک از این تیم ها سالی 100 میلیارد تومان هزینه دارند. امسال درآمدشان از حق پخش چیزی نزدیک به صفر بوده است و برای سال های بعد هم مشخص نیست که افزایش پیدا کند. سوال این است این دو سرمایه دار و شرکت های شان چقدر درآمد سالانه دارند که بتوانند این قدر هزینه کنند. آیا آنها توان چنین هزینه ای را دارند و یا قرار است به ازای این هزینه از پرداخت مالیات تولید معاف شوند.

هزینه سنگین باشگاه پس از واگذاری و چگونگی برآمدن از پس آن بزرگترین سوالی است که در برابر پرسپولیس در حال واگذاری در حال حاضر وجود دارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)