مسوول امور بین المللی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال با وجود برشمردن 13 ایراد ورزشگاه یادگار امام تبریز، این استادیوم را از ورزشگاه‌های درجه A آسیا معرفی می‌کند.

فارس؛ محمدرضا کسرایی در مورد بازدید از ورزشگاه یادگار امام تبریز گفت: به دلیل آنکه دو شهر تبریز و قم برای اولین بار در لیگ قهرمانان آسیا میزبان هستند برای آنکه میزبانی آنها بدون اشکال باشد در بازی‌های لیگ تصمیم گرفتیم از این دو ورزشگاه بازدید کنیم و نواقص کوچکی که دارند را قبل از حضور در رقابت‌های آسیایی برطرف کنیم.

وی ادامه داد: جلسات خوبی نیز با مدیرکل ورزش آذربایجان شرقی، هئیت فوتبال این استان، مسئولان انتظامی استان و همچنین رسانه‌ها در تبریز داشتیم و شرح وظایف هر یک را به آنها بازگو کردیم و به سؤالاتشان پاسخ دادیم. امروز ظهر نیز جلسه ویژه‌ای با معاونت نیروی انتظامی داشتیم تا در مورد مسائل امنیتی و انتظامی بحث و بررسی لازم انجام شد.

مدیرکل روابط بین‌الملل سازمان لیگ در مورد اینکه ورزشگاه یادگار امام تبریز چه اشکالاتی دارد گفت: این ورزشگاه درجه A- است ولی اگر تغییرات کوچکی داشته باشد می‌تواند به A+ برسد، تغییراتی مثل تغییر تیر دروازه‌های آهنی یا آلومینیومی، تغییر نیمکت‌ها و میکسدزون اگر انجام شود این ورزشگاه ارتقاء پیدا می‌کند، خوشبختانه نور ورزشگاه درست شده و استاندارد لازم را دارد.

کسرایی افزود: به زودی از ورزشگاه یادگار امام قم هم بازدید می‌کنیم و اشکالات آن ورزشگاه را نیز با مسئولان در میان می‌گذاریم.

وی گفت: در مسابقات AFC، فدراسیون میزبان اصلی است از این رو برای هر مسابقه یک هماهنگ کننده و یک مدیر رسانه‌ای اعزام می‌کند تا مسابقات بر اساس استانداردهای کنفدراسیون برگزار شود.

کسرایی با اشاره به بازدیدی که از ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز انجام داده بود، افزود: خوشبختانه این ورزشگاه موفق به گرفتن درجه A از AFC شد که تنها هشت ورزشگاه در آسیا این موفقیت را به دست آورده‌اند، از این رو سهمیه فوتبال ایران 3+1 شد.

وی گفت: البته ایرادها و نواقصی هم در ورزشگاه وجود دارد که باید در مدت کوتاهی برطرف شود.

کسرایی اضافه کرد: مجهز نبودن ورزشگاه، اتاق پزشکی و اتاق دوپینگ، نبود تجهیزات لازم در اتاق خبرنگاران، نبود اینترنت در ورزشگاه، نبود راه ورود استاندارد بازیکنان به زمین مسابقه، تیرهای دروازه غیر استاندارد، تعبیه نیمکت ذخیره ها با 22 صندلی، تعویض صندلی های VIP، اعلام آمار دقیق تماشاگران، برچیده شدن تمام تبلیغات دور زمین، تعبیه کمد در رخت کن ها و غلتک کردن زمین چمن مواردی است که باید رفع یا انجام شوند.

وی گفت: کنفدراسیون اغلب در بازی‌های اول از ناظران حرفه ای و نخبه خود بهره می گیرد و باید در میزبانی دقت کافی و لازم را به خرج دهیم.

کسرایی با برشمردن وظایف باشگاه میزبان اظهار کرد: رزرو هتل برای تیم میهمان، هماهنگی سالن کنفرانس خبری، تامین و هماهنگی برای تمرین، انعقاد قرارداد با یکی از بیمارستان های نزدیک به محل بازی، تامین 15 نفر برای حمل پرچم و توپ جمع کنی، تامین سه نفر مترجم برای هر تیم و دریافت تیم از فرودگاه از جمله وظایف باشگاه های میزبان در جام باشگاه های آسیاست.

وی گفت: ورزشگاه محل برگزاری مسابقه باید 72 ساعت پیش از بازی در اختیار AFC قرار گیرد و گوینده ورزشگاه با زبان انگلیسی و یا یکی از زبان‌های فارسی یا محلی (ترکی) با تماشاگران می تواند ارتباط برقرار کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)